Paardrijden met een maatje meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:02

nadita schreef:
Kom, waar een wil is, is een weg. Heb je wel eens laten onderzoeken of er wat mis is met je rechterzij? Of is het alleen een excuus.
Sorry, maar vind je wel een beetje een zanikpot. Ik heb zelf NAH (opgelopen bij een ernstig auto-ongeluk) heb recent 2 hernia's gehad en heb migraine. Ook ik heb overgewicht, en toch rijd ik regelmatig op mijn Fries, zonder problemen overigens. (snap niet waar het rijden op een Fries en 60 kilo vandaan komt).

Omdat ik geen baan in loondienst kon vinden, heb ik mijn eigen bedrijfje opgezet. Nu kan ik mijn eigen tijd indelen. Niet voor iedereen weggelegd misschien, maar wederom: waar een wil is, is een weg.

Heb ook mijn beperkingen, maar ik probeer regelmatig te rijden. Start in de reguliere sport met een aantal aanpassingen.
En ook met weinig bewegen kun je afvallen. Ik moet ook erg op mijn gewicht letten, omdat ik nogal bewegingsbeperkingen heb. Maar fietsen of wandelen kost niets, en is toch goed voor je lijf.

Waar die 60 kilogram vandaan komt? Die komt van de manege vandaan omdat de Fries een lespaard is...
En nee mijn rechterzij is geen excuus, maar jullie weten toch niet wat ik voel? En waarom ik nog niet naar de ha ben geweest, staat volgens mij in een van mijn berichten genoemd.
En ook de financiele reden en die moeilijkheid ( zit effe in een lastige situatie maar dat is niet aan de orde in dit topic) heb ik eerder al genoemd, daarom zou ik graag weer terug gaan naar waar mijn topic voor was bedoeld, naar de OP;
Lasca_1987 schreef:
Beste bokkers,

Ik heb een vraagje, n.a.v. mijn priveles afgelopen woensdag. Als het topic verkeerd staat, mag het verplaatst worden.

In de privelessen van elk een half uur, rijd ik Lasco, mijn grote topper. Nu heb ik 1 topic genaamd "leren galopperen". Dit topic is nu niet meer relevant, omdat we nu weer een stukje verder zijn. Hoewel het galopperen nog niet fijn lukt.

Daarom ook dit topic. Het was 29 mei, na de les vroeg ik mijn instructrise of ik niet aan de longeerlijn mocht galopperen. Het was wel een goed idee zei ze. Afgelopen woensdag na een stukje gedraaft te hebben, mocht Lasco halsstrekken in de stap. Mijn instructrise kwam naar mij toe en vertelde dat ze er nog eens over na had gedacht, om aan de longe te galopperen.

Het bleek toch geen goed idee te zijn. Waarom? Dit komt door mijn overgewicht en dat ik de juiste balans nog niet heb en daardoor Lasco uit balans haal. Daarom kan ik Lasco niet in galop houden en weigert hij soms te galopperen. In ieder geval, ik krijg hem dan niet in galop. Mijn instructrise helpt dan met de longeerzweep. Het is dus niet eerlijk tegenover Lasco om aan de longeerlijn te galopperen met mij op zijn rug.

Ik weeg 94 kilo, ben 1,72 lang en ben ook bezig om af te vallen. Nu zal ik niet de enige zijn met een maatje meer te paard. Maar hoe doen jullie dat dan.. galopperen met een maatje meer? Niet banketstaaf bedoelt hoor. Maar ik hoor graag ervaringen en tips. Afvallen doe ik voor mijzelf, mijn gezondheid en ook voor de paarden! Voor Lasco en voor de frieze merrie Doutzen, die mag max 60 kilo dragen. En ik hoop als ik 75-80 weeg ik op Doutzen mag aangezien Lasco 85 kilo max mag dragen.

Groetjes,
Lasca!

p.s willen jullie wel lief blijven? *\o/* :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:07

Nou! Net even in jou profiel gekeken en je bent echt niet te zwaar voor hem. En 60 kilo voor en fries? Het is vooral jou balans dat in de weg zit en niet jou overgewicht. Overigens lijk je me ook niet echt "dik" te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:09

DeMolenhoek schreef:
Nou! Net even in jou profiel gekeken en je bent echt niet te zwaar voor hem. En 60 kilo voor en fries? Het is vooral jou balans dat in de weg zit en niet jou overgewicht. Overigens lijk je me ook niet echt "dik" te zijn.

