werkelijkheid van de rodeo SCHOKKEND!! deel 2 nieuw jasje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:02

Ik haat Cassidy niet, misschien wel moe van haar en ik denk dat de anderen dat ook hebben pfffffffffff :z :z :z :z :z :z :z .

Het is alleen dat ze teveel door een roze brilletje kijkt en in sprookjes gelooft, prima moet ze zelf weten.

Helaas de werkelijkheid is toch harder en erger dan ze wil weten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:43

Ik haat Cassidy ook helemaal niet, maar op een gegeven moment is de boodschap toch wel duidelijk? We zijn niet per se onmondige kinderen als we er anders over denken.

Kan me nog een topic niet zo lang geleden voor ogen halen waar Cassidy :omdat zij geen direct antwoord kreeg", haar vraag/antwoord 'EIS" wel -tig keer hetzelfde achter elkaar in dat topic heeft neergezet. Hoe kinderachtig is dat, hoe wel in je hoofd ben je dan bezig, met je eigen willetje door te drammen? Hoe duidelijk voor de drammerigheid van Cassidy? Dat je je dan niet doodschaamt.

Het is prima als je je punt wil maken, maar als jouw punt geheel afloopt van die van Cassidy krijg je dus een bombardement van You Tube filmpjes, om je te "bekeren".

Ik wil nu wel eens filmpjes van Cassidy en haar paarden ZELF zien, en wat zij van al die Leren heeft in de praktijk gebracht bij haar eigen paard(en).

Oenka

Re: werkelijkheid van de rodeo SCHOKKEND!! deel 2 nieuw jasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:07

eens met ragdollcat...ik heb genoeg filmpjes gezien waarvan ik heb zitten janken!!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:13

Cassidy schreef:
Hetzelfde gebeurt ook met het ropen van kalveren op de ranch hoor...die kalveren in de USA staan niet in kisten zoals hier. Met dat verschil dat er een tijdsaspect bij komt kijken. De onderdelen worden nauwlettend in de gaten gehouden en de deelnemers die onterecht hard zijn berispt of beboet.

En de methodes om ze te laten bokken? Verklaar je nader? En heb je die info uit eerste hand of van de dramatische filmpjes van Shark op Youtube?

Bij de bucking horses wordt gericht op bokken gefokt. Flankstrap is ter motivatie, en geen oorzaak om te bokken. Er zitten geen spijkers in, hij zit niet over geslachtsdelen en zit ook niet zo strak dat hij pijn doet, want dat zou de paarden alleen maar belemmeren om voluit te gaan.

:') Tsja zo kun je het ook omschrijven, fijne motivatie!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:22

terpentijn schreef:
Vreselijk, Cassidy, voor jou bestaat er zo te lezen echt geen enkele andere weg dan The Cassidy Way.
En dat heet "bewustwording"?
Nu ja, wees er maar gelukkig mee, zo in je eigen wereldje.
Heel triest, dat voor jou die door jou zo aanbevolen "bewuste" "consciousness"wereld, kennelijk alleen in theorie bestaat en je er zelf op geen enkele wijze blijk van geeft open te staan voor andere standpunten.
Wat dan ook een ander oppert, wordt bij voorbaat van de tafel geveegd omdat er eerst verplicht ik-weet-niet-hoeveel filmpjes bekeken moeten, ja volgens jou MOETEN worden

Er zijn genoeg mensen die allang zelf al ik-weet-niet-hoeveel filmpjes op YouTube naar aanleiding van dit en het voorgaande topic hebben bekeken: "The good ones and the bad ones"

Is mooi, toch, dat mensen zich daar dan in hebben verdiept? Naar aanleiding van jouw posts?

Als men dan het alsnog niet met jouw visie eens is, heb je gewoon pech gehad.

