Abacab schreef:piepenfiets schreef:De mensen die jij noemt zijn niet ieders buurman en zeker niet affordable voor iedereen itt tot elke manege en 9 van de 10 privé-instructeurs die LDR als standaard hebben. Ik denk dat jij heel goed begrijpt wat ik bedoel.
Als jij je groen en geel ergert aan het niveau op de manege en bij de reacreant dan kunnen we elkaar de hand geven.
Maar ik denk dat we het slechte rijden op maneges niet moeten gaan verwarren met topsport. Recreanten rijden hun paard de vernielig in door onkunde en omdat ze geen middelen aan willen wenden om hun kennis te vergroten. Want lessen bij een van de mensen uit mijn rijtje is voor iedereen bereikbaar, het is maar net welke prioriteiten je stelt. Ik investeer nog steeds niet in vrachtwagentjes, Anky-clima control sweaters, om maar te zwijgen van combinaties die week-in-week-uit op goed geluk wedstrijd rijden in de hoop wat puntjes bij elkaar te schrapen.
Dat 9 van de 10 privé instructeurd LDR als standaard hebben ben ik ook niet met je eens. Hun standaard is slecht rijden, onkunde, onwetendheid, luiheid, en arrogantie en dat heeft niets met LDR te maken. Als je goed wilt leren rijden zul je in de buidel moeten tasten en prioriteiten moeten stellen.
@abacab Ik vind je bovenstaande uitspraak nogal simpel (om niet te zeggen naïef). Ik investeer ook niet in Anky truitjes, vrachtwagens enz. Ben al een jaar niet op wedstrijd geweest omdat ons niveau nog niet toereikend is om een nette M2 proef neer te zetten. Een les van Nico Verwer kostte 2 jaar geleden 75 euro voor 45 min en daar kwam nog eens 10 euro rijbaanhuur bij. Je moet er naar toe rijden, dan moet je over een trailer en een redelijke auto beschikken. Rien van der Schaft 45 min voor 100 euro, zelfde verhaal qua heen en weer rijden. Ik heb een normale baan die goed betaald wordt, maar als ik 2x p.m een les zou willen dan vind ik dit soort bedragen toch echt niet voor iedereen weggelegd hoor. Hoeveel prioriteiten je ook stelt. Ik denk dat het iets genuanceerder ligt dan jij stelt.