Nogmaals de Fries mag maar 60 kg dragen van de manege.. alle manegepaarden / manegepony's mogen maar een bepaald aantal kg dragen..

Edit; en ik ben stevig gebouwd idd niet overdreven dik ofzo gelukkig.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:12

Ik blijf erbij dat je een andere instructrice moet zoeken of op een andere manege gewoon wat extra lessen nemen of iets dergelijks. Ik blijf erbij dat het grootste probleem rijtechnisch is en wat betreft afvallen: super dat je daar mee bezig bent :)

Maar heel simpel gezegd, 210938123 en 3 sporten opnoemen heeft helemaal geen zin. Sporten is nog geen 30%; de rest is gewoon voeding in combi met levensstijl... (Dus ga ook geen rare shakes en alles proberen... daarmee verander je je levensstijl niet....)

En heel simpel... Als je mij gaat laten hardlopen dan denk ik na een paar keer ook "dit is het niet, geen zin in"... Als je al gaat sporten, moet je iets doen wat je leuk vind, anders hou je het niet vol :)

Het voorwaartse: probeer toch de groepsles zodat hij mee moet lopen... En probeer eens zitlessen te nemen. Leer de hulpen goed te geven etc. Als je op rijtechnisch gebied beter wordt, zul je ook zien dat het beter gaat. Zou me nog even niet op de galop richten, maar eerst gewoon aan de basis :)

Denk dat als je je foto in het ben ik te groot/te zwaar zou zetten, dat je nog best veel reacties krijgt dat het gewoon kan ;)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:16

Bang aangelegd zijn lijkt me inderdaad heel vervelend, maar misschien is het juist een goed idee om daar wat aan te gaan doen?
Je zegt dat je niet wil skeeleren omdat je bang bent om te vallen. Is het kopen van een set beschermers dan geen optie? Als je dan valt vangen je beschermers de klap op. Verder hoef je natuurlijk niet te beginnen met tochten van 10 km. Is er in de buurt geen veld met klimtoestellen ofzo dat ook geschikt is voor skeeleren? Kan je beginnen op een plek waar aan alle kanten houvast beschikbaar is. (begin je met van toestel 1 de 3 meter naar toestel 2 los skeeleren, dan de 4 meter naar toestel 3 enz.).
Verder ben ik het helemaal eens met degene die zei 'Waar een wil is, is een weg'.
Voor ons komt het nu over alsof je iedere suggestie van ons gelijk de grond in boort en dan met name met de reden 'ik durf dat niet' (zwemmen is angst, skeeleren is angst) en de melding dat je het ooit nog wel wilt gaan doen.
Kom op meid! Je bent te oud voor deze smoesjes en als je alles uit blijft stellen komt er nooit iets van!
Begin bij het begin. Leren zwemmen betekend niet direct het diepe in, maar begin eens in een stuk waar je ruim kunt staan. Skeeleren betekend niet direct lange tochten maken, maar eerst eens gewoon je balans leren houden, bochtjes maken en remmen op de parkeerplaats om de hoek.
Bij mijn vereniging hebben we 1x per jaar een beginnerscursus, deelnemers zijn jouw leeftijd. Ze rijden in een groepsles en er rijdt een gevorderde voorop (hoewel ze natuurlijk ook genoeg oefeningen doen om zelfstandig te leren sturen) en die kunnen allemaal zo rond les 6 een stukje in galop. Les 7 a 8 zelfs alleen (om de beurt aandraven, aanspringen in galop, ronde afmaken tot je achter de achterste ruiter zit en dan pas de volgende), dus ik zie geen enkele reden waarom jij dit niet zou kunnen (mits onder de juiste begeleiding, maar daar heeft de rest al genoeg over gezegd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:18

