Rijden op kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Re: Rijden op kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:52

Ik rijd nog altijd het liefste op mijn a ponytje. :+: 107 cm... Maar helaas, dat lukt niet mee

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:57

haha hoe herkenbaar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:31

tjee schreef:
Hier meld zich nog een ponyrijder. Heb een Welsh B van 1.35m en ben zelf 1.63. Rijfoto in mijn profiel.
@Iceprincess: gaaf beessie heb je. Zou een broertje van die van mij kunnen zijn haha.

volgens mij heb ik ook een broertje er van,die van mij lijkt ook nog weer op de jouwe namelijk :D

ik ben 38 jaartje jong.
ben zelf 1m62 en mijn pony is 1m38.
heb geen rijfoto's,maar foto's van poown staan in mijn profiel

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:43

Hier ook een pony gek . Wij hebben 4 ponys en een paard maar die is pas 1,5 jaar en die is aangekocht voor de drafsport dus daar gaan we niet op rijden.

Onze kleinste is 107cm dat is ons shetje bas die loopt voor de wagen, dan hebben we sifra arabier merrie van 151cm en onze arabier hengst robesh die is 158cm ( eigenlijk ook een paard) en dan haflinger rocky nog van ongeveer 148cm .
Ik ben zelf 181cm lang wel een slank postuur maar rij heerlijk rond op me ponys . Alleen niet op de shet is toch iets te klein ahahahhaha. Ook mijn vriend van 191cm rijdt af en toe op onze haflinger al moet ik zeggen dat dat ook wel een mega tank is en dat het dan anders toont dan een iel paardje.

Onze paardjes hebben absoluut geen hinder van ons en zijn altijd vrolijk onder het zadel. Denk wel dat het ook eraan ligt dat wij weinig wegen en goed kunnen rijden. Een zwaar iemand die ook nog eens zit te bonken is een stuk minder fijn dan een lang dun iemand op je rug.

Lekker plezier van je pony hebben en maling hebben wat andere er van denken en zeggen . Zeg altijd maar zo zolang ze me ponys niet hoeven te betalen hebben ze niks te ouwe prutsmutsen.

alovej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:58

Je kan eigenlijk nooit egt ´te´ groot zijn voor je pony.
Alleen kan je te zwaar zijn.
Ja, als je met je benen mee kan lopen is het inderdaad niet goed *D maar ik bedoel bewijze van spreken.
Bijv. als je zelf 1.40 bent en 40 kilo, ja dan kan je niet meer op een shetlandertje.
Ik ben zelf 1.69, 50 kilo, maar ik kan ook nog op een Ijslander van 1.30 toch?
Of niet?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:26

heel leuk herkenbaar topic, bij ons op stal word daar ook zo moeilijk over gedaan! ik geef een meisje les op haar eigen D-pony. dit meiske heeft een te jonge pony gekocht met zelf te weinig ervaring. nu een jaar later, met veel begeleiding en dat ik( toen 20 jaar, 1,69, 75 kilo) wel is op de pony heb gezeten om hem te corrigeren gaat het super goed. na 2 wedstrijdjes al 6 winstpunten binnen. Krijg je bij ons op stal commentaar want dat kon toch echt niet! want ik rij normaal op de paarden... dusss :\

nou nog iets. waarom is het eigenlijk gewoon onmogelijk om als 19 jarige een wedstrijd te rijden met een b/c pony?
we hebben een pony van 1,28. net ingereden, heel braaf maar wel heel energiek, voorwaarts en erg blij. zoek maar is iemand die tijd heeft om die pony te rijden?! nu een leuk meisje gevonden van 19. net 1,50 en nog geen 50 kilo.. hartstikke leuk, gaat heel goed.. maarja.. wedstrijden rijden om die pony aan alles te laten wennen? zo kan het namelijk een leuke kinderpony worden..
hoe los je dat nou op? :?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:38

Kun je dan niet tussen de paarden starten? Of gewoon eens langsgaan bij een buiten concours. Dat heb ik ook weleens gedaan met mijn pony toen ik tijdens een buitenrit naar de proefjes van kennissen ging kijken. Of ga bij een rijvereniging rijden en ga dan naar de oefenwedstrijden en de onderlinge wedstrijden.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:16

capopjekop schreef:
Kun je dan niet tussen de paarden starten? Of gewoon eens langsgaan bij een buiten concours. Dat heb ik ook weleens gedaan met mijn pony toen ik tijdens een buitenrit naar de proefjes van kennissen ging kijken. Of ga bij een rijvereniging rijden en ga dan naar de oefenwedstrijden en de onderlinge wedstrijden.

tussen de paarden starten zou eventueel kunnen.. maar zie je haar al gaan met dat kleine ding tussen al die grote paarden :D
onderlinge en oefenwedstrijdjes zijn indd een idee.. zijn er alleen niet zo veel hier ;( in ieder geval bedankt!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:39

