Gert v/d Hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:35

Sprintje schreef:
Er zijn gelukkig genoeg andere PROFs die ook een rustige methode gebruiken en/of aanbevelen. Ik ken ook écht grote paardenmensen die zich hebben bewezen als paarden mensen die een methode als Gert niet zouden aanbevelen.

Je moet profs met profs vergelijken, en amateurs met amateurs. Er wordt nu een scheve vergelijking gemaakt in dit topic. Dat rustig make maken altijd door amateurs gebeurt. Dat is niet correct.

Er wordt inderdaad een rare vergelijking gemaakt in dit topic.
Je kan ook assertief, duidelijk en consequent zijn en toch alles in kleine stapjes doen. Dat heet nou africhten :D
In dat kleine stapje zal je alsnog moeten wachten tot je paard het volledig begrijpt en ontspant en dan ga je door naar het volgende stapje. Eigenlijk gewoon precies zoals het gewone (door)rijden werkt dus :+
Waarom inrijden dan met zoveel bombarie gepaard moet gaan, terwijl je daarna alsnog verder gaat in kleine stapjes om je paard dingen aan te leren?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:37

Billy schreef:
Jij prikt je vast op de demonstraties die hij geeft.
Dat is idd spectaculair.
Thuis is dat allemaal heel anders. ook daar staan filmpjes van op youtube.

Overigens, de foto op de startpagina van zijn eigen website wekt natuurlijk ook wel het beeld van "spectaculair" dus als mensen dat beeld hebben, dan is dat iets wat hij blijkbaar ook graag in stand houdt.

Afbeelding

Billy

Re: Gert v/d Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:39

Dat is waar hij naam mee gemaakt heeft.
Zoals ik al zei, ik heb een merrie die bij hem vandaan komt, en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat zij niet zo rechtop gestaan heeft. Het is een vreselijk goed opgevoed dier...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:41

Billy schreef:
Dat is waar hij naam mee gemaakt heeft.
Zoals ik al zei, ik heb een merrie die bij hem vandaan komt, en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat zij niet zo rechtop gestaan heeft. Het is een vreselijk goed opgevoed dier...

Waarom dan jouw vorige reactie over het vastprikken op dit beeld? Dit is het beeld dat Gert zélf in stand wil houden. Dus waarom zou het dan erg zijn als mensen zich vastprikken op dit beeld? Dit is klaarblijkelijk wat Gert wil zijn.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:42

Ik ben wel bij Gert thuis geweest, en dat ging dan echt heel netjes en beheerst. Paard even longeren met zadeltje. Als het dier ontspant stapt hij op laat hem een aantal rondjes beide kanten oplopen en klaar. Ontspannen braaf paard zonder gebok of gesteiger. Al met een 15 -20min aan t "werk"

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:43

En een dergelijk reactie als op die foto op de site van Gert van den Hof is nu precies wat een prof die de rustige methodiek bewandelt wil voorkomen. Een paard mag niet bokken of steigeren onder het zadel, punt! Op geen enkel moment.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:43

Joh, Billy, sommige mensen zijn niet te overtuigen.
Zelf hebben ze ook wel eens in totale onmacht op een paard gezeten maar daar zijn dan net geen foto's van gemaakt.

Ik haak af in dit topic. Ik heb veel respect voor paardenmensen zoals Gert en begrijp niet dat men (opnieuw) zo wil polariseren op Bokt. Typisch.
Gelukkig zal Gert zelf er geen korrel hagelslag minder om hoeven eten, dus laat types als FlyAway en Sanne83 dus maar lekker denken dat ze gelijk hebben. Hebben die ook een fijne zondag.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:46

Gert moet geld verdienen. Dat doet hij oa met demonstraties. Dan wilen mensen geen braaf paard zien, maar spektakel, dus zoekt hij voor de demo's paarden uit waar je spektakel kunt verwachten.
Zo simpel is het.
Daarbij heeft hij daarmee naam gemaakt met lastige paarden en komen mensen met hun paarden naar hem omdat ze weten dat hij handig is.
En zo komt er brood op de plank.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:47

Sprintje schreef:
En een dergelijk reactie als op die foto op de site van Gert van den Hof is nu precies wat een prof die de rustige methodiek bewandelt wil voorkomen. Een paard mag niet bokken of steigeren onder het zadel, punt! Op geen enkel moment.

Dat is Utopia.
Op zich vind ik het helemaal niet zo gek dat een paard gelijk leert dat hij toch niet kan winnen als hij uit zn plaat gaat.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:48

Dees schreef:
Joh, Billy, sommige mensen zijn niet te overtuigen.
Zelf hebben ze ook wel eens in totale onmacht op een paard gezeten maar daar zijn dan net geen foto's van gemaakt.

