Slechte kwaliteit instructeurs op Bokt, toeval of?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:38

xMerleLove schreef:
Nee geen toeval, klopt helemaal.

Ik heb zelf normaal les van L.
Die geeft me precies de aanwijzigingen die ik nodig heb. Ik heb een haflinger van 5 jaar en nu de basis er goed in zit zijn we vooral bezig met nageeflijkheid .

Ik had laatst een invaller.
Pfoe, waardeloos. Hij ging tegen mijn hand in werken en zat gewoon ontzettend te hangen, "Jaaa, hij loopt bijna aan de teugel! Goedzo!"

Euh.. Omg.

Maar je zegt dat de basis er goed in zit, en je nu gaat beginnen met nageven. In de basis is nageven een van de eerste onderdelen. Dit is dus wat ik bedoel met slecht lesgeven, want iemand heeft jouw wijsgemaakt dat de basis erin zit, terwijl je net met hoofdstuk 1 bent begonnen.

Niet banketstaaf bedoelt hoor!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:38

Ik vind dit soort topics zo'n onzin. Ik kan een instructeur pas beoordelen, als ik of les heb van hem of haar, of als ik de gehele les langs de kant sta en luister wat hij/zij zegt. Verder wil ik graag een instructeur met veel ervaring, dus niet iemand met Orun 2 die één keer zelf het M1 heeft bereikt. Diegene die zo veel kritiek hebben op andere instructeurs, daar zou ik graag wat filmpjes van zien, zoals zij les geven of krijgen, zodat wij inderdaad kunnen beoordelen of diegene zoveel beter les geeft als de gemiddelde instructeur.
Plus dat je de fototopics natuurlijk wel op het juiste niveau moet beoordelen. Van een ruiter in de B, verwacht ik minder dan van een ruiter in het Z (bijvoorbeeld).

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:40

mika11 schreef:
pniekepnak schreef:
Mja goed dat jij er zo over denkt, ik zie in mijn omgeving een hele hoop mensen die dat anders zien. ;)

Ja, ik ook, als ik wel eens meega om te kijken bij iemand, die moet rijden.
Zelfs ik de B moet een paard 'aan de teugel lopen', anders krijg je al geen winstpunt.
Dus misschien dat de aandacht dan teveel ligt, dat het paard wel rond genoeg loopt, in plaats van dat het hele plaatje klopt.
Die voorkant van het paard wordt dan zo belangrijk.

Klopt. Er word tegenwoordig ook steeds minder op gelet HOE je paard aan de teugel gaat.

Je paard moet rond gemaakt met ontspanning. Zoals mijn instructrice altijd zegt; Geven en nemen. Je bouwt druk op, en de 'beloning' van het zakken is ontspanning.

Als ie tegenwoordig maar in de krul loopt is het goed. Dat dat niet vanaf de rug komt en de achterhand er maar een beetje dom onder slingert, daar word al niet meer naar gekeken.

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:41

Fwest23 schreef:
xMerleLove schreef:

Die geeft me precies de aanwijzigingen die ik nodig heb. Ik heb een haflinger van 5 jaar en nu de basis er goed in zit zijn we vooral bezig met nageeflijkheid .

Pfoe, waardeloos. Hij ging tegen mijn hand in werken en zat gewoon ontzettend te hangen, "Jaaa, hij loopt bijna aan de teugel! Goedzo!"

Euh.. Omg.

Maar je zegt dat de basis er goed in zit, en je nu gaat beginnen met nageven. In de basis is nageven een van de eerste onderdelen. Dit is dus wat ik bedoel met slecht lesgeven, want iemand heeft jouw wijsgemaakt dat de basis erin zit, terwijl je net met hoofdstuk 1 bent begonnen.

Ik snap je, maar met basis bedoel ik eigenlijk gewoon het aller aller eerste; stap, draf, galop, links, rechts, halthouden.

Meer zit er niet in. Alleen de gangen en het 'stuur' zit erop, meer niet.