Ik vind het alleen maar prachtig dat mensen door dergelijke berichten aan het denken worden gezet, ik betwijfel alleen of iedereen zich daar wel naar behoren in verdiept omdat er ook mensen zijn die roepen dat ze de filmpjes niet willen en niet gaan bekijken. :D

Wat betreft het feit dat ik er van uitga dat niemand iets weet: aangezien ik bij mezelf nog geen helderziende vaardigheden kon ontdekken en niet kan zien wat de kennis en de ervaring is van betreffende persoon, ga ik er van uit dat degene niets weet en ga van daaruit opbouwen. Dat weet zeker ik dat degene ook weet waar ik het over heb. Dat resulteert in informatie die voor degenen die er wel verstand van hebben of denken te hebben zeer vermoeiend is. So be it. Als men zich voldoende heeft geinformeerd (en dan weer, wat is voldoende en heeft men dat ook echt gedaan) en tot een goed gefundeerde mening is gekomen, dan heb ik er absoluut geen moeite mee dat men bij zijn standpunt blijft of zelfs van standpunt verandert. Of het wel of niet in mijn straatje past maakt dan helemaal niet uit. Het is je eigen mening, ontstaan uit het belichten van ALLE aspecten, en niet alleen ontstaan op grond van dramatische filmpjes van excessen die de top van de zoekreacties in Youtube halen of een onderbuikgevoel omdat je halve informatie hebt en je hersens de rest erbij verzinnen om het een plekje te kunnen geven. Aannames doen, en dingen erbij verzinnen op grond van halve informatie doen we allemaal. Het is een stukje bewustwording (jaja, heb je het woord weer) om dat niet te doen.

Wat betreft het feit dat ik alles door een roze bril bekijk: De negatieve kant is makkelijk genoeg te vinden. De positieve kant minder. Houdt dat automatisch in dat ik alles door een roze bril bekijk (weer een aanname)? Nee. Ik heb keer op keer aangegeven dat er negatieve kanten zijn, dat er excessen zijn, maar die vindt je in elke tak van de paardensport en niet alleen de rodeo. Maar dat wordt blijkbaar niet door iedereen opgepikt.

Het feit dat ik keer op keer dingen herhaal is inherent aan het feit dat niet iedereen alle topics doorleest, en zelfs in een topic de discussie niet volgt maar het openingsbericht leest en een reactie neerzet. Dat ik in een eerder topic te ver ben gegaan spijt me oprecht. Komt idd erg kinderachtig over.

De website in mijn onderschrift heeft te maken met een stukje persoonlijke ontwikkeling, het herkennen en een stukje bewustwording van indoctrinatie van buitenaf, al dan niet resulterend uit ervaringen uit iemands persoonlijke verleden, en de reactie van de mens daarop. Ik ga je niet vervelen met nog meer filmpjes over die methode, wil je ze hebben kan dat per PB. Op grond van mijn reacties op Bokt zal menig psychoanalyticus waarschijnlijk smullen en mij helemaal willen uitpluizen, mogen ze doen, boeit me niet. Website uit mijn onderschrift heeft ook iets te maken met coaching van anderen, alleen gaat dat idd alleen maar lukken als deze er open voor staan en echt aan zichzelf willen werken en dat kan het beste met persoonlijke begeleiding en niet in een openbaar forum. En waar men aan wil werken, dat mag iemand zelf bepalen. Pas als iemand zelf bepaald waar hij aan wil werken, is hij 100% commited om veranderingen aan te brengen. Laat ik even erbij vertellen dat ik nog steeds in opleiding ben, dat dit geen leerstof is die je de ene dag tot je neemt en meteen toe kunt passen. Het is een ongoing process. En uitgeleerd ben je nooit.

