schoentje schreef:Als je een fulltime baan hebt, en andere dingen zoals vakantie er voor laat dan kun je een paard betalen, dat heb jezelf bewezen. Dat is een beetje wat ik met mijn voorbeeld bedoelde. Ik heb idd wel heel veel geluk gehad, dat mijn ouders dat voor me over hadden en ben ze daar ook zeer dankbaar voor.
Meewerkende ouders zijn altijd fijn, ook als ze weinig geld hebben. Maar dan nog; als volwassende de 'schuld' bij je ouders leggen voor uitblijvende prestaties is te makkelijk. Iedereen in nederland kan naar school en studeren. Zelfs als je ouders niet je studie willen/kunnen betalen, kun je lenen (ik heb bijvoorbeeld een studieschuld, maar ook een HBO diploma, waarmee ik nu een leuk salaris verdien. waarmee ik mijn paardensport kan bekostigen EN de schuld kan afbetalen) Vanaf zo rond je 18e komt de verantwoordelijkheid voor je eigen leven, en het al dan niet slagen van je dromen en wensen volledig bij jezelf te liggen. Life is what you make of it.
Voor je 18e kun je bijbaantjes nemen. Winnaars denken in oplossingen en niet in problemen
schoentje schreef:Maar het gaat er in dit topic over dat je steenrijk moet zijn om paardensport te kunnen bedrijven en dat is imo niet waar. Want je hebt geen dure kleding, luxe vrachtwagen en ervaren toppaard nodig om leuk mee te kunnen doen.
Eens. Wie een paard, een trailer en inschrijfgeld kan bekostigen kan naar de wedstrijd en heeft dus net zo veel kans als een ander.
schoentje schreef:Dat er mensen zijn die dat wel kunnen moet je je niet aan storen vind ik.
Vind ik ook. Demotiveert alleen maar.
schrikdraad schreef:Toch mis je naar mijn idee een hoop ervaring als je als jeugdige ( onder de 16) geen wedstrijden rijd.
Onbezonnen zonder zorgen de sport in.
HP Minderhoud reed pas op zijn 23 of zo zijn eerste wedstrijd... Las ik laatst ergens... Meen in de Paard en sport.
Maar goed, vooral blijven denken dat je vanalles mist en nergens invloed op hebt.... Met die gedachte kom je er zeker niet, en dat is een beetje de moraal van de 'positievelingen' hier...