Hartverscheurend: if we could see the damage inside

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:25

Ik snap niet waarom juryleden dit überhaupt tolereren B-) je kunt imo moeilijk ontkennen dat het dichtknijpen van luchtwegen bij welk paard dan ook (atletisch of recreatie) goed is.. :=

Maar goed, dit is en blijft een gebed zonder eind.. En dit getraind zal ook vast wel ergens goed voor zijn. Alleen niet in mijn ogen. :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:29

Laten we alle grote namen afkraken want heel bokt rijd voor de 4de keer Olympische Spelen. Sorry deze topic's worden wel allemaal het zelfde.
Ik zeg niet dat ik het eens ben met al hun methodes, maar de meeste mensen hebben geen paard van een paar miljoen op stal. Paard = paard, oké! Maar niet elk paard doet het zelfde.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:31

emma525 schreef:
Laten we alle grote namen afkraken want heel bokt rijd voor de 4de keer Olympische Spelen. Sorry deze topic's worden wel allemaal het zelfde.
Ik zeg niet dat ik het eens ben met al hun methodes, maar de meeste mensen hebben geen paard van een paar miljoen op stal. Paard = paard, oké! Maar niet elk paard doet het zelfde.

Nee dit type van erg duur paard moet je er blijkbaar goed tussen pakken.. stakkers. Zeker weten dat mijn bitloos gereden ouwe knar vele malen gelukkiger is.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:31

Bandida schreef:
Air schreef:
Oostindisch blind klaarblijkelijk.

Ja dat schijnt een bijverschijnsel te zijn van dressuurkoorts :+

Hier zijn al zo eindeloze discussies over geweest.. die tot nul consensus leiden en eigenlijk alleen maar aangeven dat het over een discutabele manier van omgaan met paarden gaat.
Kijk als de dressuurtop nu eens zou trainen en rijden zonder dit geplaagde beeld te veroorzaken waar zo veel mensen (terecht) over blijven vallen, dan hadden ze al dat gezaag ook niet aan hun been.

Precies Bandida,
Als het beeld er eerlijk uitzag dan zouden al deze, steeds weer terugkerende, discussies niet nodig zijn.
Het feit dat dit dus wel steeds weer zoveel ophef veroorzaakt, zegt al genoeg over de top en hun doelstelling.
Het zijn hun aanhangers die steeds weer alles recht proberen te praten.
Eén ding is echter zeker: deze methode kun je niet op een eerlijke manier uitvoeren, ook niet op dát niveau, ook al wil men ons dat wel doen laten geloven ...!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:35

Naar dat filmpje van of over die Nelson kan ik nog geen 10 seconden kijken..
Ik kan maar 2 dingen bedenken : Arm paard en wat een braaf paard dat hij dit toelaat van zijn ruiter.
Zou je bij mijn heethoofd niet moeten bedenken.

Dit heeft toch echt niets meer met dressuur te maken? Lossigheid en gedragenheid komt vanuit de achterhand, daar heeft zijn hoofd driedubbel plooien toch niets aan toe te voegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:36

Yontheke schreef:
Ik kan maar 2 dingen bedenken : Arm paard en wat een braaf paard dat hij dit toelaat van zijn ruiter.

Dit heeft toch echt niets meer met dressuur te maken? Lossigheid en gedragenheid komt vanuit de achterhand, daar heeft zijn hoofd driedubbel plooien toch niets aan toe te voegen?

Die paarden van Anky zijn over het algemeen ook heethoofden hoor. Maar je kan na 3 gouden plakken toch wel zeggen dat ze kan rijden :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:38

murphy102 schreef:
Als het beeld er eerlijk uitzag dan zouden al deze, steeds weer terugkerende, discussies niet nodig zijn.

En dan zijn we hier nog onder paardenmensen op dit forum. Iedereen, ook de tegenstanders, kan nog plaatsen waar dit vandaan komt.

