elke dag of om de dag rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carien13

Re: elke dag of om de dag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:35

ik rijd om de dag. zo kunnen ze er nog even over nadenken wat ze fout en/of goed hebben gedaan de vorige keer.

Mistique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:00

Als ik kan, rijd ik zoveel mogelijk maar ik zorg er wel voor dat ze zeker 1 keer per
week een rustdag heeft, meestal 2
en de dag voor een wedstrijd rijd ik ook niet maar ze staat wel elke dag op de wei
dus in principe is 1 of 2 dagen rijden voldoende
Ik varieer ook meestal in training maar grondwerk beschouw ik niet als echt traine
het is mentaal wel moeilijk maar fysiek niet ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:45

Ik rijd maandag t/m vrijdag en dan in het weekend heeft ie rust en verder staat ie de hele dag op het land.
Alleen wissel ik mijn training (voor zover dat het is ;) ) wel af.
BV: Ma in de bak, di naar buiten, woe aan de longe werken en dan do weer in de bak en vrij op de drafbaan rijden.
Ik probeer om het elke dag af te wissellen, dus niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde. Het gebeurt wel eens, bv als het een paar dagen erg waait, dan ga ik liever niet met hem naar buiten, dan rijdt ik wel eens meerdere dagen achter elkaar in de bak, maar ik merk dat zijn concentratie dan minder wordt en dat we lang niet zo prettig rijden.

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:58

Mijn schema is al volgt:
- maandag longe
- dinsdag rijden
- woensdag rijden
-donderdag Longe
-vrijdag rijden
-weekend 1 dag vrij en 1 dag rijden (bij wedstrijd krijgt ie op woensdag een vrije dag ipv het weekend)

nenalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:00

Ik probeer iedere dag te rijden, en dan 1 dag helemaal rust, dat ze even in de paddock mag spelen of een paar uur op het land.
Alleen als ik zwaar heb getraind, ga ik de dag erna wél rijden, maar rustig aan.
ik denk trouwens dat je dit zelf ook wel weet, maar al rij je een dag zwaar, en de dag erna laat je je paardje stilstaan krijgt hij/zij 9 van de 10 keer last van spierpijn ;)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:28

Het verschild een beetje per pony/paard. Mijn 3jarige rijd ik om de dag daar doet hij het goed op ik wissel het ook weleens af met een sprongetje oid. Mijn 7jarige maak ik er echt niet blij mee om om de dag te rijden die moet gewoon lekker elke dag gereden worden met 1 max. 2x in de week rust die moet je lekker aan het werk houden en veel uit stal halen anders is het echt een bom die op ontploffen staat en word ze super shago!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:39

Ik rij op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag. Doordeweeks een normale trainingsrit en op zaterdag neem ik er wat meer de tijd voor en wordt het dus vaak ook een wat pittigere trainingsrit. Dit werkt erg goed, paard zit lekker in zijn vel, glimt weer tegen me op en hij heeft een behoorlijke conditie ondertussen.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:15

ik rij drie keer in de week ongeveer... dus dat is dan ongeveer om de dag :D

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:33

Ik probeer 6 keer in de week te rijden en dan ongeveer 1 uur en een kwartier. Als ik aan het begin van de week al weet dat ik maar 5 keer kan rijden zorg ik dat ik iets meer doe per training. Ik dressuur meestal 2 dagen 'intensief' en dan weer een dagje 'lang-en-laag'. 6x trainen is exclusief de wedstrijden á 3x per maand dus bijna elk weekend. De dag na de wedstrijd probeer ik een half uurtje de rijden en dan lang en laag, ze heeft dan die week niet vrij. Ik merk het direct wanneer ik een dag niet heb gereden, dan duurt het namelijk 45 minuten voordat ze fatsoenlijk onder controle is (over tijdens de tempowisselingen:+) Plus dat ze boos gaat doen tegen mij, alsof ze me een slechte baas vind als ik een dagje rust geef :P Met buitenritten en springen hebben we iets te vaak ongeluk dus daar doen we niet echt aan. Mijn paardje staat overdag op de weide. Toen ik nog op een stal stond waar ze 's winters niet buiten kwam kon ik eerst longeren, of een rodeoshow geven. Longeren doe ik ook niet zo veel, ben er zelf niet zo goed in en m'n paardje vind het drie keer niks.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:20

ik probeer om de dag te rijden.
aangezien ik twee paarden heb en het anders ook gewoon niet kan redden naast school.
Ook is het wel beter, aangezien ze niet overvraagd/overbelast worden :)

daarnaast heeft de ene gevoelige pezen en heeft al eens eerder een peesblessure gehad,
de andere is 4 en hoeft ook nog niet qua leeftijd elke dag in het speer.