Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
. Ik zie en hoor dat Tinka er zelf ook zo'n plezier in heeft als ze op buitenrit mag of als ze kinderen mag dragen. Van kinderen wordt ze helemaal vrolijk! Zo wordt ze ook niet eenkennig en ik ben eigenlijk best wel trots dat ik zo'n braaf paard heb, waar iedereen gek op is
. Vala schreef:Schiet mij maar lek hoor maar wat is er erg aan de vraag of iemand eens op je paard mag? Wat een arrogante opmerkingen hier zeg, als iemand het vraagt zeg ik zeker nee, pfffff! Zeg gewoon nee en wees trots dat iemand je paard kennelijk leuk genoeg vindt om het te durven vragen!
vjseegers schreef:Ja, hoor er mogen best anderen op mijn paard rijden. Maar wel onder de voorwaarde: dressuurmatig alleen als ze ook les nemen van mijn instructrice. Zo houden we allemaal dezelfde lijn in de training aan.
Mijn dochter rijdt Tinka af en toe, de dochter van mijn instructrice (beiden rijden dressuurmatig overigens veel beter dan ikzelf) en mijn bijrijdster. Ze hebben dan ook allemaal dressuurles van mijn instructrice.
En als ik op vakantie ben dan rijden stalgenootjes haar op buitenritjes, samen met één of meer van de andere paarden. Kinderen mogen ook wel op Tinka rijden, maar alleen onder mijn begeleiding of die van bovenstaande personen.
Tinka is best populair omdat ze erg verkeersmak is. Ik zie en hoor dat Tinka er zelf ook zo'n plezier in heeft als ze op buitenrit mag of als ze kinderen mag dragen. Van kinderen wordt ze helemaal vrolijk! Zo wordt ze ook niet eenkennig en ik ben eigenlijk best wel trots dat ik zo'n braaf paard heb, waar iedereen gek op is
.
xZiva_ schreef:Vala schreef:Schiet mij maar lek hoor maar wat is er erg aan de vraag of iemand eens op je paard mag? Wat een arrogante opmerkingen hier zeg, als iemand het vraagt zeg ik zeker nee, pfffff! Zeg gewoon nee en wees trots dat iemand je paard kennelijk leuk genoeg vindt om het te durven vragen!
oke dus je vind mij arrogant? alleen omdat ik zeg dat ik het zelf ook niet zou vragen omdat ik het onbeschoft vind? sorry voor mijn manieren.
en er heeft nog nooit iemand anders op Baukje of Cathariena gezeten, zelf beleerd en doorgereden.
Zou er niet iemand op laten die ik niet ken / volgens mijn mening niet zo goed rijdt, want paarden zijn wel erg gevoelig..
Maar dan moet het wel iemand zijn die ik goed ken en waarvan ik weet op wat voor een manier zij rijden. xZiva_ schreef:De vraag: hé mag ik eens op jouw paard. Zou ik zelf mooit durven stellen.
Vind het vreselijk onbeschoft
Zelfs als iemand vraagt: wil je er even op? Zeg ik vaak nog nee. (geen idee waarom)
Dus ik zou het echt onbeschoft vinden als iemand aan mij vroeg of ie op mijn paard zou mogen. Die persoon zou dan ook gewoon een nee krijgen.