Maar zelf deed ik het tot nu toe met 1 voet eruit, been erover, steunen op zadel, andere voet eruit, en dan springen.
Maar dat ga ik nu snel veranderen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
?! Dat heb ik nog NOOIT iemand zien doen
!
leanR schreef:Ik doe ook altijd eerst beide voeten uit de beugels. Volgens mij kan ik het niet eens zoals het eigenlijk 'hoort'. Linker in de beugel houden,leunen,linker eruit en dan eraf. Nog nooit geprobeert,ga ik straks doen!
Ik ga er helemaal anders af. Ik zwaai mijn rechterbeen over de hals (dus ja, niet over zijn kont maar omgekeerd), hou links in de beugel en glij er dan 'netjes' af en haal 'onderweg' links uit de beugel. Maar ik rij dan ook wel met een westernzadel... :p

linkerbeen in de beugel laten, of allebei eruit en rechterbeen over de nek
IndianRose_ schreef:leanR schreef:Ik doe ook altijd eerst beide voeten uit de beugels. Volgens mij kan ik het niet eens zoals het eigenlijk 'hoort'. Linker in de beugel houden,leunen,linker eruit en dan eraf. Nog nooit geprobeert,ga ik straks doen!
Maar met je linkervoet uit de beugel heb je toch niet genoeg 'kracht' om je rechterbeen over dat zadel te zwaaien?
Ik doe het veel makkelijker, vind ik tochIk ga er helemaal anders af. Ik zwaai mijn rechterbeen over de hals (dus ja, niet over zijn kont maar omgekeerd), hou links in de beugel en glij er dan 'netjes' af en haal 'onderweg' links uit de beugel. Maar ik rij dan ook wel met een westernzadel... :p