Verder is dit mijn laatste reactie in dit topic. Stipje gaat er van af, ga het ook niet meer volgen, alles is wat mij betreft gezegd, wie nog wat kwijt wil kan dat via PB doen.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:28

http://www.youtube.com/watch?v=zmp8pkbU03I
Dit vinden de paarden idd vast leuk :(..pas op beelden kunnen als zeer schokkend worden ervaren

http://www.youtube.com/watch?v=RM1I8AnhGWY
Kalfje vind het geweldig om meters achter een paard aan gesleept te worden op hoge snelheid stuiterend door het zand :j en later vind het paard ook heerlijk om met een gebroken been rond te lopen die in de rondte wordt geslingerd en niet zo snel mogelijk uit zijn lijden verlost wordt :j

http://www.youtube.com/watch?v=AnYwS9O77dE
Nog meer gebroken benen en kalfjes die de nek breken, paard valt spontaan dood tegen de grond, geen stroomstoten? scroll door naar ongeveer 1 minuut...

ok genoeg voor nu

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:36

Gatverdamme zeg echt vreselijk! Onbegrijpelijk en dat voor de ogen van zoveel mensen die het blijkbaar allemaal maar "normaal" vinden!

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:37

Ja idd, en de filmpjes die ik plaatstte zijn echt geen filmpjes van 30 jaar terug :n

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:58

Ik heb toendertijd al eens gevraagd aan @Cassidy": als dat dan allemaal nergens toe dient, die "Flankstrap" dat is dus die riem die bij "Bucking Horses" wordt aangebracht ( je ziet dit bijzondere fenomeen ook nergens anders, ook niet bij "cutting horses" echt aleen bij "bucking horses", overigens ook bij "bucking bulls") kwam daar ook alleen maar een flauw verhaal over "motivatie" van het paard achteraan.
In other words: zou het dan zo zijn dat zo dra ze zo'n riem omgesnoerd krijgen "weten ze dat ze moeten bokken"? Volgens Cassidy zijn ze op dat bokken gefokt, en vinden de paarden dat leuk. Een ruiter afwerpen. Kan ik me iets bij voorstellen, maar als ze er op gefokt zijn kan die knelband ook wel weg toch?
Een gewoon en acceptabel trainings hulpmiddel dus, volgens de visie van @Cassidy.

Ik denk daar toch iets anders over...als die paarden geselecteerd zijn "om te bokken" heb je ook zo'n band niet nodig.

Laten we mekaar niet voor het lapje houden:
het is gewoon een dwangmiddel, en daarom zit die strap ook net DAAR en niet ergens anders, he?

Een groot deel van die "bucking horses" komen rechtstreeks uit het wild (gevangen mustangs) en ja hoor, natuurlijk zijn zij daar zorgvuldig op gefokt (dat zou al generaties duren, om de paarden daarop te slecteren en te fokken.).

Behalve alle filmpjes van Cassidy ben ik gelukkig beter geinformeerd, niet alleen over de Mustangs in Amerika (beschermde diersoort, hahaha) maar ook over de Brumby's in Australie

Laat ik het zo stellen: Cassidy mag zelf haar roze bril wel eens afzetten, zo'n feest is het allemaal niet (aardig gezegd). Ja, misschien voor de mensen, die zo nodig aan dit soort "tradities" denken te moeten deelnemen,maar zeker niet voor de dieren (kalveren) die in dit soort mensen-festijnen gebruikt worden.

Zo ken ik ook figuren die nog steeds de Stierengevechten als een "sport" zien, en dat verdedigen als een "traditie" en zelfs als behorende tot een "cultuur..Nee, nog erger als een "sport". Ik begreep er volgenms hen NIETS van.. Nou dacht ik: als ik het allemaal zo verkeerd zie: leg mij dat eens uit dat het GEEN dierenleed ten gevolge heeft.

Dat heb ik me ook eens laten uitleggen tot in details"De dans met de Stieren".
Het was een grote litanie over de mensen, en hoe zij die stier cultuurgevoelig op de mooiste manier moesten ombrengen Die stieren leven toch jaren in heerlijke vrijheid voordat ze de Arena in gaan? Tot je weet dat de jongere koeien als train ingsmateriaal voor de aankomende matadors worden gebruikt.../ en bij leven de oren als trofee worden afgesneden... als MOTIVATIE voor de aankomende Matadors.
Dat ik er alnog anders over dacht bestempelde mij tot niets begrijpende, ja als een: "cultuur-barbaar".

