Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Apple schreef:Echt een oplossing voor een specifiek probleem is meer iets voor RT-P, rijtechnische problemen.
In dit geval is het een discussie. Paard heeft tong uit de mond, moet hij dan niet worden uitgebeld op wedstrijd. Meningen van bokkers hierover? Dan past dat prima op een discussieforum als hier op RT-D, op RT-D staan meer discussies waar geen pasklaar antwoord op is (anders is het geen discussie meer).
Topic had ook nog op WD-V kunnen staan.
Alane schreef:Apple schreef:Echt een oplossing voor een specifiek probleem is meer iets voor RT-P, rijtechnische problemen.
In dit geval is het een discussie. Paard heeft tong uit de mond, moet hij dan niet worden uitgebeld op wedstrijd. Meningen van bokkers hierover? Dan past dat prima op een discussieforum als hier op RT-D, op RT-D staan meer discussies waar geen pasklaar antwoord op is (anders is het geen discussie meer).
Topic had ook nog op WD-V kunnen staan.
Dan kun je het topic gelijk sluiten want dat staat in de regeles van de KNHS als het om KNHS wedstrijd gaat
of in de regels van de bond van het betreffende land cq FEI regels....
en dan nog, moet de jury het wel zien hebben... én moet je weten waar die wedstrijd gereden is en onder welke vlag...
en die info staat niet in de openingspost.

maar dat er rijtechnisch weinig verkeerd kan zijn omdat deze ruiter de beste trainers om zich heen heeft de meeste mogelijkheden heeft en zelf een hoge dosis ervaring(anders kom je niet op dat niveau)
Gini schreef:Mag ik dan de discussie even verschuiven.
Stel: ik open in Horses at Work een topic waar mijn paard de hele tijd met de tong uit de mond loopt. Gegarandeerd (en daar ben ik nu eens echt 100% zeker van) dat dat quasi een reltopic wordt. Ik ga er op zijn minst commentaar op krijgen. In het slechtste geval word ik uitgescholden en komt er een slotje, in het beste geval geven andere bokkers mij nuttige tips waar ik rijtechnisch mee aan de slag kan.
Nu gebeurt hetzelfde met een topamazone. En nu is dat toch niet zo erg, het paard loopt fijn zijn rondje dus het zal wel niet zo erg zijn, dat zijn topruiters die weten heus wel waar ze mee bezig zijn, momentopname, sommige paarden doen dat gewoon,....
Wordt er dan niet met twee maten gemeten? Is een topruiter rijtechnisch onschendbaar?
Arabesk schreef:Zowee ik was er ff niet en meteen 5 pagina's
Bij een ruiter na deze amazone hing ook al de tong uit de mond! Kennelijk vindt de jury dat geen enkel probleem.
Bij de amazone was het geen momentopname, de volledige ronde sprong ze in de rondte en had het paard de hele tijd de tong uit de mond.
) Arabesk schreef:Zowee ik was er ff niet en meteen 5 pagina's
Bij een ruiter na deze amazone hing ook al de tong uit de mond! Kennelijk vindt de jury dat geen enkel probleem.
Bij de amazone was het geen momentopname, de volledige ronde sprong ze in de rondte en had het paard de hele tijd de tong uit de mond.
Gini schreef:Op dit filmpje zie je af en toe de tong, en in sommige stukken zie je het onrustige mondje wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=Olzqv2zQ3ZE
Tijdens de uitzending van Eurosport liep het paard de hele tijd met de tong uit de mond en misschien daardoor dat het "shockerender" was.