Paard niet goed genoeg voor mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:55

M_D_H schreef:
Elise95 schreef:
Een gezond paard met een beetje talent kan gewoon Z lopen. Kost alleen de een wat meer moeite dan de ander.

zelfs zonder talent zou ieder paard met de goede ruiter naar het z gereden kunnen worden :))
alleen moet de wil er natuurlijk ook zijn :+

Dus jullie denk dat elk paard in het Z springen kan komen? Dat is tenslotte de richting waar het hier over gaat!

Verder TS streef je ambities na, en als dit misschien niet lukt met dit paard en je zusje kan er op verder lijkt voor mij de keuze makkelijk. Lekker met een ander springpaard verder trainen. (eentje die al ervaring heeft op springwedstrijden voor het hogere werk.)

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:56

Ik wacht eerst af, eerst richt ik me op mijn 10jarige en hopen dat het met hem allemaal goed komt.

Nee dat liet ik achterwegen, voor ik daar ook commetaar op zou krijgen.
Ik zou afwachten of hij er bovenop kwam en zo niet. Naja jammer dan, maar het zijzo

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:57

gabjj8 schreef:
..... :oo

Mijn hemel, je paard is een dier en daar hoor je van te houden, jij beschrijft het als een ding, als een gebruiksvoorwerp.

Denk dat je over moet gaan op de barbiepaarden ;)

Vind nu eens ook...
Laatst bijgewerkt door Xiniee op 31-07-11 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:58

ShauniBef schreef:
Misschien ben jij niet goed genoeg ipv andersom ;)

Ja, waarom steekt de ruiter het altijd op z'n paard ???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:59

_coquette_ schreef:
Verder TS streef je ambities na, en als dit misschien niet lukt met dit paard en je zusje kan er op verder lijkt voor mij de keuze makkelijk. Lekker met een ander springpaard verder trainen. (eentje die al ervaring heeft op springwedstrijden voor het hogere werk.)

Als je ambities je eigen ambities zijn, en je niet worden ingefluisterd door je instructie...niets mis mee. Dan zullen er moeilijke beslissingen komen, maar uiteindelijk heb je bokt op dat moment ook niet nodig om tot een beslissing te komen.

Op het moment dat je dingen gaat doen omdat anderen dat adviseren en je er zelf niet helemaal achter staat, ben je niet eerlijk naar jezelf, en naar je paard toe.

Probeer eerlijk naar jezelf toe te blijven, en niets te doen wat tegen je eigen prinicipes/gevoel/ideeen indruist.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:59

suikerklont schreef:
Ik wacht eerst af, eerst richt ik me op mijn 10jarige en hopen dat het met hem allemaal goed komt.

Nee dat liet ik achterwegen, voor ik daar ook commetaar op zou krijgen.
Ik zou afwachten of hij er bovenop kwam en zo niet. Naja jammer dan, maar het zijzo

Maar stop je nou ook met je 5 jarige? Terwijl je 10 jarige hersteld kun je toch mooi trainen met je andere paard? :)
Verzet je ook een beetje je gedachte..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:00

Cassidy schreef:
_coquette_ schreef:

Als je ambities je eigen ambities zijn, en je niet worden ingefluisterd door je instructie...niets mis mee. Dan zullen er moeilijke beslissingen komen, maar uiteindelijk heb je bokt op dat moment ook niet nodig om tot een beslissing te komen.

Op het moment dat je dingen gaat doen omdat anderen dat adviseren en je er zelf niet helemaal achter staat, ben je niet eerlijk naar jezelf, en naar je paard toe.

Probeer eerlijk naar jezelf toe te blijven, en niets te doen wat tegen je eigen prinicipes/gevoel/ideeen indruist.

Ik ga er vanuit dat dit haar ambities zijn. ;)

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 22:01

Nee ik denk als ik naar mezelf kijk nooit stop met paardrijden. Maar ik wil eerst dat hij overal boven opkomt, en niet meer met die blessure zit. Daarna ga ik wel verder met mijn 5jarige

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:02

TS, je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt.
Iedereen heeft zijn eigen mening dus mag jij de jouwe ook hebben ;)
Ga het voor JEZELF op een rijtje zetten.

succes

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:03

suikerklont schreef:
Van de vorige eigenare hoe die met hem reden, daarvoor is hij van nog iemand geweest. En die hele eigenaar is me onbekend.

Maar ik denk dat we kunnen ophouden met dit topic, want waarschijnlijk ga ik niet meer verder met rijden.
Wat ik vandaag te horen heb gekregen, komt hard aan. En dieren zijn heel kwetsbaar dat weet ik ook. Maar ik wil niet dat me zoiets nog overkomt dus vandaar

Geloof me zo reageren we allemaal wanneer je zoiets overkomt en is je eerste reactie,maar meis laat het betijen en waarschijnlijk kun je over een half jaar wanneer je het wat verwerkt hebt een plaatsje geven en genieten van een ander paardje.
Hij is tenslotte niet dood en misschien kan je zusje er nog wat recreatief mee rijden en kun je hem nog lekker knuffelen toch?
En voel je vooral niet schuldig,jij kunt er niks aan doen,laat je plezier in het rijden hierdoor niet ontnemen.

De beste remedie is morgen nog op een ander paard te kruipen,ook al zul je er in eerste instantie misschien niet van genieten,dat komt vanzelf weer,want die gave hebben paarden namelijk!