Ik kan nog wel voor mij zelf nadenken, en als ik het PAARD als wezen ken, heeft die helemaal geen zin om in een grote juichende arena dag na dag wildvreemde ruiters van diens rug te bokken.
Het paard an sich wil veeleer een rustig leven, geen "vecht"bestaan waar er dan elke keer voor datzelfde bestaan gevochten moet worden.... het zijn ook niet allemaal hengsten" de beste "buckers" zijn merries,
ik kan dus niet anders zeggen dan: ja ik heb mij uitgebreid geinformeerd en ja ik vind het Neanderthaler-praktijken.
En zeer zeker geen "sport". het is er niet voor het paard, het is er voor de mens en diens ego.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-05-13 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:22

Is inderdaad waar. Bij ons vlakbij werden mustangs regelrecht uit de opvangpaddocks de arena in gegooid zolang er maar voor betaald werd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:33

Heel goed Oenka, en zoiets ziet Cassidy niet (of ze doet of ze het niet ziet en het weet?).

Zulke dingen steunt Cassidy en praat het goed.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:39

Ja idd, ik kan het niet goed praten, vreselijk....dit is horse abuse, maar echt niet ok! Ik zou dit mijn dieren nooit aandoen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:41

Ja, vreselijk toch! en dat alleen voor de show en ter vermaak van de mensen. En er zijn al vele dieren voor deze dieren geweest, ze moesten toch ergens op oefenen.

En dan wat een rare idee zeg: prachtige verzorgde paarden waar men op zit en goed getraind en die een ander zelfde diersoort vreselijk mishandeld???? dat is toch onbegrijpelijk.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:48

Cassidy doet alsof de (Amerikaanse en Canadese) realiteit qua paarden niet bestaat, want de werkelijkheid is wel heel wat anders: dat kan ieder op Internet zelf opzoeken, zowel de goede en fantastische zaken (mustangs redden, opkopen op slachtveilingen, en na enige tijd in een geldverslindende opvang, proberen door te verkopen naar particulieren, vaak met succes aan ervaren paardenmensen) evenals de vreselijke zaken (totaal wilde mustangs "als project" loslaten in een arena en laten "temmen" door gevangenen).
Sorry hoor. Cassidy, maar wat dat betreft kan ik ook wel met -tig filmpjes gaan rondsmijten Wat ik dus niet doe.
Kan trouwens iedereen, pluk gewoon iets van YouTube

Zou nu wel eens iets van jou zelf willen horen of zien ipv alles tweedehands: jouw paarden, jouw ervaringen met de door jou zo aanbevolen leer (Parelli).

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:50

serieus, wat wil je doen?

Mootje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:51

kitlover schreef:
serieus, wat wil je doen?

Hele verhalen.
En dan heel droog.
Serieus, wat wil je doen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geniaal

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:03

Niets. Cassidy is hier weg, die kon het niet meer aan. Die houdt niet zo van tegenspraak, had ik zomaar het idee. Misschien toch een stukje persoonlijke ontwikkeling?
Die kom ik vast nog wel weer eens ergens tegen, vermoed ik zo
Zodra je bij dit soort betweters persoonlijk gaat worden zijn ze opeens verdwenen.

Daar ken ik er meer van, maar wat ik altijd aan die VERHALEN en opgelegde DOCTRINES/BELERINGSVERHALEN mis is hun eigen ervaringen met hun eigen paarden, dat staat er dan helemaal nooit.
Ik heb met mijn eigen paard(en) genoeg stompzinnige fouten gemaakt, vanuit daar leer je, vanuit het beter leren doen spreek je, vanuit die ervaring kun je een ander raad geven.
Dat doe ik dan ook.
Dat is eigen, eerstehands, persoonlijke ervaring tussen jou en je paard, ben je wat wijzer geworden, kan je daar anderen misschien mee helpen of in raden. Uit je eigen persoonlijke ervaring.
Niet door 200 filmpjes of 20 boeken an te raden.

