Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marilla90 schreef:Ik ben van mening dat je alleen moet drijven als hulpmiddel voor je paard. maar ieder paard heeft verschillende behoeftes.

Gelukkig is hij tegenwoordig met een heel kort zweepje te rijden, is ie meteen goed aan het been want hij vindt het ding zien al genoeg.
horsesluvers schreef:valt wel mee en het is egeinlijk het jongste paard van de manege maar bij drussar is hij voor geen meter vooruit te gebruiken en om hem dan fatsoenlijk vooruit te krijgen moet je dan eigenlijk de hele tijd met de zweep bezig zijn en ik ben dan zo iemand die medelijden krijgt met het paard en ik wil dan eigenlijk niet maar anders gaat lerares de hele tijd lopen roepen "been geven, been geven". maar gelukkig is de grootste moeilijkheid om de rest bij te houden(dus niet super lang) de rest gaat dan nog wel
marilla90 schreef:Ik ben van mening dat je alleen moet drijven als hulpmiddel voor je paard. maar ieder paard heeft verschillende behoeftes.

Nevony schreef:Ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik mijn paard iedere pas aandrijf.
Het is een soort automatisme geworden en ik probeer er nu ook van af te komen.
Paard is ook een luie, dus dan ga je al snel iedere pas even aansporen, terwijl dat natuurlijk juist averechts werkt, maarja afleren is altijd lastiger dan aanleren lijkt wel.