Leg zo'n filmpje voor aan niet-paardenmensen, gewoon gelijk wie in de straat, en ze willen gelijk de dierenbescherming bellen.
Wat mij betreft ook terecht.. maar ik wilde hier alleen maar zeggen dat het eigenlijk aan de veroorzakers van dit soort beelden is om hier zelf komaf mee te maken. (wat niet zal gebeuren zolang zo'n paard niet meer als een winstgevend product is, is en er geen wet is die het verbiedt..zo gaat dat in de vrije markt).

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:38

Ik heb het hier ook niet in zijn geheel over Anky, ik zeg ook niet dat ze niet kan rijden.
Daarom kan ik het wel oneens zijn met de methodes dat ze gebruikt om tot haar doel te komen :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:40

Bandida schreef:
emma525 schreef:

Nee dit type van erg duur paard moet je er blijkbaar goed tussen pakken.. stakkers. Zeker weten dat mijn bitloos gereden ouwe knar vele malen gelukkiger is.

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat jou paard en Anky haar paard niet echt te vergelijken is. Meeste topsportpaarden willen wedstrijden lopen.

Billy

Re: Hartverscheurend: if we could see the damage inside

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:42

Ik denk dat er meer paarden kapot gaan omdat ze teveel op de voorhand gereden worden dan dat er kapot gereden worden door de rollkur

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:42

emma525 schreef:
Meeste topsportpaarden willen wedstrijden lopen.

Daar heb ik toch wel ernstige twijfels bij :+

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:43

Bandida schreef:
emma525 schreef:

Daar heb ik toch wel ernstige twijfels bij :+

Ooh, de paarden die ik ken wel :D

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:45

Mijn paard wil zo graag wedstrijden rijden dat ' ie zich altijd zelf maar inschrijft voor een wedstrijd! Knap he? Vlechtjes doet ´ie ook helemaal zelf, en nog supermooi ook!

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:46

Bizzybijtje schreef:
Yontheke schreef:

Die paarden van Anky zijn over het algemeen ook heethoofden hoor. Maar je kan na 3 gouden plakken toch wel zeggen dat ze kan rijden :D

Wellicht is dat de reden dat zij deze methode gebruikt! Het verkrijgen van controle (hun paradepaardje) gaat een stuk sneller dan controle vanuit eerlijk verkregen ontspanning en gedragenheid.
Een gouden plak is nog geen brevet van Vermogen!

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:47

Billy schreef:
Ik denk dat er meer paarden kapot gaan omdat ze teveel op de voorhand gereden worden dan dat er kapot gereden worden door de rollkur

In de Rollkur zal een paard nooít het gewicht op de achterhand kunnen krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:47

Hé, mij hoor je nergens zeggen dat ik volledig achter de methode sta. Maar mijn mening is ergens verdwenen op de eerste pagina.

Wat ik bedoel is dat de paarden van bokkers over het algemeen toch net wat anders zijn dan het gemiddelde paard wat een 'top'amazone/ruiter te rijden krijgt.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:48

murphy102 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Wellicht is dat de reden dat zij deze methode gebruikt! Het verkrijgen van controle (hun paradepaardje) gaat een stuk sneller dan controle vanuit eerlijk verkregen ontspanning en gedragenheid.
Een gouden plak is nog geen brevet van Vermogen!

En hier ben ik het dan ook weer helemaal mee eens :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:51

Verto schreef:
Mijn paard wil zo graag wedstrijden rijden dat ' ie zich altijd zelf maar inschrijft voor een wedstrijd! Knap he? Vlechtjes doet ´ie ook helemaal zelf, en nog supermooi ook!

