Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
piepenfiets schreef:Ik denk dat je evolutie bedoeld?
In de wetenschap werken we met follow up;nieuwe theoretisch bewezen inzichten worden onder strenge voorwaarden in de praktijk getoetst. Als er na een groot aantal jaren een duidelijke tendens is die op verbetering duidt wordt het pas state of the art. Tot die tijd blijft de techniek in gebruik met de langste follow up.
Kan jij een voorbeeld geven van de evolutie die jij ziet?
Abacab schreef:piepenfiets schreef:Ik denk dat je evolutie bedoeld?
In de wetenschap werken we met follow up;nieuwe theoretisch bewezen inzichten worden onder strenge voorwaarden in de praktijk getoetst. Als er na een groot aantal jaren een duidelijke tendens is die op verbetering duidt wordt het pas state of the art. Tot die tijd blijft de techniek in gebruik met de langste follow up.
Kan jij een voorbeeld geven van de evolutie die jij ziet?
Dat is niet waar Piepenfiets, misschien dat dat voor de Beta wetenschappen opgaat, maar niet voor de Alfa wetenschappen en zeker niet in de dagelijkse praktijk.
Ik kan wel voorbeelden geven maar dat zal niets verduidelijken en alleen maar tot meer discussie leiden. De klassiek-aanhangers hebben een weerstand tegen de huidige dressuursport om diverse redenen terwijl ik er juist erg van kan genieten. Velen van jullie vinden dat een Anky of Edward hun paarden niet goed voorstellen en prefereren het rijden van een Anja Beran of een Nuno d'Olivera.
De liefde die wij op het forum met elkaar delen is de liefde voor paarden en alle aspecten die daarmee verbonden zijn. Hoe we bijv. denken over een goedgaand paard kan soms enorm verschillen. Dat zijn discussies waar we niet uit komen
. Er zijn vele stromingen met aanhangers maar ik denk dat er maar één doel is en dat is goed paard rijden en voor mij is dat één worden met je paard !
andafries schreef:Dat kan wel zo zijn maar vaak hoor je mensen die een bepaalde richting volgen dan ineens andere richtingen maar slecht vinden. Kijk maar eens naar dat academische gedoe dat heeft een excentriek figuur uitgevonden. Daar lopen hordes mensen achteraan, als je dan een clinic van hem volgt dan wordt er veel op andere richtingen afgegeven. En dan denk ik waarom ? Maar zo gaat het andersom ook terwijl we allemaal maar één doel hebben en dan kom ik weer op zo goed mogelijk paard rijden.
Als iemand mooi op het paard zit en het paard doet keurig en ontspannen zijn oefeningen zonder dwang. En ik krijg er ook nog eens kippenvel van en wel nivo dat is op wedstrijd , show of bij iemand thuis dan kan ik genieten.
Abacab schreef:Nee Mol ergens iets van vinden is heel makkelijk, het gaat er om dat je goed onderbouwd kunt beargumenteren waarom je dat vind.
Kadankovitch schreef:Geachte Piepenfiets,
Naar mijn weten heb ik niets geschreven waarin ik U verwijt dat U te weinig in andere topics zit. U insinueerd weer iets zonder basis, maar U mag dat zonder meer.Ik kan U echter niet de grandiose rol van martelaarschap verschaffen aangezien ik U niets verweten heb.
Inderdaad absolute objectiviteit is onmogelijk. Moet ik uit uw woorden opmaken dat zelfs het streven naar objectiviteit onmogelijk, ergo onzinnig is?
En voor het geval U de derde zin van onder uit mijn vorige bericht niet gelezen hebt, herhaal ik deze: "Voor alle duidelijkheid Piepenfiets, ik beschuldig U van niets." Ook daar slaat U slecht een gat in de lucht.
)Damned schreef:![]()
Nog een andere vraag :
Vinden jullie dat je met elke rijstijl ,of het nu academisch, klassiek, barok, duits of frans is, even ver kan komen in de sport?
Gewoon even uit interesse