Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als die van weer eens zo zijn buien heeft....
Yontheke schreef:Hoi iedereen,
Gewoon even een vraagje.. Laten jullie soms je instructeurs op je paard rijden?
Zoja, waarom? of Zo nee, waarom niet?
Ik wil mijn lesgeefster wel eens een keertje op mijn paard laten rijden zodat ze hem ook eens een keertje kan aanvoelen en dan kan ik ook eens zien hoe hij deftig loopt.
Anderzijds heb ik het liever weer niet omdat ik gewoon niet graag andere mensen op mijn paard heb, en zij hem hoogstwaarschijnlijk toch beter rijdt als mij (daar is ze ook instructeur voor natuurlijk) en ik me daar niet aan wil spiegelen
Brand los.

Pletje123 schreef:Ik geef les, maar ik stap eigenlijk nooit op het paard van mijn leerling(en). Tenzij er expliciet om gevraagd wordt. Het is een illusie om te denken dat je een paard in een kwartiertje echt kunt verbeteren.
Als ik er dan wel op stap, is het puur om te voelen wat het paard doet en om zo nog beter in te kunnen spelen op het punt waar de combinatie tegen aan loopt. Uiteindelijk moet de leerling het zelf op kunnen lossen en soms duurt dat even. Maar geduld is een schone zaak en van herhaling leer je
Mijn eigen instructrice zit overigens ook nooit op mijn paard, tenzij ik daar om zou vragen.
Zelfs hij kreeg haar niet aan de bak.ravellie schreef:Ik heb daar absoluut geen problemen mee
Kan het alleen niet uitstaan dat mijn nichtje bijv mijn paard met d'r pinken kan rijden
En laat ik maar niet beginnen hoe het dan bij mij gaat
)
Anoeska schreef:Waarom heb je dan uberhhaupt les. Dat betekent toch al dat er iemand is die beter weet hoe jij je paard moet rijden dan jij zelf? Als ik zo'n instelling had, zou ik ook geen les nemen.
tulpje80 schreef:Ik vind het juist wel fijn, ongeloofelijk hoe je paard kan veranderen onder een ruiter die beter rijdt dan jijzelf. Ik ben blij dat mijn intructrice mijn paard beter aan het lopen heeft dan ik, dan weet ik tenminste zeker dat er nog potentie in mijn paard zit.
)
Het is juist heel leerzaam weer.
Daarna ben ik er weer opgestapt en met hulp van haar uitleg hoe ik hem precies moest rijden is het mijzelf ook gelukt.