Roulette_ schreef:
Bang aangelegd zijn lijkt me inderdaad heel vervelend, maar misschien is het juist een goed idee om daar wat aan te gaan doen?
Je zegt dat je niet wil skeeleren omdat je bang bent om te vallen. Is het kopen van een set beschermers dan geen optie? Als je dan valt vangen je beschermers de klap op. Verder hoef je natuurlijk niet te beginnen met tochten van 10 km. Is er in de buurt geen veld met klimtoestellen ofzo dat ook geschikt is voor skeeleren? Kan je beginnen op een plek waar aan alle kanten houvast beschikbaar is. (begin je met van toestel 1 de 3 meter naar toestel 2 los skeeleren, dan de 4 meter naar toestel 3 enz.).
Verder ben ik het helemaal eens met degene die zei 'Waar een wil is, is een weg'.
Voor ons komt het nu over alsof je iedere suggestie van ons gelijk de grond in boort en dan met name met de reden 'ik durf dat niet' (zwemmen is angst, skeeleren is angst) en de melding dat je het ooit nog wel wilt gaan doen.
Kom op meid! Je bent te oud voor deze smoesjes en als je alles uit blijft stellen komt er nooit iets van!
Begin bij het begin. Leren zwemmen betekend niet direct het diepe in, maar begin eens in een stuk waar je ruim kunt staan. Skeeleren betekend niet direct lange tochten maken, maar eerst eens gewoon je balans leren houden, bochtjes maken en remmen op de parkeerplaats om de hoek.
Bij mijn vereniging hebben we 1x per jaar een beginnerscursus, deelnemers zijn jouw leeftijd. Ze rijden in een groepsles en er rijdt een gevorderde voorop (hoewel ze natuurlijk ook genoeg oefeningen doen om zelfstandig te leren sturen) en die kunnen allemaal zo rond les 6 een stukje in galop. Les 7 a 8 zelfs alleen (om de beurt aandraven, aanspringen in galop, ronde afmaken tot je achter de achterste ruiter zit en dan pas de volgende), dus ik zie geen enkele reden waarom jij dit niet zou kunnen (mits onder de juiste begeleiding, maar daar heeft de rest al genoeg over gezegd).

Zoals ik eerder heb gezegd, zou ik graag terug gaan naar mijn OP.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:26

Wat wil je nog horen dan? Er zijn al genoeg punten aangedragen waar je aan kunt werken, maar je wilt niks...

-ander paard
-andere instructie
-zitles
-afvallen/sporten
-aan balans werken

Meer is er niet aan te doen... Er is geen pilletje beschikbaar die je inneemt waardoor je ineens megagoed kunt paardrijden helaas! Anders wou ik die ook wel :Y)

Anoniem

Re: Paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:28

Het topic nam een wending, welke niet de bedoeling was om daar aan te gaan uitweiden. Ja, met afvallen ben ik bezig ja. Nee, ik ga Lasco zeker niet inruilen en een andere manege hier is niet fijn te bereiken. Ja, zitles ga ik overleggen met mijn huidige instructrice, want dat moet mogelijk zijn. En ik ga zondag vragen of ik zonder beugels mag rijden.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:38

Lasca_1987 schreef:
Het topic nam een wending, welke niet de bedoeling was om daar aan te gaan uitweiden. Ja, met afvallen ben ik bezig ja. Nee, ik ga Lasco zeker niet inruilen en een andere manege hier is niet fijn te bereiken. Ja, zitles ga ik overleggen met mijn huidige instructrice, want dat moet mogelijk zijn. En ik ga zondag vragen of ik zonder beugels mag rijden.

Je blijft zelf maar hameren op het feit dat je zo'n pijn hebt in je rechterzij. En financieel krap zit, dus sporten niet kan betalen.
Worden er nietskostende dingen aangedragen die je kan gaan doen, skeeleren, fietsen, wandelen, dan ben je bang om te vallen.... Maar je durft wel op een paard gaan zitten. Stel je voor dat je daar afkukelt? Hoe braaf Lasco ook is, hij kan ook schrikken...

Op alle dingen die worden voorgesteld heb jij een negatief antwoord. Zucht.... |o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:38

Je hoort van meerdere mensen hier dat ze twijfelen over de kundigheid van de instructrice he? :) Alleen al omdat ze zichzelf tegenspreekt... (nee, hij kan niet in galop door ruiter, ja ik ga er met een longeerzweep achteraan)... is mijn grootste punt om te twijfelen. + Het filmpje...

