Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:52

@saskiakefie
Vind het toch zeer zwak van je omdat er blijkbaar andere mensen wel heel blij met hem zijn en zijn manier, dat je het nodig vindt om hem hersenletsel toe te wensen en zijn manier af te doen als mishandelen.
Tot zo ver de inhoudelijke discussie met jou.

@appiesjappie
Dat zie ik inderdaad in al zijn filmpjes heel goed naar voren komen: dingen naar voren oplossen.

Weet iemand toevallig of hij binnenkort is ergens in het zuiden van het land een clinic geeft?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:52

Anthea schreef:
saskiakefie schreef:
Asyaa: Nee vind het wel interessant, zeg simpelweg mijn mening en ja ik meen het ook. Ik wens het hem toe, dan kan hij namelijk niet nog meer paarden mishandelen. Vind een dier niet minder waard.

Mishandelen????

Citaat:
1.
mishandelen
Uitspraak: mɪsˈhɑndələ(n) (mishandelde, heeft mishandeld) Werkwoord (iemand) slecht behandelen en pijn doen `ernstig mishandeld`

Ik zie hem geen paarden slecht behandelen of pijn doen :? Hij heeft gewoon een andere aanpak. Om dan zoiets te zeggen.. Dat vind ik echt ziek.

Nou constant met een zweep meppen zie ik wel als mishandeling hoor.

saskiakefie

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:53

Tigra: hoeft nog niet eens lichamelijk mishandelen te zijn er bestaat ook nog geestelijk mishandelen. En daar doel ik vooral op

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:53

ponylies schreef:
pardon !!!!
dat wens je toch niet iemand toe joh ?
ben je wel helemaal lekker??????
als het je vader was en hij zou zoiets krijgen vind je dat leuk dan

Dat wens je idd iemand niet toe.. Maar wens jij je paardje het wel toe dan dattie direct nadattie kennis heeft gemaakt met zadel en bit dat er iemand op hem kruipt? Ik niet!!..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:54

Hij mept niet constant,hij houd direct op als ze gaan lopen en beloond ze overduidelijk.
Bovendien:beter korte pijn dan lange pijn.Ik zie liever 2 klappen dan dat oeverloze gepor en getrut vd meeste mensen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:55

saskiakefie schreef:
Tigra: hoeft nog niet eens lichamelijk mishandelen te zijn er bestaat ook nog geestelijk mishandelen. En daar doel ik vooral op

Ook dat maar dat is voor vele niet zichtbaar en dat constant gemep kun je niet echt omheen. Duidelijker dan dat kun je het niet hebben lijkt mij dan toch.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:56

ambre schreef:
Hij mept niet constant,hij houd direct op als ze gaan lopen en beloond ze overduidelijk.
Bovendien:beter korte pijn dan lange pijn.Ik zie liever 2 klappen dan dat oeverloze gepor en getrut vd meeste mensen.

Ik zie het allebei gewoon heel erg graag niet, mag dat ook? Ik vind niet dat omdat eindeloos gepor rot is voor een paard, dat het hard slaan van een paard opeens goed maakt. Het HOEFT niet..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:57

ambre schreef:

Nou ik hoor in het filmpje niet anders dan "pets,pets, pets". Dus ik weet niet maarre het is ook een idee om een paard eerst op stem voorwaarts te leren gaan. Dan heb je een zweep alleen bij hoge uitzondering nodig maarja dat duurt natuurlijk veel te lang.

Anoniem

@saskiakefie
Dat jij het niet eens bent met zijn manier vind ik goed, leg mij uit waarom, dan kunnen we daar een discussie over voeren en worden we allemaal wijzer. Iemand zo iets toewensen omdat blijkbaar het topic niet loopt zoals jij gewenst had vind ik ronduit triest.

Om dan toch nog inhoudelijk te reageren: hoezo geestelijk mishandelen? Ik vind geestelijk mishandelen eerlijk gezegd iets anders. Ook al heeft het niet mijn voorkeur bij inrijden, en zou ik liever het wat rustiger aan doen, juist de 1ste keer, vind ik mishandelen heel wat anders. Vind hem juist heel simpel in zn inrijden: leuk z'n zadel, maar je blijft vooruit lopen. Veel meer komt er niet bij kijken. Later komt er pas de rest bij.

Famke160301

Tigra_ schreef:
Een paar keer zelfs?
Dat zegt toch ookal dat hij nou niet echt zo geweldig is of zie ik dat nu verkeerd.

Ja dat zie je verkeerd. Zegt meer over Dubbeldam dan over Gert...

