Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anthea schreef:saskiakefie schreef:Asyaa: Nee vind het wel interessant, zeg simpelweg mijn mening en ja ik meen het ook. Ik wens het hem toe, dan kan hij namelijk niet nog meer paarden mishandelen. Vind een dier niet minder waard.
Mishandelen????Citaat:1.
mishandelen
Uitspraak: mɪsˈhɑndələ(n) (mishandelde, heeft mishandeld) Werkwoord (iemand) slecht behandelen en pijn doen `ernstig mishandeld`
Ik zie hem geen paarden slecht behandelen of pijn doenHij heeft gewoon een andere aanpak. Om dan zoiets te zeggen.. Dat vind ik echt ziek.
ponylies schreef:pardon !!!!
dat wens je toch niet iemand toe joh ?
ben je wel helemaal lekker??????
als het je vader was en hij zou zoiets krijgen vind je dat leuk dan
saskiakefie schreef:Tigra: hoeft nog niet eens lichamelijk mishandelen te zijn er bestaat ook nog geestelijk mishandelen. En daar doel ik vooral op
ambre schreef:Hij mept niet constant,hij houd direct op als ze gaan lopen en beloond ze overduidelijk.
Bovendien:beter korte pijn dan lange pijn.Ik zie liever 2 klappen dan dat oeverloze gepor en getrut vd meeste mensen.
ambre schreef:Hij mept niet constant,hij houd direct op als ze gaan lopen en beloond ze overduidelijk.
Bovendien:beter korte pijn dan lange pijn.Ik zie liever 2 klappen dan dat oeverloze gepor en getrut vd meeste mensen.
Tigra_ schreef:Een paar keer zelfs?
Dat zegt toch ookal dat hij nou niet echt zo geweldig is of zie ik dat nu verkeerd.
hmmm moet mezelf nu echt inhouden om me niet tot jouw niveau te verlagen.... Dus ik probeer t netjes te houden: ben bang dat je weer zo'n typisch persoon bent dat dieren boven mensen stelt en daar ga ik geen discussie mee aan, totaal zinloos, als je zelf niet beseft wat voor een erge dingen je iemand toewenst! Te ziek gewoon!
appiesjappie schreef:Volgens mij zijn hier alzoveel discussies geweest. Maar ik en super blij met hem. hij heeft mijn paard ook bereden en mij daarna super verder begeleid. Hij leert je dat het jonge paardzelfmoet lopen en niet teveel aan zijn mond moet komen. Hij zorgt er goed voor dat het paard voorwaards blijft zodat hij niet gaat steigeren en zich achter over laten vallen. En dat vind ik echteen goed idee. Hij heeft mij toen vertelddatdat een aantal keer is gebeurden ik hebhet ook een aantal keer zien gebeuren bij iemand op declub. Dan heb ik liever dat ze haar een beetje vooruit jagen dat hij met paard en al achterovervalt. Hij ging echt super met mijn paard om en zat niet te veel aan haar bke liet haar lekker lopen. Het zag er allemaal lekker makkelijk uit
appiesjappie schreef:Volgens mij zijn hier alzoveel discussies geweest. Maar ik en super blij met hem. hij heeft mijn paard ook bereden en mij daarna super verder begeleid. Hij leert je dat het jonge paardzelfmoet lopen en niet teveel aan zijn mond moet komen. Hij zorgt er goed voor dat het paard voorwaards blijft zodat hij niet gaat steigeren en zich achter over laten vallen. En dat vind ik echteen goed idee. Hij heeft mij toen vertelddatdat een aantal keer is gebeurden ik hebhet ook een aantal keer zien gebeuren bij iemand op declub. Dan heb ik liever dat ze haar een beetje vooruit jagen dat hij met paard en al achterovervalt. Hij ging echt super met mijn paard om en zat niet te veel aan haar bke liet haar lekker lopen. Het zag er allemaal lekker makkelijk uit
Zoekfunctie is laatste in 2006, kan een hoop veranderd zijn in die tijd hoor Asyaa schreef:Om dan toch nog inhoudelijk te reageren: hoezo geestelijk mishandelen? Ik vind geestelijk mishandelen eerlijk gezegd iets anders. Ook al heeft het niet mijn voorkeur bij inrijden, en zou ik liever het wat rustiger aan doen, juist de 1ste keer, vind ik mishandelen heel wat anders. Vind hem juist heel simpel in zn inrijden: leuk z'n zadel, maar je blijft vooruit lopen. Veel meer komt er niet bij kijken. Later komt er pas de rest bij.
Dani_ schreef:appiesjappie schreef:Volgens mij zijn hier alzoveel discussies geweest. Maar ik en super blij met hem. hij heeft mijn paard ook bereden en mij daarna super verder begeleid. Hij leert je dat het jonge paardzelfmoet lopen en niet teveel aan zijn mond moet komen. Hij zorgt er goed voor dat het paard voorwaards blijft zodat hij niet gaat steigeren en zich achter over laten vallen. En dat vind ik echteen goed idee. Hij heeft mij toen vertelddatdat een aantal keer is gebeurden ik hebhet ook een aantal keer zien gebeuren bij iemand op declub. Dan heb ik liever dat ze haar een beetje vooruit jagen dat hij met paard en al achterovervalt. Hij ging echt super met mijn paard om en zat niet te veel aan haar bke liet haar lekker lopen. Het zag er allemaal lekker makkelijk uit
Dat hij op zo'n manier moet voorkomen dat een paard steigert, dat zegt in mijn ogen al genoeg. Een paard hoort helemaal geen reden te hoeven hebben om te steigeren! Zo wel, dan heb je flink wat stappen overgeslagen.
saskiakefie schreef:Sodeletuut schreef:Ik zie hem absoluut zeker weten een paard pijn doen. Ik weet niet hoor, maar volgens mij voelt het niet prettig om een zweep op je lichaam gemept te krijgen, en elke keer geschopt te worden in je buik.
aanvulling:
Terwijl je er ook nog helemaal niks van begrijpt
ambre schreef:Gelukkig heb ik fijne sportpaarden die allemaal gerust een keer een tik krijgen,alleen op de stem daar geloof ik niet zo in.
Ik zie iemand die duidelijk is en het paard de ruimte geeft aan de voorkant.
Zelf doe ik het iets anders,maar doe er ook geen jaar over.
JoviBan schreef:Geef mij deze man maar: Donald Newe.
Op dit filmpje zit hij voor de eerste keer op een groen paard. Hij gebruikt een cordeo en doet alles in alle rust, met respect, geduld en begrip voor het paard.
Zo kan het dus ook.
JoviBan schreef:Geef mij deze man maar: Donald Newe.
Op dit filmpje zit hij voor de eerste keer op een groen paard. Hij gebruikt een cordeo en doet alles in alle rust, met respect, geduld en begrip voor het paard.
Zo kan het dus ook.