anneliesdj schreef:koliek ed ipv overmatige slijtage.
Valt tegen hoor. Weet je hoeveel paarden met hun 3e, 4e en 5e jaar ingeslapen worden door " atrose" "kissingspines" " HKO" en dergelijke? Spijtig, maar waar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joscaa schreef:anneliesdj schreef:koliek ed ipv overmatige slijtage.
Valt tegen hoor. Weet je hoeveel paarden met hun 3e, 4e en 5e jaar ingeslapen worden door " atrose" "kissingspines" " HKO" en dergelijke? Spijtig, maar waar.
ceasario schreef:Er is niks mis mee met 3 jarige die aanleg hebben..
zie hier ergens vanaf 0.57 Gribaldi x Krack C x Jazz.
ff later Van Vivaldi
http://www.clipmyhorse.de/en/archive/show/557/13364/

MariekeB schreef:Waar ik me het meest aan erger mbt de reacties van de pro's , is de manier waarop er denigrerend wordt gesproken over de recreatieruiter,hobby fokkers en bassis sporters....
Zonder "ons" bestaat hun werk niet. " wij" zijn hun afzetmarkt. "Wij" zijn het wedstrijd publiek. "Wij" kopen sperma van hun hengsten.
En als "wij" klagen, dat neem je dat serieus.... Punt
Net zoals een bedrijf een klacht van zijn klant serieus moet nemen.
En als je dan echt professioneel bent, dan neem je de klacht serieus, en weerleg je hem serieus. Je licht voor, en legt uit.
Mevr van Baalen die spreekt over dat het paard er gezond en vrolijk uitziet .....en dat "wij" niet moeten zeuren.
En die zin over laffe anonieme bokkers.....het is zo bizar dat ik er om lach, maar het is natuurlijk om te janken.
Er is nog te weinig onderzoek gedaan ( voor zover ik daar beeld van heb), maar blijkbaar heeft een grote groep liefhebbers het gevoel dat 2,5 jaar te vroeg is.
Uiteraard draait en om geld en traditie. Als alle keuringen pas met vier jaar zijn, en de jonge paardencompetities idem, dan is het goedkoper om het dier een jaar langer in de opfok oid te hebben lopen.
ceasario schreef:anneliesdj schreef:En ik vraag me af, veel mensen hier geven aan dat ze het geen probleem vinden, geld dat alleen voor dressuurpaarden? ?
Dat jong aanrijden is voor mij niet zo'n probleem.
Maar waar ik zeer veel moeite met heb om getalenteerde paarden sneller dan hun leeftijd het toelaat, d.m.v. door trucs te vroeg op een hoog nivo te krijgen.
[ Afbeelding ]