Ik heb er echt een hekel aan als een paard 'sloom' is.
Bij een sloom paard heb ik toch wat moeite of hem goed aan het been te zetten en te houden ik merk dat ik het vaak bij een te actief paard beter voor elkaar krijg.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Soprano schreef:Ik heb nu een overactief paard (van 21 jaar, mijn hoop was altijd dat het ging mindere naarmate ze ouder werd, maar niets is minder waar, het word elk jaar erger) Soms vind ik het wel leuk, maar soms ook zwaar irritant, mijn ooit volgende paard moet er eentje zijn dat 'koel int kopke' is
c_alsemgeest schreef:Ik vindt wel dat je onderscheidt moet maken tussen een lui paard en een paard dat niet aan de hulpen staat
9 van de 10 "luie" paarden die ik zie... zijn gewoon niet aan de hulpen en tegen het been.

superwoman schreef:c_alsemgeest schreef:Ik vindt wel dat je onderscheidt moet maken tussen een lui paard en een paard dat niet aan de hulpen staat
9 van de 10 "luie" paarden die ik zie... zijn gewoon niet aan de hulpen en tegen het been.
Idd en dat laatste is best makkelijk te verhelpen![]()
Ik heb mijn andere paard gekocht op 3 jarige leeftijd en was imo te traag met reageren op alles.Was echt braaf met inrijden etc, maar was gewoon niet helemaal mijn type rijpaard. Echter na een paar jaar is ze veranderd naar een paard wat wel "normaal/vlot" reageerd. Prettig om mee te werken dus...
Ik denk dat dit paard zich anders zou hebben ontwikkeld bij een minder ervaren ruiter.

c_alsemgeest schreef:Soprano schreef:Ik heb nu een overactief paard (van 21 jaar, mijn hoop was altijd dat het ging mindere naarmate ze ouder werd, maar niets is minder waar, het word elk jaar erger) Soms vind ik het wel leuk, maar soms ook zwaar irritant, mijn ooit volgende paard moet er eentje zijn dat 'koel int kopke' is
Troost je... mijn merrie was met 29 nog een driftkikker
, ik word erg chaggerijnig/boos/geirriteerd van een sloom paard.