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:42

Fwest23 schreef:
xMerleLove schreef:

Die geeft me precies de aanwijzigingen die ik nodig heb. Ik heb een haflinger van 5 jaar en nu de basis er goed in zit zijn we vooral bezig met nageeflijkheid.

Euh.. Omg.

En daarbij vind ik eigenlijk aan de teugel lopen geen basis.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:44

Maar dat is juist het kromme Electra.

Die meervoudig M ruiters hoeven tegenwoordig écht geen goede ruiters meer te zijn. Ik ken mensen die bewust thuis blijven van concoursen maar die met grote regelmaat paarden zadelmak maken of zelfs hogere dressuur trainen, maar gewoon niet op wedstrijd. En dat is niet omdat het paard niet correct beweegt, of omdat het niveau niet goed genoeg is, dat is omdat 'men' de huidige wedstrijdsport (en dan wat mij betreft met name de basisklassen) te prestatie gericht vind, zonder daarbij rekening te blijven houden met het paard. Dus mooi krulletje en mooi voorbeen, de rest kijken we voor het gemak maar niet naar. :Y) Ik zie dat heel veel momenteel. Bij zowel jury's, instructeurs als ruiters.

Verder klaag ik eigenlijk nooit over de wedstrijdsport, ik hou ervan wedstrijden te rijden!! Maar toevallig dat ik dit gesprek gister ook al een keer met iemand had. :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:44

precies Electra63, de beste ruiters zitten achter hun toetsenbord commentaar te geven op een ander....

Onkunde is vaak onwetendheid, dus tja... so be it, kun je die mensen ook niet kwalijk nemen!

Zelf les ik graag bij de betere ruiters :) iig LT of hoger, die hebben toch heel wat meer kennis en ervaring in huis!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:45

Merle, ff info opzoeken. Aan de teugel en nageeflijkheid niet met elkaar verwarren en basis volgens het Skala behoort nageeflijkheid zeker tot basis.

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:48

Chaos schreef:
Merle, ff info opzoeken. Aan de teugel en nageeflijkheid niet met elkaar verwarren en basis volgens het Skala behoort nageeflijkheid zeker tot basis.

Ik heb het in mijn bericht geloof ik ook over aan de teugel en nageeflijkheid apart? -_-

Of ben ik op mijn 'het is zondag avond laat' manier bezig en verwar ik even dingen met elkaar.

Ik weet dat aan de teugel en nageeflijkheid niet hetzelfde zijn hoor.

EDIT: Sorry mensen, ik zie nu pas dat ik even in de war was en dingen door elkaar aan het halen was. Kan gebeuren, gelukkig weet ik als het niet laat in de avond is wel waar ik over praat :')
Laatst bijgewerkt door xMerleLove op 08-04-12 22:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:50

Chaos schreef:
Maar dat is juist het kromme Electra.

Die meervoudig M ruiters hoeven tegenwoordig écht geen goede ruiters meer te zijn. Ik ken mensen die bewust thuis blijven van concoursen maar die met grote regelmaat paarden zadelmak maken of zelfs hogere dressuur trainen, maar gewoon niet op wedstrijd. En dat is niet omdat het paard niet correct beweegt, of omdat het niveau niet goed genoeg is, dat is omdat 'men' de huidige wedstrijdsport (en dan wat mij betreft met name de basisklassen) te prestatie gericht vind, zonder daarbij rekening te blijven houden met het paard. Dus mooi krulletje en mooi voorbeen, de rest kijken we voor het gemak maar niet naar. :Y) Ik zie dat heel veel momenteel. Bij zowel jury's, instructeurs als ruiters.