>;)
Nee, ben het ook niet een met al hun methodes, heb ik ook gepost! Maar dat verdwijnt weer in de massa...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:52

emma525 schreef:

Totilas wil niet meer met Rath, die beschadigd zelf zijn benen zodat hij mag spelen onder zijn EIGEN solarium

(oh wat flauw)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:56

S_en_Z schreef:
emma525 schreef:

Totilas wil niet meer met Rath, die beschadigd zelf zijn benen zodat hij mag spelen onder zijn EIGEN solarium

(oh wat flauw)

En makkelijk. Leuk hoor iemand zo belachelijk maken. De paarden die ik ken gaan graag op wedstrijd. Daar blijf ik bij, hoe kinderachtig iemand er ook reageert.
Maar weer ontopic. Dit gaat over de de rollkür

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:57

Het was ook maar een grapje ;) Als Rath Toti ooit zat is mag ie m wel hier neerzetten :+

Ik wil best vliegles van zo'n kanjer :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:58

Ik stel voor, dat de "tegenstanders" filmpjes/foto's van hun rijkunsten met paard laten zien. Dan kunnen we eens onbevooroordeeld vergelijken. De paarden van Anky zijn getrainde topsporters. Ik kan ook geen dubbele flikflak gevolgd door een salto met dubbele schroef om de lengte-as maken. :D
Verder vind ik het zelfoverschatting als je denkt dat je met zo'n sportpaard zo wegrijdt. En denk ik, dat Anky met haar ervaring wel zo wegrijdt op 99% van de paarden van bokkers. :P

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:59

S_en_Z schreef:
Het was ook maar een grapje ;) Als Rath Toti ooit zat is mag ie m wel hier neerzetten :+

Precies op jou reactie in dit topic.. Oei! Dan zou ik een nieuwe laptop kopen. Rijd Rath dan ook met de roll? En nee, ik rijd ook niet op hoog niveau! Op de onderlinge wedstrijd heb ik voor de grap in de L1 mee gedaan. Ik eindigde met 155 punten, ookal was ik wel heel trots om mijn oude manege paardje.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:04

emma525 schreef:
S_en_Z schreef:

Precies op jou reactie in dit topic.. Oei! Dan zou ik een nieuwe laptop kopen. Rijd Rath dan ook met de roll? En nee, ik rijd ook niet op hoog niveau! Op de onderlinge wedstrijd heb ik voor de grap in de L1 mee gedaan. Ik eindigde met 155 punten, ookal was ik wel heel trots om mijn oude manege paardje.

Ik zie Rath geen roll rijden, die krijgt volgens mij strikt klassiek les, daar is roll niet in te vinden. Volgens mij reed Ed Toti wel ronder ingesteld tijdens training. Het was ook niet bedoeld op Rath. Het ging over wedstrijdpaarden die graag wedstrijden liepen en ik moest gewoon giechelen om alle heisa over dat paard. (want het is en blijft gewoon een paard, hoeveel hij ook gekost heeft)

Daarom zette ik er ook bij oh wat flauw. Het was niet serieus bedoeld ;)

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:17

Electra63 schreef:
Ik stel voor, dat de "tegenstanders" filmpjes/foto's van hun rijkunsten met paard laten zien. Dan kunnen we eens onbevooroordeeld vergelijken. De paarden van Anky zijn getrainde topsporters. Ik kan ook geen dubbele flikflak gevolgd door een salto met dubbele schroef om de lengte-as maken. :D
Verder vind ik het zelfoverschatting als je denkt dat je met zo'n sportpaard zo wegrijdt. En denk ik, dat Anky met haar ervaring wel zo wegrijdt op 99% van de paarden van bokkers. :P

Dat denk ik dus niet, daar is ze veel te bang voor. En uiteraard gaat alles alleen op Stang en Trens.
Dat Anky ooit heel goed reed, is een feit. Zij is immers heel klassiek opgeleid, net als haar vader.
Vroeger had ze een fantastische zit, maar daar is nu weinig van over. Hetzelfde gaat op voor Adelinde. Alleen maar krachttraining!
Eeuwig zonde, maar ja, ... dat grote geld ...