zipje71 schreef:Arabesk schreef:10 minuten![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb erbij gestaan dat ze toch echt véél langer haar paard in die houding reed
en heb je wat ervan gezegd/ eraan gedaan
nee dat heeft zin
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Voor het onderzoek werden vijftien paarden in twee rijhallen gereden. In de linker rijhal werd het paard getraind volgens de rollkürmethode, in de rechter rijhal werd het paard met normale buiging getraind. Dit werd een aantal keren herhaald. Ten slotte liet de ruiter het paard de gang inrijden die naar beide rijhallen zou leiden. Het paard mocht zelf kiezen welke rijhal hij uitkoos, en daarmee ook welke trainingsstijl hij uit zou kiezen. Veertien van de vijftien paarden kozen meerdere malen voor de normale trainingsmethode.
Nagini schreef:Citaat:Voor het onderzoek werden vijftien paarden in twee rijhallen gereden. In de linker rijhal werd het paard getraind volgens de rollkürmethode, in de rechter rijhal werd het paard met normale buiging getraind. Dit werd een aantal keren herhaald. Ten slotte liet de ruiter het paard de gang inrijden die naar beide rijhallen zou leiden. Het paard mocht zelf kiezen welke rijhal hij uitkoos, en daarmee ook welke trainingsstijl hij uit zou kiezen. Veertien van de vijftien paarden kozen meerdere malen voor de normale trainingsmethode.
Dit kun je toch uberhaupt niet serieus nemen? Een paard laten kiezen... alsof een paard uberhaupt een keuze maakt richting werken.
Dat is bijna hetzelfde als een paard laten kiezen of ie na de zadelkamer wilt lopen of naar de wei.
Alane schreef:saskiakefie schreef:
En als ik de 24/7 weide paarden iedere dag wortels voer op stal zoveel als ze willen, en ik laat ze dan kiezen tussen weide of stal..
dat is echt een super objectief onderzoek....dat rammelt aan alle kanten.
En werkelijk geloven dat een onderzoek als dit van enige waarde is. sanne83 schreef:Aan dat kleine stukje kan je niet veel aflezen, maar wat er staat rammelt niet aan alle kanten, hoe kom je daarbij![]()
Dit soort onderzoek wordt ook zo met muizen, varkens etc gedaan, wat had je precies graag anders gezien?
de peuten, fluisteraars, googen en weet ik veel wat meer beroepen in de paarden met moeilijke namen Alane schreef:hoeveel mensen zullen er nu niet zijn dat die geen les meer gaan volgen of nu zeker weten geen les meer hoeven te nemen omdat dressuurrijden slecht is voor het paard...
aslo schreef:Alane schreef:hoeveel mensen zullen er nu niet zijn dat die geen les meer gaan volgen of nu zeker weten geen les meer hoeven te nemen omdat dressuurrijden slecht is voor het paard...
Aan dit mogelijk gevolg had ik nog niet eens gedacht, zou idd erg triest zijn als het zo zou gaan. Hoop toch echt dat mensen verstandiger zijn.