Sowieso zit ik een beetje met de privé lessen in mijn maag dat je paard niet voorwaarts is. Zonder beugels gaat dit lastiger worden, dus vraag me af in hoeverre dit handig is... Kan aan de longeerlijn, maar dit is nog lastiger ivm snel scheef gaan zitten. (Dat doe ik tenminste zelf als ik aan een longeerlijn zit :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:42

nadita schreef:
Lasca_1987 schreef:

Je blijft zelf maar hameren op het feit dat je zo'n pijn hebt in je rechterzij. En financieel krap zit, dus sporten niet kan betalen.
Worden er nietskostende dingen aangedragen die je kan gaan doen, skeeleren, fietsen, wandelen, dan ben je bang om te vallen.... Maar je durft wel op een paard gaan zitten. Stel je voor dat je daar afkukelt? Hoe braaf Lasco ook is, hij kan ook schrikken...

Op alle dingen die worden voorgesteld heb jij een negatief antwoord. Zucht.... |o

Vraag aan mijn vriendin maar eens dan ( die niet op bokt zit) hoe het schaatsen ging afgelopen winter :')

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:43

Misschien is het niet aardig hoor, maar ik vind je wel echt aan de zware kant. Stevig gebouwd vind ik mezelf (1.74 en 68 kilo). Maar ik vind het heel goed dat de instructrice denkt aan het paard, ook al is het een groot paard.

Verder vind ik het goed dat je zelf ook wat aan je gewicht wil doen. Ik denk dat je daarmee echt meer balans krijgt en het rijden je makkelijk af zal gaan. Ik ben zelf op mijn zwaarst 82 kilo geweest en ik merk nu dat na mijn afvallen het rijden me ook echt makkelijker af gaat, hoewel ik geen balans probleem had. Maar ook conditioneel en gewoon voor het in de weg zitten van het paard.

Succes met alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:45

Lianne86 schreef:
Je hoort van meerdere mensen hier dat ze twijfelen over de kundigheid van de instructrice he? :) Alleen al omdat ze zichzelf tegenspreekt... (nee, hij kan niet in galop door ruiter, ja ik ga er met een longeerzweep achteraan)... is mijn grootste punt om te twijfelen. + Het filmpje...

Sowieso zit ik een beetje met de privé lessen in mijn maag dat je paard niet voorwaarts is. Zonder beugels gaat dit lastiger worden, dus vraag me af in hoeverre dit handig is... Kan aan de longeerlijn, maar dit is nog lastiger ivm snel scheef gaan zitten. (Dat doe ik tenminste zelf als ik aan een longeerlijn zit :+ )

Ze wilde hem niet op de volte nemen nee, als hij op de hoefslag zijn balans al kwijt raakt.. laat staan op een volte dan. En ik denk dat ze bedoeld, dat die extra kilo's mij in de weg zitten. Want ze zegt zelf ook dat ik prima op Lasco pas. Ze helpt mij in galop, maar ik moet hem zelf in galop zien te houden. MIjn instructrice heeft wel een orun-diploma.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:47

Hoe je moet galopperen met een maatje meer? Nou, net zoals alle anderen dat doen, met of zonder overgewicht, paard de juiste hulpen geven en doorzetten. Waarom Lasco bij jou niet in galop gaat? Omdat hij er mee weg komt of omdat hij je niet begrijpt.
Juiste hulpen geven leer je als het goed is van je instructrice, daarom heb je immers les.
Het doorzetten proberen wij je hier mee te helpen door je tips te geven hoe je ook dat op andere fronten kunt oefenen (bij skeeleren/afvallen/zwemmen). Doorzetten is immers hetzelfde of je op een paard zit of op de grond staat. Je gaat door totdat het lukt (mits het in je macht ligt, dingen proberen die je echt niet kunt geeft wel frustraties, maar geen resultaat).
Zo zit dat ook met andere dingen. Om aan je balans te werken hoef je niet per se op een paard te zitten, op skeelers (hé, daar zijn ze weer) ben je ook heel veel bezig met balans. Sterker nog, met skeeleren op de parkeerplaats hoef je je alleen maar druk te maken over je eigen balans en niet ook nog eens over het geven van hulpen waarmee je het voor jezelf alleen maar makkelijker maakt.
Niet verkeerd of onaardig bedoelt, maar al onze antwoorden slaan wel degelijk ook op jouw OP.

