Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

d0nnaa_dan schreef:Ik verbaas me er eigenlijk een beetje over dat er zoveel mensen zijn die 'm gebruiken tijdens het buitenrijden.
Gebruiken jullie 'm dan om te kunnen stoppen omdat je paard ongecontroleerd door 't bos scheurt? En hoe doen jullie dit dan? Gewoon 'trekken' waardoor het paard dus steeds dieper in moet buigen o.i.d?
Geheel niet aanvallend bedoelt hoor, maar ik ben oprecht nieuwsgierig aangezien ik het niet zo 1,2,3 voor me zie.
Verder heb ik weinig boodschap aan het wel/niet gebruiken van een slof. Het is een van de vele hulpteugels, voor de een ideaal, voor de ander absoluut taboe. Ik heb er niets op tegen, maar ik vind dat iedereen zijn paard moet rijden op een manier die hem aanstaat.

griebels schreef:Ik ook... daarbij heb ik de teugels vast, en hij trekt
Als hij pijn in zijn bek ofzo krijgt, moet hij gewoon ophouden met trekken

griebels schreef:Offtopic: heb oude videobanden met zijn koersen erop... Zo gaaf!
Hij kwam altijd slecht uit de startboxen, dus zat achteraan, en dan vanuit de laatste bocht zo naar de eerste plek...
Als ik na het kijken van die videobanden naar hem ga, ben ik altijd zo trots op mijn ventje
mooi he, zo'n paard!

kyraliam schreef:Ik rijd er alleen mee buiten omdat mijn beestje zich nog wel eens erg snel wil omdraaien en wegrennen.
Dit doet ze alleen op de weg en zogauw we in het bos zijn ontspant ze en knoop ik de slofteugel om de hals.
Het is voor mij gewoon een veiligheidsmaatregel zeg maar!
Verder rijd ik er niet mee, heb het niet nodig, als ik problemen heb met rijden ga ik naar mijn instructrice,
zij weet me altijd weer op het goede pad te brengen!