Prima dat de man blijft zitten, maar dat staat los van "het goed doen".
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Klimop schreef:@Dees; Als ik het ook in een half uur voor elkaar had willen hebben zal dat inderdaad gebeurd zijnmaar als je gewoon een uitgebreide voorbereiding aan grondwerk hebt gedaan, het paard de tijd hebt gegeven om aan dingen te wennen etc zie ik niet in waarom dat slechter was afgelopen dan deze manier? ook begrijp ik nu dat hij de vorige eigenaar er dus af heeft gegooid (sorry heb er op dit moment even geen geluid bij dus ik weet niet wat er verder bij is verteld) maar dat zal imo niet zonder reden zijn gebeurd dus dan moet er van tevoren al iets fout zijn gegaan...
Citaat:Waarom moet er iets fout zijn gegaan? Waarschijnlijk heeft het paard gewoon de link gelegd bokken = iemand eraf gooien = weer naar stal (of dergelijke).
_lautje_ schreef:Klimop: Wat heb jij een arrogantie voor een puber. Als je goed had geluisterd had je gehoord dat dit aard inderdaad met veel voorbereiding is klaargemaakt. Met veel rust, longeren, etc. Dit paard is gewoon een brutale flikker die heel duidelijk en heel kort moet worden uitgelegd wat zijn plek is. Het is maar goed dat jij er niet mee aan de gang zou zijn gegaan want of jij had een ongeluk gekregen of het paard was vernaggeld.
Hoeveel ervaring heb jij met inrijden en zadelmak maken van paarden?
Ik heb er meer dan 100 zadelmak gemaakt en toch heb ik die van mij naar Gert gebracht. En dat waren echt niet allemaal lieverdjes, maar sommige paarden hebben heel veel duidelijkheid nodig.

Ik heb nergens gezegd dat IK het op dat moment beter had gedaan oid, maar wel dat ik het niet eens ben met zijn methode en dat ik niet snapte waarom het paard zo weinig tijd krijgt om alles te verwerken (nu blijkt dus dat hij al eerder is 'bereden', ik dacht van niet), ik heb niet gezegd dat ze Gert op moeten sluiten voor mishandeling en dat specifiek ik hem wel ff zou laten zien hoe het wel moet
alsjeblieft zeg... zo penny-/kinderachtig ben ik nou ook weer niet, maar ik weet wel zeker dat er genoeg mensen bestaan die hetzelfde kunnen bereiken met dit paard op een hele andere manier

InekeN schreef:@Dees:
doodgeknuffeld apatisch Parellipaard![]()
![]()
Die onthou ik, geweldig!!!
Klimop schreef:Citaat:Waarom moet er iets fout zijn gegaan? Waarschijnlijk heeft het paard gewoon de link gelegd bokken = iemand eraf gooien = weer naar stal (of dergelijke).
Je zegt het zelf al; dan zouden ze het paard dus zelf hebben geleerd dat hij rust (=beloning) krijgt als hij iemand eraf gooit...
Trouwens... als het paard dus blijkbaar wel al zadelmak was waarom zou hij dan zo heftig reageren op het zadel/aansingelen??? ik vat even niet wat er nou allemaal al wel en niet is gedaan met hem van tevoren..
carolina1278 schreef:Ik vindt hem in dit filmpje het paard met respect behandelen, en het voorwaarts houden via iemand erachter is volgens mij juist fijner voor het paard dan direct enorm de benen erin te douwen en hem voorwaarts te trappen..
Dees schreef:Meer dan de helft van Bokt kan hier wat van leren. Consequent zijn, duidelijk zijn, leider zijn.
Dees schreef:Dat je het filmpje hebt bekeken zonder geluid, verklaart heel veel van je reacties
Ik denk dat het voor jou misschien handiger is om eerst te gaan kijken waarover je het hebt, alvorens je er zo van af te zetten. Neem eens de moeite om bij Gert te gaan kijken, er zal een wereld voor je open gaan.
Maar draai eerst het filmpje maar met geluid....
Maar ik ga nu niet ook op elk van de laatste filmpjes in, ik begin wel gewoon bij de eerste (die jij vanmorgen postte), want ik had eigenlijk verwacht dat heel veel dingen nu duidelijk zouden worden maar dat valt me tegen
, van hoe hij er een 'show' van maakt, zich een beetje gaat uitsloven en de reactie van het publiek die echt de dikste lol heeft, jezus christus...
sanne83 schreef:Als ik dit soort reacties lees, dan denk ik dat sommige mensen gewoon hele andere ervaringen hebben met zadelmakmaken. Als je dit al duidelijk en consequent vind, dan vraag ik me echt af wat je dan als "normaal" ziet![]()
Ik zag het filmpje pas nadat ik het hele topic had gelezen en ik heb echt met open mond zitten kijken. Duidelijk? waar? Consequent? Waar?
Als je ook maar iets van paardengedrag en de manier waarop paarden leren weet, dan zou je dat niet zeggen.
Gelukkig weet inderdaad 99% van paardrijdend nederland daar weinig tot niets vanaf, dus kan Gert als een soort koning eenoog in het lang der blinden rondrijden

maar ik ben het met sanne83 eens, ik zie absoluut geen consequent- en duidelijkheid
ik zie iemand die de helft van de tijd met zijn omgeving bezig is, hulpen door elkaar geeft en op rare momenten corrigeert en een paard die niet weet wat ie met hem aan moet, wordt omgedoopt tot 'brutaal' en 'dominant' terwijl Gert soms bewust over zich heen laat lopen... ik neem het het paard niet kwalijk dat hij (zoals elk ander paard) zijn grenzen opzoekt en zich nou eenmaal als paard gedraagt..
sanne83 schreef:carolina1278 schreef:Ik vindt hem in dit filmpje het paard met respect behandelen, en het voorwaarts houden via iemand erachter is volgens mij juist fijner voor het paard dan direct enorm de benen erin te douwen en hem voorwaarts te trappen..Dees schreef:Meer dan de helft van Bokt kan hier wat van leren. Consequent zijn, duidelijk zijn, leider zijn.
Als ik dit soort reacties lees, dan denk ik dat sommige mensen gewoon hele andere ervaringen hebben met zadelmakmaken. Als je dit al duidelijk en consequent vind, dan vraag ik me echt af wat je dan als "normaal" ziet![]()
Ik zag het filmpje pas nadat ik het hele topic had gelezen en ik heb echt met open mond zitten kijken. Duidelijk? waar? Consequent? Waar?
Als je ook maar iets van paardengedrag en de manier waarop paarden leren weet, dan zou je dat niet zeggen.
Gelukkig weet inderdaad 99% van paardrijdend nederland daar weinig tot niets vanaf, dus kan Gert als een soort koning eenoog in het lang der blinden rondrijden