Totilas and all other horses

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:28

setteke schreef:
En Shahazai, wie wordt hier belachelijk gemaakt :) ?

De TS, al die 'geintjes' die over zijn gebruikersnaam gemaakt worden, over zijn kennis etc.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:35

dit wordt weer zo'n rel-topic...

Wat ik dan wel vind is dat als Theo zo'n vervent tegenstander is, veel ervaring heeft, dus recht van spreken zou hebben, waarom doe je deze aktie dan anoniem. Vertel wie je bent, dat verduidelijkt al wel weer veel!

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:14

Inderdaad Knakker, ik zou het hele gewicht van mijn ervaring erin werpen. Anonimiteit levert hierin geen Maa voordelen op. Maar Shakespeare heeft wellicht gelijk toen hij schreef:"Though thiss be madness, yet there is method in it" (=zo dit al waanzin is, dan is er toch systeem in) :?

En als Theo45 niet zelf geantwoord had dat "wij" "een paar ervaren rotten" in de paardenwereld zijn, dan had hij dit wellicht niet over zichzelf afgeroepen. Iedereen kan zich zo een status aanmeten. Ik zeg niet dat hij liegt, maar ik mag wel naar zijn referenties vragen.
Bovendien blijkt uit de reakties van diverse schrijvers in dit topic, dat er een tamelijk vermoeidheid, zoniet verveeldheid heerst met betrekking tot het onderwerp dat Theo onder de aandacht bracht. Op een bepaald moment is een discussie uitgemolken; de standpunten zijn bekend en er is geen enkele dialoog meer. Het enige wat men bereikt met het wederom aankaarten van zo'n onderwerp is irritatie of lacherigheid. Nu dat laatste is gebeurd.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:44

mooi gesproken! Zullen we een slotje hierop zetten?? haha....

Mindfields

Re: Totilas and all other horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:51

Dat bepaalde mensen er moe van zijn betekent toch niet dat anderen hun eigen mening niet mogen hebben? Als het onderwerp je niet aanstaat kun je ook het topic wegklikken en iets anders gaan lezen. Er wordt ook door vele anderen, en niet de minste personen vwb ervaring, nog heel aktief gewerkt aan meer paardenwelzijn in de topsport en dat vind ik persoonlijk een hele goede zaak. En dat gaat om LDR/Rollkur. Ik geloof niet dat het de bedoeling is om voor een ander te bepalen wat hun mening mag zijn en dat zie ik hier wel gebeuren, en hou je vast aan je eigen mening, dan wordt je uitgelachen. Erg jammer. Niet iedereen vindt Rollkur/LDR diervriendelijk. Ik ook absoluut niet.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 02:20

Het is niet mijn bedoeling geweest, nog heb ik dat ergens geschreven, dat men z'n mening niet zou mogen uiten. Ik heb slechts gesteld dat op een bepaald moment voor de zoveelste keer met hetzelfde aankomen niet effectief is. Bovendien was de presentatie op z'n minst 'ongelukkig'. Theo is niet Klaus Balkenhol.
Men is op het punt gekomen dat steeds minder mensen nog over dit onderwerp willen praten. Wat dan overblijft zijn alleen diegenen die het toch al met elkaar eens zijn. Goed dat kan heel leuk zijn, maar heeft niets meer met een discussie te maken. Op zijn best komt het ertoe dat keer op keer dezelfde argumenten tegenover elkaar gesteld worden. Dat dient tot niets. Daardoor kan nog de ene, nog de andere kant het gelijk verkrijgen. Het is slecht slaapverwekkend.

Knakker, gezien het nut van deze discussie zou ik u gelijk moeten geven. Maar men zou mij verwijten mensen monddood te willen maken. Bovendien ben ik van mening dat vrije meningsuiting een groot goed is, vermits het met een open visier gebeurd.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 08:46

Hij opent dit topic om gelijkgestemden bij elkaar te krijgen, het was niet als discussie-topic geopend volgens mij. Klik dan weg. Denk ik dan :D

Cupcake112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 08:51

Heb geen problemen met LDR. Alleen wél als het verkeerd word gebruikt. Dat zie ik helaas vaak bij onervaren ruiters. Het paard gaat er dan echt niet netter op lopen. Ook is er een verschil tussen dwingen en vragen. Vaak wordt er ook gedwongen. Dat vind ik dus verkeerd.

