Je paard trainen, en jezelf dan??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:26

ik doe het wel, ik fiets 5 keer per week 17 kilometer heen en 17 km terug naar huis.
en dan rij ik 5 x per week paard (3 x in de week vanuit school naar paard = uur fietsen en dan vanaf paard naar huis = halfuur fietsen, dus vind van wel ja! ;) )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:30

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met hardlopen. Naast dat m'n conditie al heel veel beter is vind ik het ook belangrijk dat ik nu zelf weet hoe het voelt om grenzen op te zoeken qua uithoudingsvermogen en mezelf steeds weer te motiveren als het een beetje zwaar wordt.
In de training vraag ik van de paarden om hun conditie te verbeteren, om om te kunnen gaan met vermoeidheid en soms over een grens te gaan. Dankzij het hardlopen kan ik me nog meer verplaatsen in de paarden en heb ik een beter inzicht gekregen in de opbouw van de training. Zeker bij m'n jonge paard heb ik daar veel aan. Mijn oudere paard is daar al veel verder in, ik kan juist van hem leren.

Ik heb met mezelf de afspraak dat ik op vrije dagen twee sportactiviteiten van minimaal een half uur moet doen (hardlopen, wandelen, fietsen of paardrijden) en op dagen dat ik werk één sportactiviteit (werk in de bediening, dus loop de hele dag op het werk)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:29

Vanmorgen voor eerst weer sinds weken naar de sportschool om mn schema af te werken, maar phoe dat viel niet mee....
Maar alles voor een goed in conditie zijnde lichaam. Dat heb ik straks bij mn jonge dier wel nodig. ;)

Frenka

Re: Je paard trainen, en jezelf dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:26

Ik vind het ook belangrijk om je eigen conditie op peil te houden. Rij 4 a 5 x per week paard en stap minimaal 1x per week op de spinningbike. Merk zeker verschil in mijn eigen conditie sinds ik de spinning erbij doe.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:50

De afgelopen week op wintersport, kon ik echt merken dat t me veel makkelijker af ging. Lichamelijk was ik dus beter in conditie als de jaren ervoor. En dat valt op. Hoewel ik t vooral ook doe fit te beginnen straks op mn jonge dier, is dit wel een leuke bijkomstigheid. Kortom t komt overal van pas!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:56

Precies MargrietJonk!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:58

maar af en toe moet ik me wel even een flinke schop onder mn kont geven om naar de sportschool te gaan. Om 7 uur in sportschool te zijn, is vroeg. En t bedje ligt meestal nog zo lekker. :o

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:47

Ik denk dat iedereen dat wel heeft hoor. Maar je voelt jezelf wel fitter en dat is me ook veel waard.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:12

Ik vind dat je idd een normale conditie moet hebben, maar vooral niet te dik moet zijn. Verschillend per paard is er echt wel een maximum gewicht.

Ook verschilt het wel per ruiter, want als je goed rijdt en het paard minimaal tot last bent kan je eventueel wat zwaarder zijn.

Bakkebaaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:52

ik ben ook van mening dat je zelf ook moet werken aan je eigen
conditie, dit neem ik me ook elke keer voor maar op 1 of andere manier
komt het er niet van. Ik denk dat het wel positief zal bijdragen aan het rijden van paarden

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 23:00

MargrietJonk schreef:
maar af en toe moet ik me wel even een flinke schop onder mn kont geven om naar de sportschool te gaan. Om 7 uur in sportschool te zijn, is vroeg. En t bedje ligt meestal nog zo lekker. :o

Dat heb ik dus ook :\

JeFFeRSoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:16

Ik persoonlijk doe af en toe ook nog wat aan baseball en wielrennen op zelf een beetje in conditie te blijven :D

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:21

Ik vind dit een erg intressante stelling. Ik ken voldoende ruiters die beweren de beste te zijn, maar deze zijn zelf niet in goede conditie.
Ik denk dan ook niet dat je een goede combinatie bent(er zijn natuurlijk uitzonderingen). Het paard is dan wel in vorm, maar de ruiter niet en zelfs het beste paard kan niks met een ruiter die voor hem in de weg zit.

Zelf probeer ik een beetje conditie te behouden, maar dat lukt momenteel niet echt :+
Eerst deden ik en m'n zus trouw iedere avond zumba :') , maar ik kom er gewoon niet aan toe. Ik zou graag beginnen met hardlopen, maar ik kan mezelf er niet toe zetten met die kou en gladheid. Ik fiets trouwens wel minstens een uur per dag (school, pony, enz) maar kwa conditie scheelt dat niet heel veel.
Ik vind het ook heel belangrijk om soepel en lenig te blijven, zodat ik goed en soepel kan meewegen met m'n pony en ik haar niet door mijn stijfheid in haar bewegingen stoor. Dus ik lig wel trouw iedere dag te rekken en strekken, en gelukkig ben ik van mijzelf behoorlijk lenig.
Kwa gewicht maak ik me helemaal geen zorgen, ik moet flink aankomen wil ik niet meer op mijn pony kunnen :+

Wat dat hardlopen betreft, als het niet meer glad is ga ik lekker met m'n pony het bos in, lekker aan míjn conditie werken, en onderhand ook nog lekker grondwerken.