Ben ook totaal niet bang om mijn eigen fouten en feilen neer te zetten, heb ik ook vaak zat gedaan, en zal ik ook blijven doen, jammer dat Cassidy dat niet kan opbrengen.
Maar wel iedereen anders de les wil lezen, nee liefst ook nog de leer wil voorschrijven
Kan en mag natuurlijk, maar dan wel met je eigen paarden en eigen voorbeelden, wat dit alles voor jou zelf en je paarden heeft betekend.

Zo niet, kan ik morgen ook wel een boekje of een DVD in het algemeen gaan napraten Hoe het allemaal zou moeten, waar ik allemaal in geloof, dat kan toch ieder?

Zonder eigen paarden of ervaring daarmee, VOORBEELDEN dus, om die alom geroemde leer mee te staven?
Geloof ik er niets van.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-05-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:10

Wat is er zo geniaal aan een niet onderbouwde oneliner die niks met het onderwerp te , maken heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:39

Terpentijn, zit niet zo te zieken.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:08

VivalaVida ga verder slapen, als je niets zinnigs op het onderwerp te zeggen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:21

:')
ik bedoel daar mee dat, ook al heb je een andere mening wat verder niet erg is, je niet persoonlijk hoeft te worden.

Edit: oh je hebt je post gewijzigd. Ik bedoelde daar mee dus bovenstaande.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:25

En ik bedoel daarmee, dat je hier ook iets inhoudelijks over het onderwerp an sich kunt neerzetten dan wel bijdragen, ipv zelf persoonlijk te worden naar mij toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:38

Het is persoonlijk aan jou gericht, omdat ik vind dat je aan het 'zieken' bent richting cassidy.
Jullie zijn een andere mening toegedaan en daar voor ga je Cassidy naar beneden halen in een bericht, terwijl je weet dat ze hier weg is.
Gewoon kinderachtig vind ik het.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 02:34

Na beide topics doorgelezen te hebben, eindelijk dan maar een reactie plaatsen. Wilde niet deelnemen aan deze discussie voordat ik een rodeo eens in het echt gezien had. Vandaag was die dag, de plaatselijke rodeo vond plaats en ben er eens wezen kijken. Alle onderdelen kwamen aan bod; bronc riding (bareback & saddle), bull riding, calf roping, steer wrestling & barrel racing.
Bij bronc riding zagen de paarden er goed verzorgd uit (mooie paardjes!). Één paard was erg onrustig in de box (stijgeren etc.) en die werd toen omgewisseld voor een ander. De paarden stonden op het gras als ze de ring niet in hoefden, sommige waren wat onrustig maar de meesten stonden lekker te grazen. De flankstrap heb ik natuurlijk extra goed op gelet want daar is veel discussie over. Alle straps hadden schapenvacht rondom en ze waren niet heel strak aangesnoerd, te vergelijken met een neusriem. Wat bokken betreft, ze bokten niet zomaar in het wilde weg maar ze hadden echt een techniek/ritme wat ik er op de filmpjes eerder niet uit haalde. En nadat de strap eraf getrokken werd, stopten ze met bokken en renden ze nog een rondje door de ring en dan de poort uit.
Ik weet niet zo goed wat ik van calf roping moet denken. Het gaat ruw maar op zich is het heel diep en zacht (zo zacht als zand kan zijn natuurlijk..) zand en de kalfjes worden goed verzorgd en weten wat ze moeten doen (rennen en dan de poort uit). Maarja, het ziet er soms wel hard uit ja. Hetzelfde geld voor steer wrestling.
Al met al vond ik niet dat er met de paarden hardhandig werd omgesprongen of dat er onnodig risico werd genomen. De paarden zagen er allemaal goed uit met glanzende vachten en ze leken zich allemaal happy te voelen. Als ik persoonlijk mocht kiezen dan was ik liever een 'bronc' dan een dressuur/spring/eventing/etc paard.
Vragen zijn welkom maar hou het wel netjes graag :)
(De winnaar van de saddle bronc riding heette Cassidy :D)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 05:30

Volgens terpentijn kan dat niet, wat jij beweert vivian...
Maar het is wel jouw ervaring, niet eens van een video...
*benieuwd naar t vervolg* :+