Zolang je het op een manier doet dat ''paardvriendelijk'' is (om het maar even op zijn penny's te zeggen), is er niks mis mee.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 08:57

Ja en dat schort er ook in de top aan, een stang is niet bedoeld om constant strak te staan en geef mij eens een voorbeeld van een GP ruiter die met een licht contact op de stang rijdt? Carl Dester en Dujardin doen dat bijvoorbeeld wel, de rest heeft constant de stang superstrak staan, met blauwe tongen tot resultaat en bloed in de mond. En dat zijn de voorbeelden van de sport. Daar is men dus verontwaardigd over. Dan het ruggebruik, wat bijna nergens terug te vinden is. Er klopt toch echt iets niet. De FEI wil volgens hun eigen opgestelde richtlijnen rueckengaenger zien en wat zien we: schenkelgaenger. De enkele uitzonderingen daargelaten.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:21

Ik vind de gehele discussie over rollhur LDR or what ever een beetje blijven hangen. Okee vastgesteld dat het anders zou moeten is het nu aan degene die het anders willen te laten zien dat het ook anders kan.

de tegenstanders zijn nu aan het woord en moeten andere methoden en technieken ontwikkelen en beproeven om zo te laten zien dat het paard vriendelijker kan met resultaat. Het is aan de tegenstanders nu de taak antwoord te vinden op de vraag kan het anders beter en vriendelijker om tot TOP prestaties te komen.

Dat tekenen van petities en degelijke zijn we al voorbij nu zou je bij elkaar moeten komen om bepaalde systemen technieken uit te vinden, toe te passen en te implementeren waardoor goede resultaten worden gehaald.

Dit is de manier om iets te veranderen niet dat tekenen van petities of sites op te richten hoe erg het allemaal is. nee dat is info waarom iets niet goed is maar nu is het tijd dat die tegenstanders ook laten zien dat het anders kan en moet met resultaat.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:31

Sorry Mindsfield, maar deze categorie heet toch 'discussies' of niet? Een oproep is dan hier misplaatst. voor het overige gaat u niet in op mijn argumenten dus dit heeft geen zin meer.

Senja_x, inderdaad de discusssie is aan z'n eind; de bal ligt nu in het hof van de critici. U hebt het duidelijk op punt gezet.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:36

Excuus het staat inderdaad bij discussies, mijn fout(tis nog vroeg :D )
Waar wilt u precies dat ik op in ga dan? U vindt het slaapverwekkend, anderen vinden dat het niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht kan worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:46

Al is er maar één persoon die hierdoor van mening veranderd dan heeft dit topic al zin. Verder denk ik niet dat TS zich bewust is dat zijn bericht bij discussie staat. Hij zoekt mensen die zich aan willen sluiten, meer niet. En je hoeft je niet te verdedigen of zelf je sporen hebben verdient in de ruitersport om het ergens niet mee eens te zijn. Ik ken mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten en zich toch afvragen of dat paard het niet vervelend vind om met zijn kin op de borst te lopen.

En wat betreft het uitvinden van nieuwe technieken... Wat is er mis met de oude technieken? Vindt je het werkelijk zo'n verbetering zoals de paarden er tegenwoordig bij lopen? Dan zie ik toch heel wat anders.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:53

uitvinden van nieuwe technieken, alles wat je ziet is al eens uitgevonden, waarom het wiel opnieuw uitvinden, je kan het hooguit verbeteren, maar dan moet je van zeer goede huizen komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:15

Mindfields schreef:
Ja en dat schort er ook in de top aan, een stang is niet bedoeld om constant strak te staan en geef mij eens een voorbeeld van een GP ruiter die met een licht contact op de stang rijdt? Carl Dester en Dujardin doen dat bijvoorbeeld wel, de rest heeft constant de stang superstrak staan, met blauwe tongen tot resultaat en bloed in de mond. En dat zijn de voorbeelden van de sport. Daar is men dus verontwaardigd over. Dan het ruggebruik, wat bijna nergens terug te vinden is. Er klopt toch echt iets niet. De FEI wil volgens hun eigen opgestelde richtlijnen rueckengaenger zien en wat zien we: schenkelgaenger. De enkele uitzonderingen daargelaten.

Ik vind Helen Langenbergh en Mathias Rath toch ook rijden met vriendelijke halve ophoudingen. Dus die horen ook wel in deze kleine rij thuis. Er zijn er vast meer.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:59

Moll schreef:
uitvinden van nieuwe technieken, alles wat je ziet is al eens uitgevonden, waarom het wiel opnieuw uitvinden, je kan het hooguit verbeteren, maar dan moet je van zeer goede huizen komen.

Dat is wel een heel conservatief standpunt Moll. Als we er allemaal zo over dachten leefden we nog steeds in grotten :j

NAV de opmerkingen over Christine Stückelberger ben in nog een wat filmpjes gaan opzoeken. Ik kon met haar tour met Granat op de OS nog wel herinneren. Grandioos vonden we dat toen. Maar ik heb 'm nog even nagekeken op YT en toen schoot ik echt in de lach. Het niveau GP van toen is wat je nu op een leuke Z-wedstrijd tegenkomt. :') Er is onderweg dus heel wat gebeurt.

