Varekaj
Leuk dat je zoveel werk in het paard hebt gestoken. Ik heb daar zeker respect voor. Er zijn veel paarden verreden in mijn ogen.
Ik heb een aantal paarden leren kennen die het van ver moesten halen, maar die werken heel snel af met een ruiter die afdwingt. Die accepteren dat gewoon niet meer.
Ik denk dat dat per paard wel kan verschillen, jammer dat die van jou terug viel in het oude stramien, maar dat is wel een les voor jullie allebei geweest.
Varekaj schreef:Het is dus zeker wel mogelijk, vooral met goede begeleiding en zeer goed opvolgen om zo'n paarden te gaan "corrigeren". Vaak zit er wel meer achter dan enkel het rijden, zulke paarden moeten ook leren omgaan met andere, fijnere en vooral zachtere hulpen. Die omschakeling mag zeker niet onderschat worden.
Hier ben ik het zeker mee eens.
Varekaj schreef:Ergens heb ik nog foto's van toen ik dat paard op proef had waarop je prima kon zien hoe dat paard liep vlak nadat ze LDR was gereden onder een gewone recrearuiter die de basishulpen wil gebruiken. Ik start deze week opnieuw met intensief lessen op correcte manier, heb in juni een test af te leggen dus kan rond die periode, als dit topic dan nog relevant is, wel even de voor, tussen en na-foto's voorzien.
Dat is dan over een tijdspanne van 3 jaar.
Lijkt me leuk.