maar het is wel een schat haha!) Ben ik dan gevorderd? Ik rijdt ook een paard in het zz-licht. Maar die heeft met mijn instructrice al Inter/gp gelopen. Maakt dat het rijden anders? als ik eerlijk ben, kan hij stukken lastiger zijn dan mijn pony. Het is echt niet zo dat je zo huppa wegrijdt op een ervaren paard. Meestal nemen die je gewoon in de maling, niks leuk rijden.mensen zijn altijd zo voorbeoordeeld over ervaren paarden, dat je daar toch wel goed op rijd. Ik ken genoeg mensen die in het kader zitten bij de pony's, een gp paard van lotje schoots nemen en dan niet eens normaal een z proef rijden. Bovendien leert een paard jou zoveel, ervaren of niet, alleen op een andere manier. Trouwens, zou het verantwoord zijn om een kind van 13/14 op een jong groen paard te zetten? Met natuurlijk wel even meer temperament dan een manegepaard? ík denk van niet... Op beide manieren leer ik super veel, maakt het uit vanuit welke manier ik dan gevorderd word/ben?PS. over dat anky ding (ik les weleens bij haar), Veel mensen zeggen dit, is het ook waar? Ik geef toe, er zijn genoeg mensen in de paardenwereld die zich NIET goed gedragen tegenover hun paard. Maar wees nou eens eerlijk, vroeger of nu, iedereen heeft weleens een x getrokken ofzo. Persoonlijk vind ik dat zij heel vriendelijk lesgeeft, en over elk ding is nagedacht. Misschien zijn de mensen die dit zeggen zelf niet gevorderd? Leer eerst eens een beetje over de rest, als je op een hengst niet streng optreed heb je ook een groot probleem. Bovendien is het net even moeilijker om piaffe te rijden zonder te blijven vast houden dan een manege rondje (k heb ervaring) In iedergeval ben ik het er niet mee eens