Wat denk jij, zou dat aan het betere paardenmateriaal liggen of is de manier van trainen veranderd. Of vind je Granat de norm en wat je tegenwoordig ziet enkel spektakel?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:33

Theo, waar ben je, we horen niets meer van je. Als je de voorgaande berichten gelezen hebt, zou je op zijn minst toch nog even een reactie kunnen geven?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:47

Neus is voor de loodlijn, waar ie hoort maar wat je bijna bij geen enkele GP ruiter van nu meer ziet, (wederom de uitzonderingen daargelaten), de wissels zijn kaarsrecht maar dan ook echt kaarsrecht gesprongen, tegenwoordig zie je ze zowat allemaal met de kont van links naar rechts zwiepen. Nergens spektakel, gewoon de oefeningen zoals ze horen te zijn. Waar moest jij precies om lachen?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:50

Abacab, zo zie je maar, hoe alles in de loop der tijd bijgesteld wordt. Ik heb het filmpje bij 28 sec weggeklikt van Christine.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:54

Mindfields, zie je de onderhals niet tijdens de galop en de neiging tot een ja-knikker? De wissels zijn misschien recht, maar zo klein gesprongen.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:59

Mindfields schreef:
Neus is voor de loodlijn, waar ie hoort maar wat je bijna bij geen enkele GP ruiter van nu meer ziet, (wederom de uitzonderingen daargelaten), de wissels zijn kaarsrecht maar dan ook echt kaarsrecht gesprongen, tegenwoordig zie je ze zowat allemaal met de kont van links naar rechts zwiepen. Nergens spektakel, gewoon de oefeningen zoals ze horen te zijn. Waar moest jij precies om lachen?

Inderdaad Mindsfield, en appuyementen die voor de verandering eens níet in een uitgestrekte draf worden vertoond, maar "gewoon" vanuit een verzamelde draf, zoals het hóórt!
Zeker, geen spektakel, maar wel correct.
En ook niet te vergelijken, Setteke, met de kwaliteitspaarden van nu, dus hoe knap. Weinig, licht stanggebruik over het algemeen, iets wat je tegenwoordig ook niet meer tegenkomt, met de nadruk op weinig en licht.
En dat met zo'n "zwaar" paard. Doe dat maar eens na met die moeilijke Granat.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:01

setteke schreef:
Mindfields, zie je de onderhals niet tijdens de galop en de neiging tot een ja-knikker? De wissels zijn misschien recht, maar zo klein gesprongen.

Ja, klein gesprongen, maar recht. Juist. Dat bedoel ik dus exact. Waarom groter en dan van links naar rechts zwiepen? Meer spektakel, maar niet correct. Ja knikker, ik zie juist dat het paard zijn eigen balans mag zoeken en niet geblokkeerd wordt op een strakke stang. Kan het hoofd stiller, ja, maar ik zie dit echt veel liever dan die strakke stangen en 'stille' maar compleet strakke 'aanleuning' van tegenwoordig.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:03

Kadankovitch schreef:
Ik heb niet één Theo, laat staan 45, gezien toen mevrouw Stuckelnberger haar onwezen dreef en 3 paarden in successie rondkarde in een dressuurring, 45 graden achteroverhangend, de mond van het paard altijd open, zover dat nog mogelijk was vanwege de aangesnoerde neusriem. Want het was deze dame die daarmee prominent op de voorgrond trad. Zoals van Loon het toendertijd uitdrukte: "Dit is geen rijkunst, maar rijsport!"
Slecht rijden, is van alle tijden! Blindelings alles over een kam scheren ook!

Murphy, heb je deze post dan wel gelezen?
Ik weet dat je het knap vindt, maar vind je het ook echt mooi?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:05

murphy102 schreef:
Mindfields schreef:

Inderdaad Mindsfield, en appuyementen die voor de verandering eens níet in een uitgestrekte draf worden vertoond, maar "gewoon" vanuit een verzamelde draf, zoals het hóórt!
Zeker, geen spektakel, maar wel correct.
En ook niet te vergelijken, Setteke, met de kwaliteitspaarden van nu, dus hoe knap. Weinig, licht stanggebruik over het algemeen, iets wat je tegenwoordig ook niet meer tegenkomt, met de nadruk op weinig en licht.
En dat met zo'n "zwaar" paard. Doe dat maar eens na met die moeilijke Granat.

Appyumenten worden vaak niet in uitgestrekte draf gereden maar meer in een pasage achtige draf. Ik zie er nu ook heel veel ja knikken, maar ook veel wissels op 2 sporen, maak ook heel veel die kaas recht zijn.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:06

Zoals Adelinde zit dus? 45 graden achterover hangend, constant snoeistrakke stang, (als je haar teugels ineens doormidden zou knippen in de uitgestrekte draf valt ze er achterover af, kan gewoonweg niet anders volgens de natuurwetten/zwaartekracht).