Verder klaag ik eigenlijk nooit over de wedstrijdsport, ik hou ervan wedstrijden te rijden!! Maar toevallig dat ik dit gesprek gister ook al een keer met iemand had. :+

Die mensen ken ik ook, ook al twijfel ik weleens aan hun redenen, maar goed, daar gaat het mij niet om.
Ik ken jou niet, maar ik heb begrepen toch, dat jij ook les geeft? Maar hoe kan ik nu beoordelen of jij een goede instructeur bent? Als ik bij jou zou willen lessen, dan zou ik eerst eens een paar lesjes aan de kant gaan bijwonen, ik zou jouw (wedstrijd)resultaten willen weten, jouw opleidingsniveau (Orun 2, Deurne bijv.), ervaring en ik zou wel wat van jouw klanten willen zien rijden. En ik zou je googlen :D . Maar dan pas, kan ik mij toch pas een oordeel vormen? Toch niet aan de hand van bok-topics? En ik weet dat het gros van de bokkers al niet tevreden is over de rijstijl van Anky, Adelinde en Edward, dus de meningen verschillen, dat is een feit. :D

Chaos

Re: Slechte kwaliteit instructeurs op Bokt, toeval of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:53

Oh maar ik heb het ook niet over Bokt topics. Begreep je dan verkeerd. :D
Daar oordeel ik niet over, heb geen eens geluid op de pc dus weet ik wat mensen roepen in filmpjes. :') Ik had het puur even over eigen ervaringen!

Ik heb het juist niet over bijv. een Edward, die heeft jaren terug ons paard ook nog getraind, topper, niks op aan te merken!

En ik geef idd les, maar ben daarin ook heel eerlijk. Als mijn ruiters het L2 ingaan schuif ik ze door naar een instructeur die daar geschikt voor is, ik iig niet. :P

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:55

Chaos schreef:
Oh maar ik heb het ook niet over Bokt topics. Begreep je dan verkeerd. :D
Daar oordeel ik niet over, heb geen eens geluid op de pc dus weet ik wat mensen roepen in filmpjes. :') Ik had het puur even over eigen ervaringen!

Ik heb het juist niet over bijv. een Edward, die heeft jaren terug ons paard ook nog getraind, topper, niks op aan te merken!

En ik geef idd les, maar ben daarin ook heel eerlijk. Als mijn ruiters het L2 ingaan schuif ik ze door naar een instructeur die daar geschikt voor is, ik iig niet. :P

Je bent een van de weinigen, er zijn genoeg instructeurs die blijven volhouden dat ze die ruiters wel voor de L2 of M kunnen klaarstomen terwijl ze daar zelf nog niet aan toe zijn.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:58

ShauniBef schreef:
Joolien schreef:
Dit plaatje had laatst iemand gepost, vind ik een briljant voorbeeld:

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8387_n.jpg

Mooi plaatje Joolien! Wel grappig, zo loopt bijna ieder paard hier op stal.. :=

Het jammere is, dat tog de meeste jury's de onderste plaatjes belonen. Vooral het spectaculaire "voorbeen"actie valt vaak erg in smaak terwijl het paard vaak geen eens meer een takt heeft.

Tog ben ik blij dat er altijd nog voldoende jury's zijn die het juiste wel belonen ook al zijn het er tegenwoordig erg weinig

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 01:04

Fwest23 schreef:
xMerleLove schreef:

Euh.. Omg.

Ehm... volgens mij is nageeflijkheid ongeveer hoofdstuk 83. De eerste 50 hoofdstukken ongeveer gaan over wat je als ruiter doet en zeker ook niet doet met je lichaam en hoe je paard daarop reageert. Nageeflijkheid is naar mijn idee een gevolg van goed rijden, en geen uitgangspunt.

Om heel eerlijk te zijn had ik de hoop opgegeven om nog een goede lesgever voor mij en mijn paard te vinden. Ik had wel les, maar op andere paarden, en thuis schoot het weinig op. Vorige week heb ik voor het eerst in 3 jaar weer les gehad met 'm, van een instructeur die ik nota bene via een bokker heb gevonden. En dat was een hele verhelderende les, problemen waar ik mee kampte sinds ik dat paard had begreep ik ineens. Heel in het begin had ik wel les gehad met 'm, dat was een slechte ervaring (instructeur die tot twee keer toe z'n mond kapot heeft getrokken omdat ze vond dat hij niet luisterde, dat soort dingen. Heel naar) In die ene les een paar dagen geleden ging ik zo veel beter rijden en mijn paard prettiger lopen, volgens mij hebben we iemand gevonden die er net als ik van uitgaat dat het paard alles kan, en dat hij altijd de goede reacties geeft. Ik hoef alleen nog maar even te leren hoe ik op een manier die voor hem logisch is hem kan uitleggen wat ik wil dat hij doet. Gaat me lukken, maar ik weet ook dat het een tijd gaat duren want ik heb veel verkeerd aangeleerd. Vroeger op maneges enzo.