@het zweverige konijnenmeisje
T spijt me van je vader. Verschrikkelijk om zo jong je vader al te moeten verliezen.
Maaaaar ik heb totaal geen respect voor jouw uitspraak om iemand iets heel ernstigs toe te wensen!.......... :x :x hmmm moet mezelf nu echt inhouden om me niet tot jouw niveau te verlagen.... Dus ik probeer t netjes te houden: ben bang dat je weer zo'n typisch persoon bent dat dieren boven mensen stelt en daar ga ik geen discussie mee aan, totaal zinloos, als je zelf niet beseft wat voor een erge dingen je iemand toewenst! Te ziek gewoon!

Ga maar gauw afstuderen en konijnen en hun baasjes helpen... :roll:

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:58

appiesjappie schreef:
Volgens mij zijn hier alzoveel discussies geweest. Maar ik en super blij met hem. hij heeft mijn paard ook bereden en mij daarna super verder begeleid. Hij leert je dat het jonge paardzelfmoet lopen en niet teveel aan zijn mond moet komen. Hij zorgt er goed voor dat het paard voorwaards blijft zodat hij niet gaat steigeren en zich achter over laten vallen. En dat vind ik echteen goed idee. Hij heeft mij toen vertelddatdat een aantal keer is gebeurden ik hebhet ook een aantal keer zien gebeuren bij iemand op declub. Dan heb ik liever dat ze haar een beetje vooruit jagen dat hij met paard en al achterovervalt. Hij ging echt super met mijn paard om en zat niet te veel aan haar bke liet haar lekker lopen. Het zag er allemaal lekker makkelijk uit

Dat hij op zo'n manier moet voorkomen dat een paard steigert, dat zegt in mijn ogen al genoeg. Een paard hoort helemaal geen reden te hoeven hebben om te steigeren! Zo wel, dan heb je flink wat stappen overgeslagen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:58

Ik heb wel respect voor die man, veel paarden kan je met rust en vertrouwen zelf zadelmak maken maar soms heb je er 1 tussen zitten waar dat gewoon niet werkt. Met de mijne hebben we vroeger ook het een en ander meegemaakt, daar was het wel erg goed voor geweest denk ik. Zodra je je been erover heen legde stijgerde hij en liet zich achterover vallen. Puur dominantie. Nu is het helemaal goed gekomen uiteindelijk, maar voor een amateur kan dit toch gevaarlijke situaties opleveren. Hij straalt rust, vertrouwen en leiderschap uit en dat is nodig. Een paard is geen troeteldier, je moet duidelijk zijn. Paarden zijn in de natuur ook niet altijd lief tegen elkaar, maar wel duidelijk. Je moet een paard niet als een mens behandelen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:59

appiesjappie schreef:
Volgens mij zijn hier alzoveel discussies geweest. Maar ik en super blij met hem. hij heeft mijn paard ook bereden en mij daarna super verder begeleid. Hij leert je dat het jonge paardzelfmoet lopen en niet teveel aan zijn mond moet komen. Hij zorgt er goed voor dat het paard voorwaards blijft zodat hij niet gaat steigeren en zich achter over laten vallen. En dat vind ik echteen goed idee. Hij heeft mij toen vertelddatdat een aantal keer is gebeurden ik hebhet ook een aantal keer zien gebeuren bij iemand op declub. Dan heb ik liever dat ze haar een beetje vooruit jagen dat hij met paard en al achterovervalt. Hij ging echt super met mijn paard om en zat niet te veel aan haar bke liet haar lekker lopen. Het zag er allemaal lekker makkelijk uit

Huh? waar dan? :') Zoekfunctie is laatste in 2006, kan een hoop veranderd zijn in die tijd hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:59

Je kunt ook aan het paard vragen of ie naar voren wilt, maar ik denk niet dat dat gaat werken. :7 Je kan beter duidelijk zijn dan twijfelen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:59

Asyaa schreef:
Om dan toch nog inhoudelijk te reageren: hoezo geestelijk mishandelen? Ik vind geestelijk mishandelen eerlijk gezegd iets anders. Ook al heeft het niet mijn voorkeur bij inrijden, en zou ik liever het wat rustiger aan doen, juist de 1ste keer, vind ik mishandelen heel wat anders. Vind hem juist heel simpel in zn inrijden: leuk z'n zadel, maar je blijft vooruit lopen. Veel meer komt er niet bij kijken. Later komt er pas de rest bij.

