Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Professor schreef:En daar draaien de zg western ruiters er steeds weer omheen
. Ik heb geprobeerd om dit topic leerzaam te houden en een nuttige bijdrage te leveren. Helaas lijkt dit niet te lukken, aangezien uw antwoorden meer ingaan op de vorm van discussie en niet inhoudelijk op de vragen die gesteld worden Erg vervelend ook dat de bal steeds wordt teruggekaatst; hierdoor vervuilt een topic en is het niet meer leesbaar. essiedepessie schreef:In 1 topic 252 keer het woord biomechanik...
Ik ben benieuwd of de " professor " ook zijn neerbuigende toon naast zich neer kan leggen, en eens kan luisteren naar de uitleg die gegeven wordt door de verschillende westernruiters in dit topic.
Geef mij eerst eens de " jip en janneke" definitie van het mooie woord: Biomechanik, meneer de Reitlehrer.
Professor schreef:maar totaal geen uitleg hoe en waarom.
) terug naar de neutrale positie boven de manenkam

Professor schreef:Dat is 1 vraag, wat doen de hulpen bij de spin op de reflexen van het paard. (dit is biomechanik)
Professor schreef:Rumpleteaser schreef:Ben toch echt benieuwd naar de toelichting op de pirouette, dan kunnen we (zoals wordt gevraagd door de Prof ) 'vergelijken'.
Ook al is het inderdaad appels en peren
Vreemd dat u nu ineens intresse heeft, was u niet diegene die mij een antwoord zou geven over de hulpen?
Pirouette en spin zijn twee totaal andere bewegingen die het paard maakt.
Pirouette is een wending op de achterhand in galop van 180 graden.
De spin is een draai om het binnen achterbeen, waarbij er eigenlijk helemaal geen galopbeweging te
erkennen is.