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:54

nou ik ben 1.73 55 kilo en ik rij op een D pony! Het ziet er niet eens raar uit iedereen vind ons zelfs leuk samen!
ik vind dat het best lang kan alleen moet je niet te zwaar worden

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:27

haha, ik sta al 2 jaar op een kleine westernstal. Nou valt mijn quarter nog wel mee ik schat haar op 1.55 (nooit gemeten)maar we hebben ook echt wel een paar ukkies staan. Er rijden altijd volwassenen op hoor, dat is heel gewoon. Nu overal in de omgeving de buitenbakken onberijdbaar zijn komen er regelmatig paarden bij ons in de binnenbak trainen. Men wat zijn die beesten groot, met van die enorme koppen :D haha ik ben er helemaal niet meer aan gewend. Ik heb juist het idee dat de paarden ook steeds groter worden. Niks voor mij in ieder geval ^)

maaike96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:56

Ik rijd op mijn verzorgshetlander van 1 meter 7, en ik rijd ook officiële dressuurwedstrijden met haar!

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:04

Ik heb toch helaas mijn kleine c pony verkocht van 1,32 .
Zelf ben ik 1.63 .
Met me benen kwam ik niet onder haar uit maar me bovenlijf was echt te groot .
Ook mensen zeiden dat ik voor het mooie te groot ben .
Dus elke keer als ik aan het rijden was in de bak zat ik steeds in de spiegel te kijken en vond ik het gewoon niet kloppen .

Nu heb ik een paard van 165 ongeveer en dat is gewoon beter voor me :)
Al blijf ik pony's toch geweldig vinden :o

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:09

Ik heb met mijn lengte van 1,80 in verhouding ook kleine paarden :D
De grootste is 1.60 en de kleinste 1.53
Nobeltje, waar ik vroeger altijd intensief mee gesprongen heb, is trouwens 1.64, maar die is met pensioen dus wordt niet meer bereden.
Mijn favoriet Radet meet zo ongeveer 1,55, voor het plaatje is het misschien niet mooi, maar met mijn ruige 65 kilo moet het nog wel lukken.
Mijn vriend is overigens 1.90 en die rijdt altijd op de kleinste van 1.53, maar hij is ook niet uberzwaar dus ik denk dat ze het wel volhouden.
Ze zijn er puur voor recreatieve bosritten dus om het plaatje maken wij ons niet zo'n zorgen :D

Edit: waarom ik zulke "kleine" paarden heb? ik hoef geen mega tanks, kleine paardjes zijn vaak wendbaarder en passen zich makkelijker aan onze heuvelachtige omgeving aan (lees berggeitjes :+ )

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:59

vickylover, jammer dat je je zo hebt laten beinvloeden, hoe vaker je het hoort hoe meer je het gaat geloven :\ . Als ik in je profiel kijk zie ik gewoon een leuke combinatie (alleen met een totaal verkeerd zadel). Het paard vind ik juist voor het plaatje veel te groot :+ , maar ja, het is maar net wat je gewent bent en graag wilt zien, net als wat justkid al zegt. Bij western is het veel normaler om kleine ponies te rijden, dat plaatje vind ik dan ook veel sneller mooi dan die grote dressuurknoeperds met minimeisjes erop :+ .
Maar zowel de pony als je nieuwe paard zijn erg leuk, je hebt wel smaak qua paarden :)) .

tornado14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:40

Na me pony te hebben verkocht van 1,47 had ik een paard gekocht.
Helaas klikte het niet en vond ik dr veel te groot.
Dus heb ik weer een pony gekocht van 1,56 (klein paardje) maar ik voel me hier een stuk gelukkiger bij.
We gaan gewoon samen starten tussen de paarden.
Mijn vriendin is denk ik 1,70 en heeft een pony van 1,47 mischien is het plaatje niet ideaal maar ze is gek op der pony en is inmiddels wel L1 !
Je bent benadeelt met een pony tussen de paarden , maar als jij een ijzer sterke proef laat zien dan kunnen ze gewoon niet om je heen of je nou op een pony of een paard zit het gaat erom dat jij en je paard/pony laten zien dat jullie een team zijn !
Dus allemaal lekker starten met je pony mischien dat dit taboe dan eindelijk is verdwijnt :D

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:50

ellepel schreef:
tjee schreef:
Hier meld zich nog een ponyrijder. Heb een Welsh B van 1.35m en ben zelf 1.63. Rijfoto in mijn profiel.
@Iceprincess: gaaf beessie heb je. Zou een broertje van die van mij kunnen zijn haha.

