nadita schreef:Kom, waar een wil is, is een weg. Heb je wel eens laten onderzoeken of er wat mis is met je rechterzij? Of is het alleen een excuus.
Sorry, maar vind je wel een beetje een zanikpot. Ik heb zelf NAH (opgelopen bij een ernstig auto-ongeluk) heb recent 2 hernia's gehad en heb migraine. Ook ik heb overgewicht, en toch rijd ik regelmatig op mijn Fries, zonder problemen overigens. (snap niet waar het rijden op een Fries en 60 kilo vandaan komt).
Omdat ik geen baan in loondienst kon vinden, heb ik mijn eigen bedrijfje opgezet. Nu kan ik mijn eigen tijd indelen. Niet voor iedereen weggelegd misschien, maar wederom: waar een wil is, is een weg.
Heb ook mijn beperkingen, maar ik probeer regelmatig te rijden. Start in de reguliere sport met een aantal aanpassingen.
En ook met weinig bewegen kun je afvallen. Ik moet ook erg op mijn gewicht letten, omdat ik nogal bewegingsbeperkingen heb. Maar fietsen of wandelen kost niets, en is toch goed voor je lijf.
Waar die 60 kilogram vandaan komt? Die komt van de manege vandaan omdat de Fries een lespaard is...
En nee mijn rechterzij is geen excuus, maar jullie weten toch niet wat ik voel? En waarom ik nog niet naar de ha ben geweest, staat volgens mij in een van mijn berichten genoemd.
En ook de financiele reden en die moeilijkheid ( zit effe in een lastige situatie maar dat is niet aan de orde in dit topic) heb ik eerder al genoemd, daarom zou ik graag weer terug gaan naar waar mijn topic voor was bedoeld, naar de OP;
Lasca_1987 schreef:Beste bokkers,
Ik heb een vraagje, n.a.v. mijn priveles afgelopen woensdag. Als het topic verkeerd staat, mag het verplaatst worden.
In de privelessen van elk een half uur, rijd ik Lasco, mijn grote topper. Nu heb ik 1 topic genaamd "leren galopperen". Dit topic is nu niet meer relevant, omdat we nu weer een stukje verder zijn. Hoewel het galopperen nog niet fijn lukt.
Daarom ook dit topic. Het was 29 mei, na de les vroeg ik mijn instructrise of ik niet aan de longeerlijn mocht galopperen. Het was wel een goed idee zei ze. Afgelopen woensdag na een stukje gedraaft te hebben, mocht Lasco halsstrekken in de stap. Mijn instructrise kwam naar mij toe en vertelde dat ze er nog eens over na had gedacht, om aan de longe te galopperen.
Het bleek toch geen goed idee te zijn. Waarom? Dit komt door mijn overgewicht en dat ik de juiste balans nog niet heb en daardoor Lasco uit balans haal. Daarom kan ik Lasco niet in galop houden en weigert hij soms te galopperen. In ieder geval, ik krijg hem dan niet in galop. Mijn instructrise helpt dan met de longeerzweep. Het is dus niet eerlijk tegenover Lasco om aan de longeerlijn te galopperen met mij op zijn rug.
Ik weeg 94 kilo, ben 1,72 lang en ben ook bezig om af te vallen. Nu zal ik niet de enige zijn met een maatje meer te paard. Maar hoe doen jullie dat dan.. galopperen met een maatje meer? Niet banketstaaf bedoelt hoor. Maar ik hoor graag ervaringen en tips. Afvallen doe ik voor mijzelf, mijn gezondheid en ook voor de paarden! Voor Lasco en voor de frieze merrie Doutzen, die mag max 60 kilo dragen. En ik hoop als ik 75-80 weeg ik op Doutzen mag aangezien Lasco 85 kilo max mag dragen.
Groetjes,
Lasca!
p.s willen jullie wel lief blijven?![]()

)