Lekkere manege trouwens, wel voor ieder paard een gewichtslimiet instellen, maar je er vervolgens niet aan houden. Lasco mag 85 kg en jij weegt 94 kg. Doutzen mag 60 kg, maar je hoopt dat je er met 80 kg ook wel op mag. Dat gezegd hebbende, ik vind je overigens niet te zwaar voor Lasco.

Karin_Rijpma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:50

Hallo dames, ik meng me even in dit topic.
Dat een Fries maar 60 kg mag dragen is onzin, of heeft het betreffende paard rug problemen (dat zou goed mogelijk zijn).
Maar ik heb meerdere filmpjes van je bekeken op You Tube, en wat me opvalt dat het paard niet voor uit te branden is. Ook de draf en zelfs in de stap is hij gewoon sloom. Het is/lijkt me een heel lief dier, maar van mij zou hij meer krachtvoer krijgen. Dit valt bijna niet bij te drijven met je benen.
Wel valt me ook op dat je je hakken op trekt, hierdoor kun je geen druk houden. Probeer daar op te letten als je rijdt. En hierdoor verschuift ook je zwaartepunt waardoor je weer onstabieler in het zadel zit.
Desnoods (wat je ook al aangeeft)
zonder beugels rijden. Maar deze soms een gaatje langer maken (spelen met de lengte) geeft ook een betere balans op de langere termijn.
Het gewicht van jou mag en hoeft geen probleem te zijn, en als je moeite hebt met gecontroleerde bewegingen.
Wat ook leuk is, en geen geld kost: kijk eens naar filmpje van Yoga. Vooral de balans oefeningen helpen mij altijd. Goed voor je balans (niet alleen tijdens het paardrijden), en souplesse.
Succes, Karin

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:52

Ik heb zo juist je filmpje bekeken.

Die galop zou ik nog even laten.
Ga aan je algemene balans werken.
Ga je paard voorwaarts maken. vanuit zo'n sukkel drafje krijgt een dun persoon hem ook niet in de galop.
Ga leren door te zitten zodat je dat fijn kunt voor enkele meters. Nu zit je te stuiteren en kun je ook onmogelijk de goede hulpen geven.
Dat stuiteren doen veel beginnende mensen, heeft ook niet perse met dik zijn te maken.

Pas als dat fijn gaat zou ik aan de galop gaan denken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:55

Ik heb het hele topic meegelezen en mijn mond gehouden, maar er moet me toch even iets van het hart.

Ben ik de enige die het opvalt dat topics gestart door Lasca steeds dezelfde structuur hebben? Ze heeft een probleem, bepaalde oplossingen kunnen/mogen niet, mensen komen met andere oplossingen en steeds weer is het antwoord wil ik niet/kan ik niet/durf ik niet. Dit is niet onaardig bedoeld maar wat wil je precies bereiken met dit topic als je ieder antwoord afkeurt?

Zoals anderen gezegd hebben, zou ook ik een andere instructrice zoeken. Degene die je nu hebt vind ik niet echt behulpzaam... Die galop zal niet beter worden als je instructrice met de zweep erachteraan zit, want zodra ze wat verder weg is stopt het paard weer. Hij is totaal niet voorwaarts in het filmpje en ik heb de indruk dat hij niet op jou reageert, maar op de zweep. Laat het galopperen even voor wat het is en ga inderdaad eerst aan andere dingen werken. Ik weet uit eigen ervaring dat galopperen geen succes wordt als je zit niet goed is, want dan zit je zowel het paard als jezelf in de weg.

