Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tteettt schreef:ja ik heb ook nog niet echt duidelijk kunnen achterhalen waar die houding vandaan komt hoor. Ja deel ontstaat onkunde ouders, en natuurlijk financiële mogelijkheden.
Maar denk dat ook deel in theoretische voorlichting van de clubs zit, bedoel ouders die zelf ervaring hebben met paarden weten over algemeen wel hoe en of wat! Maar als je als ouder nieuw in wereld bent dan is het misschien wel handig als het belang van goede lessen wordt uitgelegd.
) maar toen kwamen ouders vaak mee met de kids om te kijken en te helpen, maar nu worden kids begin middag gedropt en eind middag weer eens opgehaald en wat ze in de tussen tijd doen zal wel.Cassidy schreef:@ Pion. Je paard uit handen geven was op dat moment geen optie? Wist je geen adres waar ze beleren/doorrijden wat aansloot bij jouw wensen?
dus gepruts door de vorst is al zoveel minder. 

)
. Lessen was echt nooit aan mij besteed. Echter toen mijn (inmiddels ex) vriendin en ik uit elkaar gingen toen wilde ik me op iets anders focussen.tteettt schreef:Nee snap ik Pion, je wel realiseren dat les nodig is, maar door omstandigheden er niet aan toe komen is immers ook heel iets anders. Hier gaat het er meer over dat mensen een paard/ pony en ind soms ook nog jong beest aanschaffen zonder zich ervan bewust te zijn, dat je paardrijden niet gewoon maar even kan! Dat je hier echt wel hulp en begeleiding bij nodig hebt.

.
, dan roep ik altijd, jij bent veel handiger!

melanie81 schreef:eindelijk ook eens een zinnig voorbeeld van een prutser, maar toch blijf ik bij mijn stelling dat het niet perse door een prof alles moet gebeuren als je zelf inderdaad weer wat je doet, maar het voorbeeld van hierboven vind ik dus idd zwaar "fout" en zo iemand heeft dus wel een begeleider nodig.