MarcelDufour schreef:Ik bedoelde het letterlijk zoals ik het schreef. In de training.
Dan nog zie ik het voordeel er niet van in? Waarom zou je een paard in training een zuurstofgebrek geven?
MarcelDufour schreef:Nee, niet losser en mooier, maar ze bokken niet meer, en de frissigheid is er lekker vanaf.
Nou ik geloof niet dat LDR wordt toegepast puur en alleen om de frissigheid er vanaf te halen. Als ik wil voorkomen dat mijn paard bokt dan trek ik juist zijn hoofd omhoog. Als hij het hoofd tussen de benen krijgt bokt hij veel hoger en is de kans groter dat ik gelanceert wordt. En ik begrijp dat ook niet hoe het dan kan dat in de ring die paarden WEL fis ogen als ze eerst op het voorterrein van een zuurstofgebrek worden voorzien? Of zie ik dan iets heel anders dan jij?
MarcelDufour schreef:En....daar moet ik eerlijk in zijn....het is wel leuk om af en toe dressuurruiters met een opmerking wat op stang te jagen, want ze zitten wel makkelijk op de kast.
Ik ben het met je eens dat sommige dressuurruiters, of ruiters in het algemeen zichzelf vaak overdreven serieus nemen, maar ik hoop dat je de strekking van mijn opmerking begrijpt, net zoals ik van jou begrijp dat je je bewust wat opruiend uit
Als LDR zo verschrikkelijk slecht is voor lichaam en geest van het paard welke voordelen halen ze er dan uit door LDR toe te passen? Ze winnen dan volgens jou, maar HOE kan je winnen met een paard wat lichamelijk en geestelijk in de kreukels zit door een verkeerde manier van trainen? Zo'n paard moet dan toch verzuurd zijn? pijn hebben? Een paard dat op het voorterrein nog pijn heeft en uitgeput is omdat zijn ruiter dmv LDR zijn frissigheid om zeep helpt kan toch niet twee minuten later in de ring fris en fruitig ogen? Echt, ik vraag mij dat serieus af.... HOE kan dat? (graag hoe dat kan volgens jou, en niet schermen met allerlei onderzoeken die geen antwoord geven op die vraag)