clarence schreef:Dit is voor herhaling vatbaar. Ik ben blij om te zien dat het moederschap je er niet van weerhoudt om hele goede berichten neer te zetten. Ik zou er alleen graag wat meer zien.
Ja, ik heb nu ook een baby in huis die wel eens wat aandacht wil
clarence schreef:Nu vraag ik me af, hoeveel mensen hebben al contact gezocht met jou om eens te komen kijken naar hoe jij en je instructeur de paarden werken? Als ik niet zo ver weg zou wonen, zou ik graag eens komen kijken.
Niemand. Maar iedereen die echt geinteresseerd is, is welkom hoor. Ik zou alleen nu wel kaplaarzen meenemen want de luxe van een binnenmanege kennen wij niet.
Huertecilla schreef:Stel het aan de KNHS voor.
Dat is een methode aanbieden en daar reken ik consultant-tarief voor.
Ongeveer een HBO lesuur-tarief aan waarde in een plaspauze....
Huertecilla schreef:Ik stel niets voor.
Ze mogen een vraag formuleren, met kaders en een doelstelling. Dan geef ik aan wat een methode gaat kosten.
Vreemde manier van acquireren heb jij.... Koude acquisistie aan een derde overlaten.... Verder weet iedere goede accountmanager dat je een potentiele opdrachtgever altijd moet helpen de vraag te formuleren, de vraag achter de vraag te doorgronden en hulp moet bieden bij het uitzetten van de kaders en de doelstelling. Jij wilt toch iets verkopen? Het lijkt mij stap 1. dat jij eens haarfijn uit de doeken gaat doen wat jij heb te bieden hebt. Of verwijs je ze dan ook gewoon door naar je website? Of mag de KNHS god op zijn blote knieeen danken dat zij iets van jou mogen kopen?
slokkie schreef:Er wordt me hier veel te veel naar de geidealiseerde vorm gekeken ipv het plezier van velen die nooit het Nuno Oliveira niveau zullen bezitten noch wensen.
Precies.... Ik heb het al vaker gezegd; als verder andere aspecten goed in orde zijn (verzorging, voeding, weidegang, contact met andere paarden etc) dan overleeft een paard dat ene uurtje met een niet-zo-vaardige ruiter echt wel en kan hij verder een prima leven hebben. (om een voorbeeld te geven: al loopt een paard wat spierpijn en misschien wat frustratie op omdat hij niet zo goed wordt getraint; als hij gelegenheid krijgt om dagelijks lekker vrij te bewegen, paard te zijn en zich lekker te kunnen ontspannen met soortgenoten dan is de kans veel groter dat hij gezond blijft, zowel in het lijf als in de kop) Al is een goede verzorging natuurlijk nooit een excuus om je beheersing te verliezen of opzettelijk je paard in de weg te zitten.... Maar je hoeft heus geen HBO- ruiter te zijn, getraint door een HBO instructeur om goed te kunnen zijn voor je paard. Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken.
Ik kan mij niet zo heel druk maken om ruiters die niet alle talent hebben of die nog veel moeten leren (daar ben ik er zelf ook 1 van). Erger vind ik dieren die nooit de box uitkomen, mensen die hun zelfbeheersing verliezen of nooit de oorzaak bij zichzelf zoeken...