Op maneges en in de wedstrijdring zie je het naar mijn idee eigenlijk verkeerd gaan. Het lastige is dat daar de invloed groot is omdat er veel mensen zijn. Als individuele ruiter die het anders wil voel je je soms als een roepende in een woestijn. Nou doe ik al niet mee aan het hele circus van creatieve figuurtjes sturen in een zandbak voor een punt, als ik een volte rijd wil ik 'm rijden wanneer ik 'm nodig heb, zo vaak en zo groot als ik 'm nodig heb, ik wil 'm kunnen vergroten en verkleinen als dat nodig is en ik wil niet daarna "verplicht" moeten aangalopperen omdat dat zo in de proef staat. De oefeningen die je thuis doet zijn het middel om een fijn rijdbaar paard te krijgen, ze zijn geen doel op zich. Maar dat is mijn visie, ik blijf de discussie hier lekker volgen omdat er ook wat mensen blijken te zijn die het ook ongeveer zo zien. En mensen die dat niet doen, en ook daar leer je van ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 06:58

blue_sky schreef:
Ik zie sommige mensen negatieve opmerkingen maken over de ORUN opleiding maar toevallig leer je daar wel de juiste theoretische basis aan. Bij ons op de cursus wordt er naar mijn idee een heel vriendelijke en correcte rijstijl onderwezen volgens de principes van het skala en uitgaande van de activiteit van de achterhand. Als iedereen die de cursus gevolgd heeft en les geeft zich nu die principes ook nog maar herinnerde. En ja, het niveau van les geven is nog niet je dat. Niveau 2 zijn beginnende instructeurs. Maar iedereen moet ergens beginnen met leren toch. Zo lang deze mensen zich bewust zijn van hun beperkingen en minder ervaren ruiters volgens de juiste principes de basis aanleren is er niets aan de hand. Persoonlijk denk ik dat het vaker misgaat als een zeer ervaren ruiter en instructeur een nog onervaren ruiter probeert te snel in het "wedstrijdplaatje" te krijgen. Goed leren paardrijden kost gewoon heel veel tijd.

En ten aanzien van de jury's verbaas ik mij soms ook. (Laatst nog een L2 rubriek bekeken. Zag een groot aantal in elkaar getrokken, onregelmatig gaande, achter de loodlijn lopende etc paarden en een goed gaand paard met een zeer correcte aanleuning dat op basis van een volte te groot etc. achter een aantal van deze combinaties eindigde.) Deze opleiding is nog korter dan de ORUN; misschien moet deze een beetje langer? Of moet de theoretische vooropleiding die voor de ORUN verplicht is ook hier ingevoerd worden. Misschien zouden de juryleden in opleiding een flinke stage bij een aantal Z-jury's moeten lopen.

Weet je wat het is met de ORUN... als je examen moet doen of les moet geven tijdens je cursus dan heb je wel mensen die al kunnen rijden!
Juist de beginnende ruiter die b.v niet weet hoe een paard nagevelijk te laten lopen op de juiste manier ( en dat zijn de meeste manege ruiters) is het moeilijkste les geven.
En de meeste ORUN mensen gaan juist op manege's les geven.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:37

Gelukkig ben ik heel tevreden met mijn instructrice. Wij zijn heel erg bezig met rijden op ontspanning ondanks dat mijn paard al M1 +14 is. Zodra er bij spanning op komt, wil hij zich er onderuit drukken. We zijn dus helemaal terug in de basis en maken daar elke keer weer vorderingen in.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:51

Hoe moet iemand die nog veel moet leren beoordelen of zijn of haar instructrice goed lesgeeft? Dat kán zo iemand helemaal niet.
Je bent als (beginnende) ruiter/amazone op die manier wel aan de goden overgeleverd :j .

