Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anoniem schreef:DDW1190 schreef:ik bedoel mijzelf ook niet, doelde ook meer hierop:
[VN] Dressuur en Hogeschool bezorgt paarden veruit meeste stress
Ja dat heb ik een tijd terug ook gelezen ja. Maargoed ik ben dan ook totaal niet te spreken over het "dressuur" op wedstrijd. Veelste veel op de hoofdhouding gericht en te weinig op ontspanning. Maar dat is een andere discussie
DDW1190 schreef:Anoniem schreef:Ja dat heb ik een tijd terug ook gelezen ja. Maargoed ik ben dan ook totaal niet te spreken over het "dressuur" op wedstrijd. Veelste veel op de hoofdhouding gericht en te weinig op ontspanning. Maar dat is een andere discussie
maar wat doe jij zelf dan? hetzelfde zie ik bij springen, constant hoog, terwijl het in mijn ogen meer om de techniek gaat dat het hoge springen..
en ontspanning zie ik wel degelijk hoor
Wel gedaan omdat ik 1 wp nodig had. Maar wat ik daar rond zag rijden en daar nog wp's voor kregen. Daar kon ik met mijn hoofd niet bij. 
DDW1190 schreef:Nouja het is de B he..
ik zie ook wel dingen waarvan ik denk dat kan niet echt goed gaan, maar daar worden de meesten wel op afgestraft hoor..
tuurlijk gaat het om de techniek maar dat gaat het bij dressuur ook!
en als je er lang over doet, dan kom je vanzelf wel een keer in de Z klasse..

Kadankovitch schreef:Moeilijker of niet: Ook de op springen gerichte ruiter (en ik doel dan wel op de ruiter die wat bereiken wil), moet het paard dresseren om tussen de hindernissen controle te houden, afzetpunten te kunnen bepalen, etc. Zij/hij hoeft zich niet zo'n zorgen te maken over de 'vorm'; voor of achter de loodlijn, al dan niet verzameld en ga zo maar door.
Uiteindelijk denk ik dat enkel ruiter die in zijn/haar discipline van voorkeur iets wil bereiken zijn/haar uiterste best moet doen. Zo gezien denk ik niet dat men kan spreken over moeilijker of makkelijker.
Het is maar een gedachte van mij.
FaberSmid schreef:Kadankovitch schreef:Moeilijker of niet: Ook de op springen gerichte ruiter (en ik doel dan wel op de ruiter die wat bereiken wil), moet het paard dresseren om tussen de hindernissen controle te houden, afzetpunten te kunnen bepalen, etc. Zij/hij hoeft zich niet zo'n zorgen te maken over de 'vorm'; voor of achter de loodlijn, al dan niet verzameld en ga zo maar door.
Uiteindelijk denk ik dat enkel ruiter die in zijn/haar discipline van voorkeur iets wil bereiken zijn/haar uiterste best moet doen. Zo gezien denk ik niet dat men kan spreken over moeilijker of makkelijker.
Het is maar een gedachte van mij.
Afzetpunten bepalen, is het niet veiliger het paard correct het parcour door te geleiden en het paard te laten springen? De reactie van de mens is nu niet in voordeel de afzetpunten gedwongen te bepalen voor een paard van "600" kilo? Lijkt een onmogelijk iets wat een springruiter van zijn paard wil en doet verlangen?
FaberSmid schreef:Moll de bekende springruiters rijden dressuur en met de dressuurpaarden wordt ook gesprongen. Zelfs met de opleiding in duitsland wordt daar rekening mee gehouden en verplicht gesteld. Meneer (familie) klimke is een mooi voorbeeld.
Maar het is belachelijk dat de mens de afsprongpunten doet bepalen, daar naar toe geleiden dat wel.
schoentje schreef:Ligt er weer aan wat de zwakte van de ruiter is. Een ruiter dat wel oog heeft voor de sprong maar verder waardeloos rijd, kan idd met een goed paard dát M parcours rijden. Een hele goed dressuurruiter met schrik en zonder oog voor de sprong zal z'n nek breken. Ken zat (dressuurmatig) goede ruiters, die ik geen L of M parcours in zou durven sturen.
Dus wat heet makkelijk?
Het zal gewoon voor iedere persoon verschillend zijn wat moeilijker is.