Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MirandaFuego schreef:superwoman schreef:Miranda,ik vind iemand die paarden zadelmak maakt en doorrijd geen ruiter met b niveau. Dat hij nog nooit een wedstrijd heeft gereden,maakt hem nog geen b ruiter. als hij gaat starten,dan wel,maar zal hij wsl binnen no-time op hoger niveau rijden..
Het blijft toch b niveau, omdat het helemaal niet nodig is dat je meer kan dan de basisafrichting.
Meer dat je gevoel hebt voor paarden en goed kan zitten.
En dat je daarmee snel ver kan komen als je zeer ervaren bent, daar zijn we het over eens.

musiqolog schreef:Kunnen doen en kunnen overbrengen, dat zijn twee heeeel verschillende dingen.
Jullie hebben allemaal op school gezeten, of je zit er nog steeds op. Nou, dan ken je toch allemaal wel zo'n eikel van een leraar die niet kan uitleggen? Ik had zo'n natuurkundeleraar: legde heel saai en technisch uit, zowat alles wat ik bij dat vak geleerd heb, haalde ik uit het boek. Nou, die man was echt niet dom, maar een goede leraar was hij niet.
Door die man heb ik zó'n hekel aan exacte vakken gekregen... Als je van zo iemand rijles krijgt, zal het niet veel anders gaan.
Anoeska schreef:Maar wat ik zoek in een instructeur is dat 'ie me niet alleen goed kan leren paardrijden, maar ook goed kan leren wedstrijdrijden.
Koper schreef:Anoeska schreef:Maar wat ik zoek in een instructeur is dat 'ie me niet alleen goed kan leren paardrijden, maar ook goed kan leren wedstrijdrijden.
Zou je mij even willen helpen... want dit snap ik niet. Als je beter paard leert rijden ga je toch ook op wedstrijden beter rijden? Leren paardrijden houdt toch in beter leren voelen? Ongeacht de situatie?
Koper schreef:'t Is denk ik ook maar wat je verwacht. Als je binnen een jaar van de B naar de M2 wil dan kom je misschien wel uit bij een instructrice waar je leert hoe je je paard in korte tijd door de klasses heen kunt prikken en zagen. Waarna je paard op z'n tiende, kapot en wel, met pensioen kan.
Dat is niet mijn doel. Ik wil een recht, lenig, sterk paard dat lekker aan het werk wil en het vuur uit z'n slofjes loopt en dat weet dat hij het altijd even kan aangeven als hij iets niet snapt en niet kan omdat hij weet dat daar wat mee wordt gedaan.
Maar dat is dus maar net wat je doel is.