Ik haak af in dit topic. Ik heb veel respect voor paardenmensen zoals Gert en begrijp niet dat men (opnieuw) zo wil polariseren op Bokt. Typisch.
Gelukkig zal Gert zelf er geen korrel hagelslag minder om hoeven eten, dus laat types als FlyAway en Sanne83 dus maar lekker denken dat ze gelijk hebben. Hebben die ook een fijne zondag.

Wat een ontzettend bewijs van onvermogen een fatsoenlijke en inhoudelijke discussie te voeren geef je jezelf hier Dees. Als het jou een goed gevoel geeft mensen op een dergelijke manier weg te zetten, by all means. Maar realiseer je wel dat je daardoor in ieder geval door mij niet meer serieus genomen zult worden. En ongetwijfeld vind je dat allemaal niet zo heel spannend, want je bent overtuigd van jouw eigen gelijk, maar ik wilde je het toch even meegeven. ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:50

Billy schreef:
Gert moet geld verdienen. Dat doet hij oa met demonstraties. Dan wilen mensen geen braaf paard zien, maar spektakel, dus zoekt hij voor de demo's paarden uit waar je spektakel kunt verwachten.
Zo simpel is het.
Daarbij heeft hij daarmee naam gemaakt met lastige paarden en komen mensen met hun paarden naar hem omdat ze weten dat hij handig is.
En zo komt er brood op de plank.

Dat begrijp ik, maar dan is het toch niet zo raar dat er zo`n connotatie ontstaat? En aan de reacties van zijn aanhangers zoals Dees te zien, kunnen sommigen daar niet zo goed mee omgaan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:52

Ach FlyAway, je roept het over jezelf af hoor, je zit me nu in 2 topics tegelijk af te kammen omdat je een andere mening hebt. Zegt dat wat over jou of over mij?
Ik blijf er bij dat er een markt is voor mensen als Gert, die de verreden ellende van een ander weer op het rechte pad krijgen. Scheelt een hoop paarden naar de slager, en voorziet duidelijk in een behoefte.
Verder ga ik met Dees mee, weg uit dit topic, want emotie voert hier de boventoon boven kennis en nuchterheid

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:55

Billy schreef:
Sprintje schreef:

Dat is Utopia.
Op zich vind ik het helemaal niet zo gek dat een paard gelijk leert dat hij toch niet kan winnen als hij uit zn plaat gaat.

Mee eens, er valt ook wat voor te zeggen dat je het paard niet laten winnen.
Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat naar het voorkomen. Ook omdat ik daar hele fijne resultaten mee heb gezien. Waar de snelle methode nog weleens dit uitprobeer gedrag laat zien met een minder handige ruiter op de rug... met alle gevolgen van die voor de opvoeding van het paard.

Dit alles zal ook per paard verschillen. Mijn braverik bokt zelfs niet als ik hem los gooi met zadel op de rug. Terwijl als hij geen zadel / hoofdstel of halster om heeft hij wel degelijk uit zijn plaat gaat. In mijn ogen doordat hij geleerd heeft dat dit gedrag niet mag als er een zadel op de rug ligt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:56

Ik kam helemaal niemand af. Ik discussieer inhoudelijk op basis van argumenten. Maar als je toch een antwoord wilt op je vraag; dan denk ik dat het meer over jou zegt. Ik doe geen beweringen die ik niet kan onderbouwen, ik reageer niet emotioneel maar op basis van argumenten en probeer mijn mening op basis van mijn persoonlijke ervaring hier uiteen te zetten.

Zowel jouw post als die van Dees zijn puur emotioneel, dus ik begrijp niet echt waarom je zo verwijtend denkt te moeten formuleren dat hier de emotie de boventoon voert onder kennis en nuchterheid. Zoals ik het zie verlaat die emotie het topic met jouw vertrek en dat van Dees en kunnen we nu weer op basis van nuchterheid en kennis discussiëren.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:57

Zelf zou ik mijn paard er nooit heen brengen en gelukkig is dat ook helemaal niet nodig want ze is goed opgevoed.
Vind dat plaatje inderdaad wel een heel spektakel.. Zou zelf gelijk afhaken als een ruiter die afbeelding op zijn site heeft staan.

Voor lastige paarden is hij inderdaad de oplossing, maar op een onbeschreven blad is het eerlijker om het rustig op te bouwen, vol vertrouwen, naar mijn mening. Maar ja, dat ben ik. En ook ik rijd nog geen GP-niveau en dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren.

Dees, wat kortzichtig om andere meningen gelijk als fout te bestempelen.. En dan zeuren dat andere bokkers dat doen. Zelf doe je net zo goed mee. Iedereen mag toch zijn/haar eigen mening hebben? Daar was dit topic voor bedoeld.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:58

Weet je, je past je gedrag aan je paard aan. Met deze merrie ga ik anders om omdat ze anders is dan de ruinen die ik hiervoor gehad heb. Een africhter doet dat ook. Die schat een paard in, en bepaalt aan de hand daarvan zijn strategie.
En ik denk heel eerlijk dat het dan bij amateurs vaker fout gaat dan bij profs...

