Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:27

Bij mij is het net andersom! Ze vinden me 'in het niets vallen' op mijn paard..
Zelf vind ik meisjes die tenminste een beetje kont hebben veel mooier, zeker bij het paardrijden in dat strakke broekje! Zeker niet op die commentaren letten, meisjes met een grotere kledingmaat zijn meestal mooier dan die 'sprietjes' zoals ik.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:27

Ik vind 70 kilo nou niet bepaald veel eerlijk gezegd..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:30

TS, als je op een stal rondwandelt waar men zoiets tegen anderen durft te zeggen, zou ik toch eens achter je oren krabben tussen wat voor volk je terecht bent gekomen, want het zegt veel over de stal en de mensen die er staan.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:32

[quote="Mindim"]Joh, je bent toch helemaal niet dik, laat banketstaaf die lui.

Volgens dit topic, val ik onder de categorie, gratenpakhuis en ik breek tijdens de sex waarschijnlijk door midden. Dat zijn ook van die vooroordelen, net zo min leuk als de categorie die jij te horen krijgt. quote]

Helemaal mee eens! Met een goed gratenpakhuis is ook niks mis. Je bent wie je bent!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:32

Ik vind jou totaal niet te dik! Vind het een mooi plaatje zo met je fries! Niet naar je stalgenoten luisteren dus.

Wel ben ik het ermee eens dat je als ruiter ook in conditie moet zijn, maar dat is iets anders dan maatje 34 hebben :+

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:38

Wat een grote onzin dat je te dik zou zijn zeg.
Ik heb even op je profiel gekeken en vind je juist mooi qua gewicht, niet te dik en niet te dun. :)
Bovendien, zelfs al zou je 20 kilo zwaarder zijn, als het je verder niet belemmert in jouw bewegingen en gezondheid, en je hebt een paard wat het aankan, wat is dan nog het probleem?

Kijk, dat je voor turnen etc. niet al te dik moet zijn (bedoel ik niet mee dat als je turnt en je dik bent het niet goed is ;) ) kan ik begrijpen, omdat het je daar sneller belemmert in je bewegingen. Maar bij paardrijden zou het toch geen probleem moeten zijn? En 'voor het mooie'.. Wat een onzin zeg :n je bent prima op gewicht, ik zou het zelfs niet goed vinden als je nu veel zou gaan afvallen. Bovendien ken ik mensen die zijn 20 kg dikker en die rijden ook paard. Paard heeft er geen last van, dus ik zie er het probleem niet van in.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:42

(heb niet alle pagina's gelezen.. :o )

Ik heb even in je profiel gespiekt. En als ze jouw dik of te zwaar vinden?! tjeez, je bent niet eens mollig ;) Ik voel me nogal dik als ik naar jou kijk, en dat vergelijk met mezelf. Ik ben 1.68, weeg 67 kilo, en heb al helemaal geen platte buik, dikke kuiten en bovenbenen, in een skinny jeans ben ik een worstje. Ik snap echt niet dat ze zeggen dat 'jij maar beter kunt gaan mennen.' !!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:47

[/quote]
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
[/quote]

Ik vind 'm wel humor.

Heb even in je profiel gespiekt en als je nog hetzelfde figuur hebt als op de foto's waarop je Jens rijdt, snap ik niet goed waar die opmerkingen vandaan komen. Je hebt zo te zien een goed figuur.

Tijd voor een andere stal of in ieder geval: laat die mensen maar kletsen.

cYn

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:50

BE-LACH-E-LIJK! Ik kan daar zo kwaad om worden he. Laat ze lekker praten. Je staat zeker op een 'kouwe kak' stal :P ?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 15:51

cYn schreef:
BE-LACH-E-LIJK! Ik kan daar zo kwaad om worden he. Laat ze lekker praten. Je staat zeker op een 'kouwe kak' stal :P ?

werkte. ;)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:55

Sander_ schreef:
TS, als je op een stal rondwandelt waar men zoiets tegen anderen durft te zeggen, zou ik toch eens achter je oren krabben tussen wat voor volk je terecht bent gekomen, want het zegt veel over de stal en de mensen die er staan.

goed verwoord.....sluit me hier bij aan.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:57

Wat een grote onzin! Ik denk als dat van iedereen verwacht wordt di e paardrijd 99,9% moet stoppen met paardrijden ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:58

Ach, ze noemde mij op mijn vorige stal wel eens wandelend skelet.

Ik heb nog niet eens maat 34, maar 1 á 2 maten kleiner en ben 23.. Sja, het is mijn figuur. Ik maak me er niet druk om als ze iets zeggen, zou jij ook niet moeten doen. Als je tevreden bent met je zelf, is dat het belangrijkste.

