Bodyprotector, vloek of zegen voor je houding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:51

Ik heb zelf een tijdje met bodyprotector gereden, omdat ik een jong paard moest inrijden. In die tijd heeft die wel heel veel steun aan mij gegeven. Maar ik gebruik het niet bij mijn huidige paard. Dan vindt ik het erg overbodig en vindt het ook niet erg fijn.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:03

Ik heb er ook een met van die blokjes dus die is wel iets beweeglijker. Ik vind hem helemaal niet vervelend zitten. Als ik hem aan heb heb ik juist het gevoel dat ik rechter op zit. Wel vind ik hem met warm weer snikheet. Ik gebruik hem bij dressuur nooit, bij de rest vaak wel. (buitenrijden, springen)

Paris_

Re: Bodyprotector, vloek of zegen voor je houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:06

Ik vind het verschrikkelijk om te dragen, maar ik heb daarmee wel 2x erg letsel kunnen voorkomen. Met wedstrijden draag ik 'm niet, dat vind ik niet mooi onder mijn wedstrijdjasje. En op sommige paarden hoef ik 'm ook niet aan van m'n ouders. :)

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:08

ik draag nooit een bp dat vind ik niet nodig en het moet ook niet van mijn ouders ik vind het super vervelend om mee te rijden
en ik ben er al veel van gevallen zonder bp maar nog nooit heb ik me pijn gedaan dus het is niet echt nodig vind ik

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:07

Ik heb ooit op vakantie toen ik in de bergen ging rijden een bodyprotector aangehad(moest persé). En ik vond het verschrikkelijk zitten.

noekie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:22

voor mij zelf geldt bodyprotector verslechterd de houding.
maar als je je beter voelt wanneer je op een paard rijd met bodyprotector moet je het wel doen.

Lies_1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:50

Ik ken een paar mensen die met een body protector rijden. En ik vind dat hun houding erop achter uit gaat. Ze gaan een beetje voorover hangen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:56

Ik rij persoonlijk altijd zelf met bp. Wil nu een andere want ik vind deze niet comfortabel zitten. Bovendien vind ik hem niet mooi en er zijn comfortabeler mooiere bp's, moet alleen moeders nog even lief aankijken.

Als je niet netjes gaat zitten van je bp doe je dat toch echt zelf. Dan heb je dus een niet goed passende uitgekozen

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:05

Ik heb zelf ook een BP gehad maar reed er niet anders om. Ik denk dat het komt doordat sommigen hem hebben omdat ze niet genoeg vertrouwen hebben , of zoals op manege's heeel voorzichtig moeten zijn van de ouders omdat je heeel snel kan vallen. Dan ga je al gespannener zitten. En het zit vooral tussen de oren dat het voor geen meter zit en je dus naar voren moet (=

Kentiapalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:34

Ik rijd nu ook al weer 2 jaar met bodyprotector. Ik vind het wel verschil maken met wat voor soort protector je rijdt. Zo'n stijf geval lijkt me niet bevordelijk voor je houding. Ik heb er een met blokjes en dat scheelt al een hoop. Tegenwoordig zijn ze ook al met lichtere blokjes en zijn ze steeds beter gevormd.
Ik heb uiteindelijk wel een beetje aan mijn bodyprotector geknutselt. Het flapje dat je onderrug hoort te beschermen was te lang. Dus die heb ik wat ingekort. *D Met behulp van een figuurzaag voor het foam en de hulp van een handige moeder met een naaimachine. :')
Hij zit nu prima.

Ik denk dat ik er stiekem soms wat beter mee rijd. Als ik in elkaar gezakt ga zitten komt het rugflapje tegen het zadel aan. Dan zit ik meteen weer rechtop. :Y)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:55

Ik rij sinds een tijdje uit voorzorg met BP. En ik moet zeggen: geen verschil. Nu heb ik er wel eentje die uit allemaal "blokjes" bestaat, en dus heel bewegelijk is. Met het aandoen merkte is al heel direct het verschil. Ik kan echt zeggen dat ik met deze BP hetzelfde zit als zonder :j

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:27

Het lijkt mij pijnlijker om te vallen mét bodyprotector: je kan dan namelijk moeilijker doorrollen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:39

Ik heb een How's racesafe, meerdere merken gepast en toen besloten dat dát het in ieder geval niet werd. Toen heb ik een How's Racesafe besteld en ben er zeer tevreden over.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Ik ben echt een mierenn**ker als het gaat om kleding en dingen aan mijn lijf, maar dit gaat goed.
Eigenlijk voel ik hem niet eens zitten op mijn paard, ook niet het schuren bij je armen zoals ik wel eens lees.
Qua te lang: de normale ruglengte van How's was voor mij te lang, maar met de korte gaat het goed.
Gewoon een merk nemen met meerdere ruglengtes dus.
Houding wordt er ook echt niet door beinvloed verder.

Ik heb een hele tijd met mijn rug lopen tobben, nu is die rug goed en daar ben ik heel zuinig op!
Waarom eerst iets breken alvorens je er aan begint? Ik trek m gewoon aan..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:17

mijn dochtertje heeft er wel 1 maar ze draagt hem nooit. Ze vindt m niet fijn zitten, veel te dik en te stug. Het bellemert haar in haar beweging en de BP haakt iedere keer achter de lepel.
Als ik haar zie met dat ding kan ik me voorstellen dat ze hem niet aan doet/wil, maar ik baal er wel van. Heb liever dat ze er wel 1 draagt..
Om dezelfde reden draag ik er ook geen...

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:35

Persoonlijk vind ik een bodyprotector niet fijn rijden met dresuur.
Dan (vind ik) zit je nogal vast in de bodyprotector en kan je geen juiste houding aannemen.
Maar als je echt hoger gaat springen, cross oid dan lijkt het me wel handig.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:39

max66 schreef:
mijn dochtertje heeft er wel 1 maar ze draagt hem nooit. Ze vindt m niet fijn zitten, veel te dik en te stug. Het bellemert haar in haar beweging en de BP haakt iedere keer achter de lepel.
Als ik haar zie met dat ding kan ik me voorstellen dat ze hem niet aan doet/wil, maar ik baal er wel van. Heb liever dat ze er wel 1 draagt..
Om dezelfde reden draag ik er ook geen...

als hij iedere keer achter de lepel blijft hangen dan heeft ze waarschijnlijk ook niet de juiste maat, want dat zou niet moeten :)

Zavanellixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:00

Ik gebruik een bodyprotector bij het springen. Die is heel soepel, dat zit wel oke. Ik vind het niet echt belemmerend, en het is echt veilig. :)