Adil18 schreef:Anne_GTI schreef:Dressuur gaat over controle ten aller tijde, alle bewegingen moeten van 'jou' zijn.
Eh, en springen niet dan? Een foute inschatting kan al snel "fataal" zijn in tegenstelling tot de dressuur....We spreken van een tak waarbij de snelheid dusdanig hoger ligt, en dan ook nog soms knoerhoge sprongen. ik persoonlijk zou me in een parcours niet lekker voelen met een paard die ik niet geheel onder controle heb...
Als je de laatste vier galopsprongen naar de sprong toe controle hebt kan je prima een parcours rijden. Een beetje springpaard denkt met je mee en gaat in die laatste 16 meter geen fratsen uithalen. Ze lopen toe, je begrenst ze met hand en been en wacht tot je bij de sprong bent. Een handige ruiter maakt in die vierde galopsprong voor de sprong nog een correctie als dat nodig is en voor de rest blijft ie er zoveel mogelijk af in dat laatste stukje. Als ze dan een keertje bokken na de sprong omdat ze extra hebben moeten rekken, who cares. Zolang de volgende hindernis nog niet in zicht is maakt dat niet heel veel uit al kost het wel tijd.

Maar bokken ze zonder reden (dus niet omdat ze schrikken oid) dan hebben ze hier idd ook een probleem 
En van Ex kan ik me niet herinneren dat hij ooit gebokt heeft tijdens het rijden.
)