volgens mij heb ik ook een broertje er van,die van mij lijkt ook nog weer op de jouwe namelijk :D

ik ben 38 jaartje jong.
ben zelf 1m62 en mijn pony is 1m38.
heb geen rijfoto's,maar foto's van poown staan in mijn profiel

Hij lijkt er inderdaad op! Die van jou heeft alleen qua hoofd een rechter profiel. Saul hier op bokt heeft ook een "broertje". Zitten er op die van jou papieren?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:59

vickylover schreef:
Ik heb toch helaas mijn kleine c pony verkocht van 1,32 .
Zelf ben ik 1.63 .
Met me benen kwam ik niet onder haar uit maar me bovenlijf was echt te groot .
Ook mensen zeiden dat ik voor het mooie te groot ben .
Dus elke keer als ik aan het rijden was in de bak zat ik steeds in de spiegel te kijken en vond ik het gewoon niet kloppen .

Nu heb ik een paard van 165 ongeveer en dat is gewoon beter voor me :)
Al blijf ik pony's toch geweldig vinden :o

heb even je profiel bekeken, en mag ik zeggen dat het grote onzin was wat die mensen verkondigden??
als paardrijden een schoonheidswedstrijd moet worden kap ik er gelijk mee ;)

beauty is in the eye of the beholder zullen we maar zeggen. ;)

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:08

Hier nog een pony fan :) mijn ponytje is 1.40 zelf ben ik 1.65,,
moet alleen af en toe achter me rug horen dat ze het er echt niet uit vinden zien :( dat is altijd naar heb liever dat ze het me recht in mijn gezicht zeggen. ik sta dan ook op een stal waarop iedereen serieus dressuur rijdt met al die reuzen xD haha,, nee ik hou het liever wat lager bij de grond :P kan ik er nog eens leuk afrollen :D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:01

he wat vals zeg achter je rug. Ik ben 169 en de mijne is 142. De meeste mensen zeggen dat ze het wel vinden kunnen qua grootte maar zelf vind ik het ook niet zo mooi. Het is ook best een rank gebouwde pony. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet eerder een paard of pony heb gehad waar ik zo fijn mee kon rijden.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:10

Hier nog een ponyruiter.

Ik heb een Ctje van 1.30 en ben zelf 1.64m.
Gelukkig is Bo een brede poon en heb ik ook nog een behoorlijke nek voor me wanneer ik erop zit.

Een tijdje terug heb ik mijn tweede C pony bijgekocht omdat ik de pony al jaren kende en er een ideaal ruitertje voor had maar deze was echt smal gebouwd en daar durfde ik ook niet op te zitten.

Wat wel grappig is, is dat mensen mijn pony vaak wel schattig vinden maar altijd maar door zeuren wanneer er nou een paard komt.
Toen ik twee ponies had was ik ineenswel stoer genoeg om bij de club te horen.

Een potentieel paard zou trouwens ook heel wat in huis moeten hebben om Bo te vervangen.
Ze heeft een goede draf, springt 1.55m los, korte bochten zijn appeltje eitje en ondanks dat het een echte
trut kan zijn begrijpen we elkaar prima.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:31

Hier nog een ukruiter :D
Mijn knollie is 1.31 hoog en ik 1,56 :)

Tjee .. je doet je naam echt ff eer aan,want tjee wat lijkt jou uk op de mijne :D
Laatst bijgewerkt door Saul op 27-01-10 20:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:33

Over beinvloeden gesproken.. het was Bokt bijna gelukt om mij mijn pony te laten verkopen hoor ..
Hij heeft daadwerkelijk te koop gestaan.. maar de DA heeft vandaag weer bevestigd dat wij een goede combi zijn :j

Idd Vickylover erg jammer, ik vond jullie een ontzettend leuke combi!

Iceprincess je dekje is onderweg :)

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:13

Saul schreef:
Over beinvloeden gesproken.. het was Bokt bijna gelukt om mij mijn pony te laten verkopen hoor ..
Hij heeft daadwerkelijk te koop gestaan.. maar de DA heeft vandaag weer bevestigd dat wij een goede combi zijn :j

Idd Vickylover erg jammer, ik vond jullie een ontzettend leuke combi!

Iceprincess je dekje is onderweg :)

nou mooi dat je hem nog kan hebben :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:26

Ik heb ook een voorkeur voor pony`s. Mijn laatste eigen pony was een Welsh van 1.35m. Ik ben 1.74m en 60 kg. Voor het mooie raad ik het je niet aan maar de pony en ik hadden wel veel plezier!
Ik vind het karakter van een pony gewoon veel leuker. Zijn veel stoerder dan paarden! Tenminste, dat vind ik :+
Met mijn net paardje reed ik wedstrijden. Hij was een x Fjord. Met hem haalde ik nooit een 1e prijs omdat hij een echt pony loopje had.. Wel veel wintpuntjessss ;)