Overigens merk ik het ook uit andere hoek dat er slecht lesgegeven en dus slecht gereden wordt.
Ik zoek goed gereden talentvolle lichtetour paarden. Bij het criterium 'goed gereden' loopt het 9 van de 10 keer al mis ;( . Dan kom ik aan de beoordeling 'talentvol, gezond enz' al niet eens meer toe.
Goed gereden paarden op dat niveau niet dik gezaaid.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:52

Hoi! Hier nog een "slachtoffer" van een niet zo uitblinkende instructeur. Nou ja slecht het is te zeggen: wat betreft het proefgericht rijden: de voorbereiding naar eenvoudige wissel, vliegende wissel, keerwending enz had hij echt wel heldere uitleg en was het heel logisch wat hij zei. Ook is hij nog steeds hier in de omgeving een zeer geliefde, gewilde en druk bezige instructeur. Hij is ook zeer geduldig en alles wordt wel gereden vanuit rust. Maar oh, oh die basis die vergat hij steeds weer!
Doodjammer vond ik dat, want om den duur kreeg mijn paard er zelfs blessures van, van gewoon door te hobbelen op de voorhand! :(
Dan kaartte ik nog eens het probleem aan dat mijn paard erg zwaar in de hand was, want dit zag hij zelf niet. Alles wat ik deed was steeds goed en super. Zijn reactie: 'meen je dat nou echt!?' (Euh jaahaa!) Dan ging hij nog eens op mijn paard rijden om te voelen of het echt wel waar was. Het beeld wat ik dan zag was een opgerichte nek, een rug als een hangmat en een achterhand die er maar war achteraan stuwt.
Gelukkig heb ik nu met grondwerk academische rijkunst wel dat gevonden wat ik zocht en ik zie er mijn paard echt wel beter, lichter en sterker van worden. Dat niemand mij hier eerder over wist te vertellen!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:17

Electra63 schreef:
Ik vind dit soort topics zo'n onzin. Ik kan een instructeur pas beoordelen, als ik of les heb van hem of haar, of als ik de gehele les langs de kant sta en luister wat hij/zij zegt. Verder wil ik graag een instructeur met veel ervaring, dus niet iemand met Orun 2 die één keer zelf het M1 heeft bereikt. Diegene die zo veel kritiek hebben op andere instructeurs, daar zou ik graag wat filmpjes van zien, zoals zij les geven of krijgen, zodat wij inderdaad kunnen beoordelen of diegene zoveel beter les geeft als de gemiddelde instructeur.
Plus dat je de fototopics natuurlijk wel op het juiste niveau moet beoordelen. Van een ruiter in de B, verwacht ik minder dan van een ruiter in het Z (bijvoorbeeld).

Nou inderdaad!

Ik ben ook wel benieuwd naar thuistrain filmpjes met geluid van de mensen die roepen dat anderen het zo verkeerd doen. We zijn allemaal mensen, zie ik iemand het 'verkeerd' doen loop ik er naartoe en vraag ik het ipv de mensen die het hier zo triest vinden dat ze maar weglopen. Mensen die hier klagen over hun instructeur maar vanavond wel weer luisteren in de les. Ben je het ergens niet mee eens, vraag, discussie. We leren allemaal nog.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:27

ik iedereen rijd anders, en iedereen krijgt ook anders les. ik noem niet per definitie fout. ik klaag niet over mijn instructrische, ik ben er heeel blij mee