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:03

Daphne__ schreef:
Lijkt me sterk dat een paard te lui is om zijn benen op te tillen... :)

Ik zou eerst eens serieus gaan starten, en niet na 1 wedstrijd zeggen dat hij er niks van bakt. Niet alle paarden worden als kampioenen geboren.

Als een paard onvoorzichtig is, dan is ie dat en dan is het zonde van de tijd en het geld om er mee verder te gaan. Als jij verder wil, koop een goed leerpaard, mocht je de financiele middelen daarvoor hebben. Eentje die al ZZ heeft gelopen en ga het daar op leren.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:05

suikerklont schreef:
Van de vorige eigenare hoe die met hem reden, daarvoor is hij van nog iemand geweest. En die hele eigenaar is me onbekend.

Maar ik denk dat we kunnen ophouden met dit topic, want waarschijnlijk ga ik niet meer verder met rijden.
Wat ik vandaag te horen heb gekregen, komt hard aan. En dieren zijn heel kwetsbaar dat weet ik ook. Maar ik wil niet dat me zoiets nog overkomt dus vandaar

Wat een onzin. Je hebt vast liefde voor de sport, dus waarom zou je er niet mee verder gaan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:05

Active schreef:
Daphne__ schreef:
Lijkt me sterk dat een paard te lui is om zijn benen op te tillen... :)

Ik zou eerst eens serieus gaan starten, en niet na 1 wedstrijd zeggen dat hij er niks van bakt. Niet alle paarden worden als kampioenen geboren.

Als een paard onvoorzichtig is, dan is ie dat en dan is het zonde van de tijd en het geld om er mee verder te gaan. Als jij verder wil, koop een goed leerpaard, mocht je de financiele middelen daarvoor hebben. Eentje die al ZZ heeft gelopen en ga het daar op leren.

onvoorzichtig en lui zijn IMO 2 totaal verschillende dingen ;)

Maar ts; Fijn dat je wel doorgaat op je andere paard. Denk dat jullie veel van elkaar kunnen leren :)

Active

Re: Paard niet goed genoeg voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:06

Lui met zijn benen optillen noem ik onvoorzichtig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:08

Active schreef:

Naja dan vind jij dat :) Ik geloof niet in luie paarden. Een vluchtdier dat lui is? :')

Tendance

Re: Paard niet goed genoeg voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:09

Haha die van mij is ook wel regelmatig lui hoor!!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:11

suikerklont schreef:
Hij had het gistermiddag allemaal grondig onderzocht, en zou morgen met de uitslag komen. Maar ik had toch gevraagt of hij deze avond nog even gauw zou kunnen langskomen.
Maar goed. Elke dierenarts is anders.

Wat voor onderzoek heeft hij gedaan dan? :+ Hoe zit dat met die kreupelheid dan? Kan hij nog wel fijn leven op de wei? :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:13

Hmm ik zit het topic eens terug te lezen en vraag me nu eigenlijk af waarom je een nieuw paard wilt kopen terwijl je er nog één hebt?
Omdat het andere paard hetzelfde probleem heeft als de 10 jarige? :)

Las je andere topic van deze maand, maar dan over je andere paard.. en het viel me op dat beide paarden precies hetzelfde probleem hebben. Mischien ben je toch te onzeker op vreemd terrein?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:17

Daphne__ schreef:
Active schreef:

Naja dan vind jij dat :) Ik geloof niet in luie paarden. Een vluchtdier dat lui is? :')

Nou dat vluchtdier van mij heeft toch ook de voorkeur om lekker op de wei te vertoeven dan aan het werk gezet te worden!
In die van mij zit toch echt wel een dieselmotor,die ik eerst warm moet laten lopen voor ze zelf blijft lopen.
Of denk je dat de definitie van een vluchtdier is dat hij continue op de vlucht is hahaha
Is alleen wanneer er gevaar dreigt dat de adrenaline vrijkomt en ze op de vlucht slaan,komt omdat het van oudsher een prooidier is en geen jager!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:19

Daphne__ schreef:
Active schreef:

Nou dat vluchtdier van mij heeft toch ook de voorkeur om lekker op de wei te vertoeven dan aan het werk gezet te worden!
In die van mij zit toch echt wel een dieselmotor,die ik eerst warm moet laten lopen voor ze zelf blijft lopen.
Of denk je dat de definitie van een vluchtdier is dat hij continue op de vlucht is hahaha
Is alleen wanneer er gevaar dreigt dat de adrenaline vrijkomt en ze op de vlucht slaan,komt omdat het van oudsher een prooidier is en geen jager!

Ik ben best bereid een discussie hierover aan te gaan, maar niet in dit topic :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:28

Misschien dat je je dan eerst maar eens gaat verdiepen in paarden en dan een topic opent anders zijn we zo uitgediscussieerd. ;)
Ohja en leert hoe je quote! :Y)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:34

:( Hmmm wat doen we lelijk :(

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:35

Tendance schreef:
:( Hmmm wat doen we lelijk :(

Ja heerlijk af en toe toch!! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:35

----

Laat maar, ga me niet eens verlagen tot jou niveau :)
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 31-07-11 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:36

ghegheghe heb alleen geen flauw idee waar het nou over gaat...