SETEFURII schreef:Pascha schreef:Ik weet zeker dat je met de meeste springpaarden (nationaal niveau) ook moeiteloos een Z dressuurproef rijden kan. Andersom wordt lastiger.
Springen is veel meer dan alleen maar vol gas door een parcours knallen. Afstanden, controle over de lengte van de galopsprongen, ritme, versnellen, pas terug, enzovoort.
Zie jij nu serieus Cumano een perfecte serie om de pas springen zoals het moet en passageres/piafferen en appuyeren?
Serie om de pas is iets anders dan Z-niveau.
Al sluit ik me niet aan bij Pascha.
Een springpaard zal zonder proefgerichte dressuurtraining geen goede proef neerzetten. Maar zal na enige training, best leuke puntjes kunnen halen.
Net als dat een dressuurpaard zonder springtraining geen Z-parcours kan springen. Maar na enige training, ook redelijk het parcours rond kan komen.

) en veel doorzettingsvermogen (ook al stap ik op met de blubber in mijn benen, ik blijf wel rijden). Springen durf ik niet, echt niet. Maar ik maak wel paarden zadelmak, ook voor springruiters wel eens

DUS zijn alle dressuurruiters net zo als die ene stal waar jij toevallig een paard hebt moeten opzadelen.