Daarnaast ben je helemaal niet dik en heb je ook nog eens een stevig paard.. Echt boven dat commentaar staan dus!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:01

Jouw stal tolereerd blijkbaar alleen anorexia ofzo, echt niet normaal.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:04

Iemand is zoals ie is.. En ik heb uiteraard ook even in je profiel gekeken en vind je ook absoluut niet dik!
Je zit ook nog eens op een mooie grote fries, en dat past allemaal mooi :)

Sommige mensen zijn wat dikker, maar kiezen dan vaak ook een paard uit wat bij hun past :)

Ik vind trouwens die dunne sprietjes ook niks, die breek je zo doormidden :=

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:11

gelukkig heb ik dat nog nooit gehoord bij mezelf, want ik heb ook ontzettende dikke kuiten, van de aigle laarzen moest ik de breedste maat hebben, want kleiner paste ik echt niet.
van broekmaat heb ik maat 40 maar van truitjes weer xs/s. Maar daar kijken ze dan weer niet naar, ze zien vooral de billen en benen, want door je jas heen lijk je niet dun. Bij ons zijn er ook niet zo heel veel dunne mensen die rijden (waar ik sta dan) en daar is de sweer altijd gezellig.

En jij dik? echt niet. + je hebt je lengte van 1.80 dan is maat 40 dus echt niet dik.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:11

kaatje89 schreef:

Is niet netjes om zoiets over dikke of stevige mensen te zeggen, maar andersom dus ook niet :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:13

wat een onzin zeg, ik ben echt verbijsterd!

je bent zeker niet te zwaar voor je lengte en je hebt ook helemaal geen extreem grote maat, maar heel gemiddeld...

laat je absoluut niks aan praten hoor, lekker laten kletsen... :Y)

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:16

Tjee dat is echt wel hard (en overdreven ook) :(:)
Ik ben 14 jaar en ben ook 1.76 (niet zo stevig gelukkig) en weeg ook ong. 60 kg :))
Maar ik rijd nog op een pony zelfs :j
En dan zou jij niet meer op een paard kunnen :?
Beetje gek vind ik dat :))
Ik ken zat mensen die nog veel en veel meer wegen en ook gewoon op paarden rijden :j

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:21

Wat ik me afvraag is welk soort mensen dit zeggen? Zijn ze zelf te dik, te stram om op een paard te kruipen?

Ik heb nog nooit ergens gelezen dat mensen met maatje 34/36 beter kunnen paardrijden dan mensen met maatje 40 of meer.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:22

kaatje89 schreef:

Beetje flauw!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:26

Ik ben even lang en 10 kg zwaarder dan zullen ze mij wel helemaal een walvis vinden _O- ...
Bij mij val je echt in de categorie heel mooi slank!
En met die 10 kg ben ik niet eens dik te noemen, eerder mollig (lang leve die 1.80) en ik heb echt behoorlijk wat eerlijke mensen om me heen maar heb dat echt nog nooit naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Ook niet toen ik nog mijn hafje van 1.45 had ;)

Lekker laten kletsen hoor! Vind jullie een hele mooi combi! :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:28

Ania schreef:
mltex schreef:
? ik zie het nou precies andersom om eerlijk te zijn..... vind de dunnetjes buitengewoon zeldzaam

Echt? Misschien zit ik net in de verkeerde kringen? Mij valt het juist op dat het allemaal maar smaller, dunner, langer, mooier, en knapper moet. En indd, slank wordt naar mijn idee met succes gelinkt.
Overigens bedankt voor de complimenten :) :o

Klopt.
Ik heb ook het zelfde probleem.
Heb ook maatje 40.

Weeg 72 kg. heb wel een buikje. Ben ook breed gebouwd. (zit trouwens in de fam)
en ben 1.77

En ik word ook heel vaak raar aan gekeken als ik op een nieuwe stal kom met wedstrijd of als er mensen van andere stallen naar me werk toe komen en ze zien mij in een rijbroek.

Ik voel me op dat moment ook helemaal niet lekker en probeer me dan gewoon te 'verstoppen' en in ieder geval die mensen te ontlopen.
Als het een gewone werkdag is zonder wedstrijd of die oliebol. Dan vind ik het niet erg. Dan voel ik me gewoon fijn en ontspannen.

Ja beetje moeilijk uitleggen. :S

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:56

nou dan ben ik een walrus..

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:36

ach ja ik ken het ben 1.85 en 75 kg.
Heb ook te horen gekregen dat ik niet op dat paard paste
Zag er niet uit, ach ja maak me er niet druk om :Y) .
Moet jij ook niet doen, dat slaat gewoon nergens op.