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:59

Billy schreef:
Ach FlyAway, je roept het over jezelf af hoor, je zit me nu in 2 topics tegelijk af te kammen omdat je een andere mening hebt. Zegt dat wat over jou of over mij?
Ik blijf er bij dat er een markt is voor mensen als Gert, die de verreden ellende van een ander weer op het rechte pad krijgen. Scheelt een hoop paarden naar de slager, en voorziet duidelijk in een behoefte.
Verder ga ik met Dees mee, weg uit dit topic, want emotie voert hier de boventoon boven kennis en nuchterheid

Inderdaad. Door de tegenstanders wordt duidelijk met argumenten aangegeven waarom deze methode niet de voorkeur heeft voor paarden.

Prima hoor, ik vind het zelf treurig dat dit als "goed" wordt gezien, maar ik ben het helemaal eens dat er een markt voor is. Als je de gemiddelde manier ziet waarop amateurs paarden zadelmak maken, dan is Gert natuurlijk ook veel beter :)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:01

Klopt Billy, ik ben het totaal met je eens maar ik vind de manier van Gert toch wel een manier voor paarden die ervoor al verpest zijn. Een onbeschreven blad zou ik toch wel naar een andere prof sturen die het rustig aanpakt, maar dat is ieders eigen keus natuurlijk.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:03

Ik zou een jong paard ook rustig naar hem durven sturen omdat ik weet dat hij het ook op een andere manier doet.
Hij past zich aan aan het paard.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:05

sanne83 schreef:
Billy schreef:

Inderdaad. Door de tegenstanders wordt duidelijk met argumenten aangegeven waarom deze methode niet de voorkeur heeft voor paarden.

Prima hoor, ik vind het zelf treurig dat dit als "goed" wordt gezien, maar ik ben het helemaal eens dat er een markt voor is. Als je de gemiddelde manier ziet waarop amateurs paarden zadelmak maken, dan is Gert natuurlijk ook veel beter :)

Precies. En Sprintje vraagt Dees nog expliciet of ze aan kan geven hoe ze staat tegenover de methoden van andere PROF`s en waarom het een boven het ander. Puur inhoudelijk lijkt mij zo. Ik geef alleen de ervaringen met ons paard weer, daarmee zeg ik niets over andere paarden die naar Gert gaan.

Billy beweert dat iemand alleen maar dat spectaculaire beeld van hem heeft. Daarop geef ik aan dat dat een beeld is dat hij zelf creëert.

Ik begrijp dus ook niet zo goed waarom ik dan zo in een hoek gezet moet worden onder het mom van "valt toch niet mee te praten" terwijl er vervolgens nog wel een PB achteraan gestuurd moet worden omdat er blijkbaar toch nog wel wat te zeggen valt. PB is overigens ongezien verwijdert. Geen interesse in om met iemand te converseren die mensen met een andere mening in de hoek zet als "valt toch niet mee te praten"

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:07

Voor de duidelijkheid, ik heb geen pb gestuurd.
Voor ik dat ook nog op mn bord krijg :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:14

Cassidy schreef:
Christiene schreef:
als hij er niet was waren er genoeg paarden nog niet zadelmak.. en meerdere ruiters in de kreukels.

hij krijgt genoeg klanten en doet het al jaren. als je het niets lijkt ga je er gewoon niet heen.

Sterker nog, als hij er niet was geweest waren genoeg paarden er ook niet meer geweest....misschien wel inclusief De Sjiem.

inderdaad maar dat wou ik er maar niet neerzetten..

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:41

Sprintje schreef:

Nou, dan zijn er wel een heleboel paarden verprutst in jouw ogen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:26

martine0503 schreef:
Sprintje schreef:

Nou, dan zijn er wel een heleboel paarden verprutst in jouw ogen.

Ik vind dit wel een erg vreemde conclusie :+ Een paard mag wel meer niet. Wil toch niet zeggen dat hij direct verprutst is als hij stout is of iets uitprobeert?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:30

Ik ben ook van mening dat een paard niet stout mag zijn oh zadel, maar een bokje vind ik niet zo'n groot probleem.
Maar ga jij aan een hele brutale, die je al bijna de stal uit mept, liefjes vragen of tie mee wil werken?
Of een hele angstige, die elke keer z'n staart tussen de billen knijpt en waar je maanden over doet eer je een keer met je voet in de beugel kan, maar al gelanceerd word wanneer je op stijgt?
Sommige paarden hebben gewoon een duidelijke, consequente ruiter nodig, en tja, veel amateurs zijn gewoon te soft of kiezen niet de juiste paarden uit.
Ik weet bijv. van mezelf dat ik een hele stoere niet zo leuk vind, ik ben meer van de "ho braaf" paarden.
Als ik toch een hele stoere zou kiezen op z'n looks, dan weet ik dat ik geheid problemen ga krijgen, simpelweg omdat ik niet door durf te pakken(bij een meutig paard durf ik veel meer).