deruijter schreef:Freeride,
Ja precies, onervaren ruiters die gewoon als hobby paardrijden moeten naar mijn mening
gewoon voor een wat meer ervaren paard gaan,
die misschien wel niet goedgekeurd is of niet de 'looks' heeft.
Maar een getalenteerde ruiter die niet zo'n lange ervaringen heeft met jonge paarden,
maar die wel laat zien dat die het in zich heeft, mag van mij echt wel een jong paard gaan rijden.
Je moet er toch een keer aan beginnen.
En als je jong begint dan leer je natuurlijk ook sneller.
Maar ik vindt dat dit ook alleen geldt voor de ruiters die serieus door willen gaan met paardrijden.
En geen penny's die denken dat ze een bloedheet en groen paard 'zadelmak' kunnen gaan maken.
had 't niet beter kunnen zeggen, haha

. Die paarden waren het allemaal net niet, zowel mijn moeder als ik hadden geen klik en eentje die fijn sprong maar dressuurmatig een ezel was, maar op een van die stallen hadden ze nog wel "wat anders ". Dat was een net 5-jarige, zadelmak maar nog niet doorgereden en hiervoor een jaar op de wei had gestaan in Duitsland ivm overlijden eigenaar. Hij zag er niet uit omdat zijn dikke wintervacht de dag ervoor geschoren was:
, maar Bam pakte alles zo goed op dat we makkelijk konden meekomen en wij vonden het beiden geweldig om te doen. Nou van het een kwam het ander en binnen een paar maanden startten wij onze eerste cross, wat nog steeds de meest geweldige ervaring is. Nu zal ik jullie verder niet vervelen met de rest van het verhaal, maar inmiddels, 4 jaar na aankoop, zijn wij M1-dressuur, M springen en M sgw.