Verder vind ik ook dat je overgewicht niets uit hoeft te maken voor het paardrijden. Dat paard kan jou makkelijk hebben, hij ziet er niet uit of hij zomaar doormidden zal breken. Het kan (kan, hoeft niet!) wel zo zijn dat een paard minder problemen heeft met een lichte ruiter die niet in balans is, dan met een wat zwaardere ruiter die niet in balans is. Vergelijk het met een rugzak, als jij een lichte rugzak hebt die stuitert is dat irritant, maar minder dan als je een zware rugzak hebt die stuitert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:55

claudia85 schreef:
Jij houd er wel van om topics aan te maken om te klagen en vervolgens alle adviezen in de wind te slaan, ik herkende je van je vorige topic over je vriendin die geen tijd voor je heeft, en alle goede adviezen en bedoelingen worden genegeerd, en nu doe je weer hetzelfde! Waarom doe je dit in godsnaam?

Nou je post doet niet ter zake wat betreft dit topic, dergelijke vragen kun je via een pb aan mij sturen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:56

Lasca_1987 schreef:
Lianne86 schreef:

Ze wilde hem niet op de volte nemen nee, als hij op de hoefslag zijn balans al kwijt raakt.. laat staan op een volte dan. En ik denk dat ze bedoeld, dat die extra kilo's mij in de weg zitten. Want ze zegt zelf ook dat ik prima op Lasco pas. Ze helpt mij in galop, maar ik moet hem zelf in galop zien te houden. MIjn instructrice heeft wel een orun-diploma.

Mijn oud-huisgenootje ook... En NO-WAY dat die ooit op mijn paard komt :) Diploma zegt niet alles...

Ik vind het raar dat ze je al aan de galop laat beginnen terwijl er andere dingen nog niet goedgaan en waardoor de galop ook niet lukt. Dat is de reden dat ik aan haar twijfel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:56

Wat is dan uiteindelijk je probleem? Dat je te veel wilt en er te weinig voor wilt doen, sorry maar dit blijkt uit alles. Want als je je paard zelf niet in galop kunt houden, waarom wil je dan perse galoperen? krijg hem nou eerst maar eens wat voorwaartser in draf en doe wat elke beginner moet doen; eerst leren zitten, je balans vinden en zwetend van je paard afkomen omdat je aan het werk bent geweest (daar bedoel ik dus het voorwaarts krijgen en houden van je paard)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:58

Lianne86 schreef:
Lasca_1987 schreef:
Mijn instructrice heeft wel een orun-diploma.

Mijn oud-huisgenootje ook... En NO-WAY dat die ooit op mijn paard komt :) Diploma zegt niet alles...

Even een opmerking die verder niet terzake doet in dit topic: Iedere idioot kan dat papiertje halen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:06

Nou meid, helemaal eens met anderen in dit topic; het paard luistert niet. Die instructrice staat maar te bleren prrrtttt gaaaalop :') en jij doet vrij weinig (zij neemt het over, waarom?? Jij moet het toch leren?)

Vervolgens doet het paard niks, en word hier ook nog voor beloond, want jij gaat weer lichtrijden en verder draven en hij krijgt zijn zin.
Ik denk dat jouw instructie eens bij zichzelc moet na gaan waarom ze jou op deze manier les geeft en hoe het beter kan.

Als ik mijn (volledig luisterende, getrainde) paard steeds bijna aan laat galloperen op commando, en da toch door draaf, gaat ie ook niet meer galloperen hoor. Dan denk ze dat ze het juiste doet door door te draven, want ik corrigeer haar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:10

Als Lasco terugvalt in draf moet ik lichtrijden van mijn instrucrise, vervolgens in de volgende hoek opnieuw proberen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:13

Je zegt dat je niet lang kan sporten maar in een ander topic van jou heb je anderhalf uur gereden.
Alles waar de bokkers je mee willen helpen gooi je in de wind, en dat is jammer want er zitten hele goede tips tussen.
De instructrice kan wat mij betreft een hele papierwinkel hebben , het feit is en blijft dat zij het overneemt en jou niet de juiste hulpmiddelen meegeeft.

Ik wens je verder wel veel succes en plezier met rijden.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:14

Instructrice is ook niet echt waardevol.
Waarom leert die ts niet een paard voorwaarts te hebben van stap naar draf?
En voorwaarts te houden in de draf?
Als dat al niet goed is kan de galop nooit wat worden.