Blabla1980 schreef:Weet je wat mij opvalt, dat iedereen vanalles roept. Iedereen weet het beter, alles is zielig en fout en slecht. Niemand kan nog goed rijden, je verprutst je paard als je niet weet wat je doet en je verprutst je paard als je wel weet wat je doet.
Het is zelden tot nooit goed.
Ik heb zelf meegemaakt dat er iemand kritiek had op iemand anders. En vervolgens zo'n duidelijke foute dingen deed dat ik het zelf zag (terwijl zij vele jaren meer ervaring had als ik en pretendeerde precies te weten wat ze deed)
Dus, kijk gewoon naar jezelf. Ook jij zult vast niet alles goed doen.
Dierenmishandeling is natuurlijk een ander verhaal en ja ik wordt er ook niet goed van als ik iemand een paard zie doorlaten terwijl de ruiter zelf een fout begaat.
Maar tegenwoordig mag je je paard nog geen tik meer geven, geen sporen gebruiken, geen hulpteugels gebruiken. zonder dat je fout bezig bent. Jullie weten niks over de achtergrond van de ruiter en het paard dus je kunt er geen oordeel over vellen!
Ik ben het hier hellemaal mee eens, het lijkt tegenwoordig zo geaccepteerd om vooral een mening over van alles en nog wat te hebbeen! Maar begint het verbeteren van de wereld niet gewoon bij jezelf? Is het in de sport en dan vooral paarden sport, juist de kunst om echt goed en eerlijk jezelf te kunnen analyseren? Want alleen dan kun je verbetering verwachten!