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:35

Ik ben heel tevreden over mijn instructrice. Ze rijdt al een jaar of 40, heeft wedstrijden gereden in het Z en krijgt zelf nog steeds les van een professioneel dressuurruiter.
Ik krijg les in een groep van 3 tot 6 mensen en elke week doen we wel wat anders. Nadruk ligt op takt, regelmaat, ontspanning, overgangen, losheid in het lichaam van het paard, houding van de ruiter, stelling en buiging. Vaak krijgen we bij elke oefening een stuk achtergrondinformatie over het hoe en waarom van de oefening, wat je ermee bereikt of welke spier er getraind wordt. Regelmatig krijgen we ook een zitles.
Ik rijd verder geen wedstrijden, dus train puur voor mijn plezier, maar ik heb altijd weer inspiratie na een les over waar ik aan wil werken en wat voor oefeningen ik kan doen met mijn paard om haar beter te laten lopen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:47

Dat mensen hier klagen over hun instructie snap ik ook niet. Je bent niet verplicht er te lessen!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:04

x_Quinta_x schreef:
Doodjammer vond ik dat, want om den duur kreeg mijn paard er zelfs blessures van, van gewoon door te hobbelen op de voorhand! :(

Ik vind dat je daar toch ook echt zelf verantwoordelijk voor bent. Ik vind dat je als ruiter de plicht hebt om om je heen te blijven kijken, je kennis te vergroten, je open te stellen voor alles wat gerelateerd is aan paarden en rijden.
Daarbij moet je met een instructeur ook nog maar net die klik hebben, misschien werkt dit voor jou niet, maar voor een ander juist weer wel. jij bent nu happy met grondwerk, maar daar zie ik ook heel veel misstanden in gebeuren omdat iedereen maar wat van internet plukt en daarmee aan het knutselen gaat. Dat ligt niet aan de methode of de instructeurs, wel aan de leerlingen wat ze er mee doen en hoe ze het oppikken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:58

En toch vind ik niet dat het een verschil moet gaan maken, iemand kan bijvoorbeeld grand -prix hebben gereden en de andere lichte tour! als die laatste het veel duidelijker kan uitleggen, kies ik daar bij wijze voor :j! In praktijk heb ik dat bij lesgevers ook weleens gemerkt!

verder is het ook wel een apart topic natuurlijk, want iedereen vind zijn eigen instructrie natuurlijk het fijnste! :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:12

x_Quinta_x schreef:
Hoi! Hier nog een "slachtoffer" van een niet zo uitblinkende instructeur. Nou ja slecht het is te zeggen: wat betreft het proefgericht rijden: de voorbereiding naar eenvoudige wissel, vliegende wissel, keerwending enz had hij echt wel heldere uitleg en was het heel logisch wat hij zei. Ook is hij nog steeds hier in de omgeving een zeer geliefde, gewilde en druk bezige instructeur. Hij is ook zeer geduldig en alles wordt wel gereden vanuit rust. Maar oh, oh die basis die vergat hij steeds weer!
Dan kaartte ik nog eens het probleem aan dat mijn paard erg zwaar in de hand was, want dit zag hij zelf niet. Alles wat ik deed was steeds goed en super. Zijn reactie: 'meen je dat nou echt!?' (Euh jaahaa!) Dan ging hij nog eens op mijn paard rijden om te voelen of het echt wel waar was. Het beeld wat ik dan zag was een opgerichte nek, een rug als een hangmat en een achterhand die er maar war achteraan stuwt.
Gelukkig heb ik nu met grondwerk academische rijkunst wel dat gevonden wat ik zocht en ik zie er mijn paard echt wel beter, lichter en sterker van worden. Dat niemand mij hier eerder over wist te vertellen!

Ik vraag mij af, op wat voor niveau jij rijdt (wissels?) En had jij die instructeur van het begin af aan?
Ik zie dat jij jezelf ook aanbiedt als instructrice? Mijn vraag is dus: wat is jouw niveau? welke opleiding heb je gevolgd? Heb je referenties, dus leerlingen die op een bepaald niveau rijden? Heb je daar filmmateriaal van? Als jouw antwoorden mij bevallen, kan ik dan komen kijken bij één of meerdere lessen van jou?