Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
setteke schreef:Oh, ik lees niet goed, je drijft af en toe tactmatig. Nou, dat heeft zero te maken met tactmatig, het woord zegt het al, in de tact, en laat een paard nou altijd tact hebben (behalve als ie stilstaat). Wat is dan het onderscheid tussen altijd het been eraan en/of tactmatig drijven, ben wel nieuwsgierig wanneer jullie overgaan op tactmatig drijven?
setteke schreef:Oh, ik lees niet goed, je drijft af en toe tactmatig. Nou, dat heeft zero te maken met tactmatig, het woord zegt het al, in de tact, en laat een paard nou altijd tact hebben (behalve als ie stilstaat).
Beantsje schreef:tactmatig drijven wil alleen maar zeggen dat je op het goede moment, dus in de tact van de beweging van het paard, drijft.
setteke schreef:Dus als ruiter moet je ingrijpen als het paard de tact verliest? Dat versta ik niet als tactmatig drijven (cq hulpen), maar als corrigeren.
Citaat:Het paard heeft niet altijd tact, het is vaak tact matig niet zuiver.
Dat tactmatige geven van de hulpen dat doet men ook niet constant, men kan er gebruik van maken wanneer het nodig is.
Tactmatige hulpen zijn maar een deel van de hulpen die men geven kan.
setteke schreef:Oh, ik lees niet goed, je drijft af en toe tactmatig. Nou, dat heeft zero te maken met tactmatig, het woord zegt het al, in de tact, en laat een paard nou altijd tact hebben (behalve als ie stilstaat). Wat is dan het onderscheid tussen altijd het been eraan en/of tactmatig drijven, ben wel nieuwsgierig wanneer jullie overgaan op tactmatig drijven?
Professor schreef:Lezen is vaak iets moeilijks, maar drijven is een zeer beladen woord voor sommigen.
Paard loopt wanneer hij niet gedreven word, het gaat als de ruiter het wel doet.
devy26 schreef:Ik vind het zielig want een pony/paard heeft ook gevoel!![]()
Ik vind het onzin, je kan ook een zo'n drukje doen.
Een paard voelt ook een vliegje hoor!