De paarden die hij inrijdt worden geestelijk ook nogal gekweld vind ik. Al die indrukken en dan ook nog allemaal op zo'n gejaagde manier, ik denk zeker dat dit zwaar belastend is voor een paard, mentaal. En waarom willen mensen een paard altijd zo graag meteen vooruit jagen als ze er op zitten? Als je er voor zorgt dat een paard vertrouwen in je heeft voor dat je er op gaat zitten, hoef je ook niet bang te zijn voor rare acties als je er daadwerkelijk op gaat zitten. Ik zou zeggen, laat een paard eerst gewoon in stilstand wennen aan een ruiter op z'n rug. Dan is het mentaal en fysiek in ieder geval nog te verwerken en heeft een paard ook geen negatieve ervaring van een ruiter op zijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:00

Dani_ schreef:
appiesjappie schreef:

Dat hij op zo'n manier moet voorkomen dat een paard steigert, dat zegt in mijn ogen al genoeg. Een paard hoort helemaal geen reden te hoeven hebben om te steigeren! Zo wel, dan heb je flink wat stappen overgeslagen.

Wie weet had zij net een paard wat een bepaald truckje leerde waar zij net niet handig genoeg voor was om op te lossen, weet jij veel. Er lopen genoeg paarden in de wereld rond die alle potentie hebben om 'probleem gevallen' te worden. Vaak gebeurd dit niet door adequaat optreden van de mensch, echter er hoeft maar net de verkeerde combinatie tussen paard en ruiter te ontstaan en zulke fouten sluipen erin.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-04-11 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:00

Gelukkig heb ik fijne sportpaarden die allemaal gerust een keer een tik krijgen,alleen op de stem daar geloof ik niet zo in.
Ik zie iemand die duidelijk is en het paard de ruimte geeft aan de voorkant.
Zelf doe ik het iets anders,maar doe er ook geen jaar over.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:01

ambre schreef:

_/-\o_ !
Mee eens!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:01

Sodeletuut schreef:
Ik zie hem absoluut zeker weten een paard pijn doen. Ik weet niet hoor, maar volgens mij voelt het niet prettig om een zweep op je lichaam gemept te krijgen, en elke keer geschopt te worden in je buik.

aanvulling:

Terwijl je er ook nog helemaal niks van begrijpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:03

saskiakefie schreef:
aanvulling:

En verrek, binnen 1 minuut begrijpen ze het. Vooruit is de oplossing, omhoog levert niks op.

Sodeletuut

saskiakefie schreef:
Sodeletuut schreef:
Ik zie hem absoluut zeker weten een paard pijn doen. Ik weet niet hoor, maar volgens mij voelt het niet prettig om een zweep op je lichaam gemept te krijgen, en elke keer geschopt te worden in je buik.

aanvulling:

Inderdaad.. Ik vind het zo erg om te zien, zulke filmpjes. En dan zijn er ook nog mensen die daar respect voor hebben. Kan ik niets van begrijpen.

Maar goed, ik ben iemand die een paard graag de tijd gunt die hij nodig heeft, en ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal om dat te doen..

Tigra_

ambre schreef:
Gelukkig heb ik fijne sportpaarden die allemaal gerust een keer een tik krijgen,alleen op de stem daar geloof ik niet zo in.
Ik zie iemand die duidelijk is en het paard de ruimte geeft aan de voorkant.
Zelf doe ik het iets anders,maar doe er ook geen jaar over.

Een tik opzich ben ik niet tegen maar dit is niet zomaar even een tik. Als je paarden eerst stemhulpen aanleert is dat helemaal niet zo nodig en alleen bij uitzondering als het echt even niet anders kan.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:04

JoviBan schreef:
Geef mij deze man maar: Donald Newe.

Op dit filmpje zit hij voor de eerste keer op een groen paard. Hij gebruikt een cordeo en doet alles in alle rust, met respect, geduld en begrip voor het paard.

Zo kan het dus ook.

Als ik dan dit vergelijk met de filmpjes van Gert, nou dan weet ik het wel :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:04

Asyaa schreef:
saskiakefie schreef:
aanvulling:

En verrek, binnen 1 minuut begrijpen ze het. Vooruit is de oplossing, omhoog levert niks op.

Of je werkt gewoon eerst naast je paard zodat het je vertrouwt en niet eens denkt aan opstand als je opstapt?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:07

JoviBan schreef:
Geef mij deze man maar: Donald Newe.

Op dit filmpje zit hij voor de eerste keer op een groen paard. Hij gebruikt een cordeo en doet alles in alle rust, met respect, geduld en begrip voor het paard.

Zo kan het dus ook.

Als al die mensen die Gert zo geweldig vinden dit eens goed bekeken, zou er toch ergens een lampje moeten gaan branden :)*