Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik vindt het fijn! melody7 schreef:hihi, na aanleiding van dit topic ben ik het eens gaan proberen, en doe het nu regelmatig, een stuk laat ik m'n verzorgpaard altijs zo hard als ze wilt; en dat is hárd heeeel hard en dat is vrij moeilijk uit te zitten, dus doe ik dan óf verlichte zit of nu dus lichtrijdenik vindt het fijn!
xCharmant schreef:melody7 schreef:hihi, na aanleiding van dit topic ben ik het eens gaan proberen, en doe het nu regelmatig, een stuk laat ik m'n verzorgpaard altijs zo hard als ze wilt; en dat is hárd heeeel hard en dat is vrij moeilijk uit te zitten, dus doe ik dan óf verlichte zit of nu dus lichtrijdenik vindt het fijn!
Mag ik vragen wat het nu daarvan is? Je doet je paard waarschijnlijk alleen maar pijn.
omdat het totaal niet uit te zitten is, ik heb een prima evenwicht, en ik doe haar zéker geen pijn, want dan bokt ze me er wel af
daarvoor ken ik haar té goed
xSlvna schreef:Melody, ik heb t voordeel bij mijn (ja ja) draver, dat de galop zo vlak is als die op tempo is dat ik nauwelijks beweeg.
Komend trainseizoen (lente voor mij) ga ik het ook weer doen, ponylief galopeerd dan veel fijner
Anoeska schreef:Ik snap echt al de reacties niet van mensen die denken dat je je paard tegenwerkt of pijn doet. Denk nou een logisch na. Je rijdt toch ook licht in draf om het het paard makkelijker te maken. Omdat je zo soepel meegaat in de beweging. Waarom zou dat zou bij lichtrijden in galop anders zijn
Goos_Horses schreef:lichtrijden in galop is feitelijk onmogelijk omdat het geen 2 takt gang is.
Eke1 schreef:Goos_Horses schreef:lichtrijden in galop is feitelijk onmogelijk omdat het geen 2 takt gang is.
Waarom zou lichtrijden in een drietakt onmogelijk zijn?
Ik zeg niet dat het wel of niet zo is, ik vraag me alleen af waarom het in een drietakt onmogelijk zou zijn. Is het niet zo dat het alleen een andere regelmaat zou hebben?