Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Breghje schreef:Bomba schreef:Dit meen je toch niet serieus.. Een piaffe waarbij de beenzetting niet diagonaalsgewijs gaat is geen 'foutje', maar een zeer ernstige fout. Het mag zich eigenlijk geen eens een piaffe noemen, gezien deze dus absoluut niet op de achterhand wordt uitgevoerd, af te leiden aan het feit dat het paard eerst zijn voorbeen op de grond plaatst, en dan pas het achterbeen.
Zo'n fout is cruciaal in de dressuursport, en ik kan werkelijk geen een ander paard bedenken die deze fout maakt. En begrijp me niet verkeert, dit heeft niets te maken met het feit dat het hier om een fries gaat, maar om het feit dat de piaffe totaal verkeerd is aangeleerd.
Ben het met je eens dat het een fout is, maar je maakt me nogmaals écht niet wijs dat er geen KWPN'er is op dat niveau die dezelfde fout zal maken.
_Lott schreef:och hoevaak ik wel niet de opmerking heb gekregen. oh daar heb je zo'n brave Fries. sloeg ze rechtovereind omdat ze wat zag. en dan verbaasd kijken he! nah kom op..
of had mijn eerste proef gereden. mijn paard stond stil en ik was mijn proef aan het lezen. komt er iemand naar mij toe. Je paard valt ook haast in slaap, gaat zeker sukkelend door de proef. ik begon al super heet, maar hoe langer de proef duurde hoe harder ze ging

Bomba schreef:Breghje schreef:
Ben het met je eens dat het een fout is, maar je maakt me nogmaals écht niet wijs dat er geen KWPN'er is op dat niveau die dezelfde fout zal maken.
Zoek en vind. Als het bewijs is geleverd, geloof ik je.
.... ) Bomba schreef:Schei toch uit?! Jij beweert dat er andere paarden zijn die deze zelfde fout maken. Het maakt mij ook niet uit, maar zodra ik het meldde, begon jij direct 'ja maar er zijn veel meer paarden die het zo doen' o.i.d.
Feit is en blijft dat dit zich geen piaffe mag noemen. En zolang jij vol blijft houden dat meer paarden het zo doen, blijf ik zeggen:
Lever het bewijs.
_Lott schreef:waar wil je heen pharagirlke? ik leg toch uit wat ik ermee bedoel.
of wil je beweren dat mensen met paarden zeggen dat kwpeners lompe goedzakken zijn? come on.. je weet wel beter hoop ik

pharagirlke schreef:_Lott schreef:waar wil je heen pharagirlke? ik leg toch uit wat ik ermee bedoel.
of wil je beweren dat mensen met paarden zeggen dat kwpeners lompe goedzakken zijn? come on.. je weet wel beter hoop ik
Ha dus da's de enige rotopmerking die mensen kunnen maken?
Lieve meid, jij doet hier alsof mensen met koudbloeden/friezen/barokke rassen het alleenrecht hebben op kwetsende opmerkingen en dat enkel zij het moeilijk hebben. Dat steekt me danig tegen. Jij hebt geen idee hoeveel k*topmerkingen ik al heb gekregen over mijn KWPN merrie. Maar weet je wat? Ik steek dat op rottige mensen, niet op "oeh ik heb een KWPN'er nu sluiten ze me uit". Als ik geen punten krijg, steek ik dat op mijn gebrek aan rijkunst, niet op de jury die niet graag KWPN'ers ziet. En dát zouden mensen met andere rassen nou ook es mogen leren

Bomba schreef:Schei toch uit?! Jij beweert dat er andere paarden zijn die deze zelfde fout maken. Het maakt mij ook niet uit, maar zodra ik het meldde, begon jij direct 'ja maar er zijn veel meer paarden die het zo doen' o.i.d.
Feit is en blijft dat dit zich geen piaffe mag noemen. En zolang jij vol blijft houden dat meer paarden het zo doen, blijf ik zeggen:
Lever het bewijs.
Bomba schreef:Dit meen je toch niet serieus.. Een piaffe waarbij de beenzetting niet diagonaalsgewijs gaat is geen 'foutje', maar een zeer ernstige fout. Het mag zich eigenlijk geen eens een piaffe noemen, gezien deze dus absoluut niet op de achterhand wordt uitgevoerd, af te leiden aan het feit dat het paard eerst zijn voorbeen op de grond plaatst, en dan pas het achterbeen.
Zo'n fout is cruciaal in de dressuursport, en ik kan werkelijk geen een ander paard bedenken die deze fout maakt. En begrijp me niet verkeert, dit heeft niets te maken met het feit dat het hier om een fries gaat, maar om het feit dat de piaffe totaal verkeerd is aangeleerd.
_Lott schreef:nou ik hoor hier in Friesland.. nooit mensen klagen over het feit dat ze geen punten hebben omdat ze een Fries hebben
heb daarin tegen wel eens een hele kwade amazone meegemaakt die vonden dat er in haar baan Friezen werden voorgetrokken.
Maar volgens mij, heb ik ook nergens genoemd dat wij achtergesteld worden op het wedstrijdterrein? daar begin jij nu over..
En kwetsend wil ik zulke opmerkingen niet noemen.. eerder onwetend?

Breghje schreef:Bomba schreef:Schei toch uit?! Jij beweert dat er andere paarden zijn die deze zelfde fout maken. Het maakt mij ook niet uit, maar zodra ik het meldde, begon jij direct 'ja maar er zijn veel meer paarden die het zo doen' o.i.d.
Lever het bewijs.
Nee, ik geef het toe. Er zijn geeeen KWPN'ers die een foute piaffe neerzetten. Hoe kón ik het zeggen... hoe haaal ik het in mijn hoofd......![]()
Ik heb al gezegd dat ik het met je eens ben dat dit een fout is. Klaar. En er zullen écht écht écht meer paarden zijn die het zo doen. Als jij daar niet van te overtuigen bent omdat jij denkt dat de rest van de paarden foutloos kan lopen en denkt dat er écht geen paarden zijn die het ook zo doen, prima. Mag jij denken. Maar verwacht niet van mij dat ik mijn tijd ga verdoen met zoeken naar een fout van een ander paard, want zo boeiend vind ik het namelijk niet. Sorry.
Als ik naar een wedstrijd ga kijken ga ik om te genieten van wat ik zie, mens en dier die samen hun best doen een mooie proef neer te zetten. En niet om één bepaald ras af te zeiken tot de grond toe omdát het een ander ras is.
pharagirlke schreef:_Lott schreef:nou ik hoor hier in Friesland.. nooit mensen klagen over het feit dat ze geen punten hebben omdat ze een Fries hebben
heb daarin tegen wel eens een hele kwade amazone meegemaakt die vonden dat er in haar baan Friezen werden voorgetrokken.
Maar volgens mij, heb ik ook nergens genoemd dat wij achtergesteld worden op het wedstrijdterrein? daar begin jij nu over..
En kwetsend wil ik zulke opmerkingen niet noemen.. eerder onwetend?
Jij beweerd dat mensen met KWPN'ers niet zulke opmerkingen moeten slikken. Nou, ik kan je wel anders vertellen.
Nu is mijn KWPN'er ook vrij klassiek van model (niet het moderne hoger dan lang type) misschien ligt het daar aan
pharagirlke schreef:tessa_brian schreef:Ik ben van mening dat een Fries net zo kan dressuren als een KWPN. Ik heb zelf ook een Fries. 1.70 groot lange benen maar wel breed gebouwd. Met buitenrijden ging het meteen helemaal goed maar in de bak.. wat een ramp zeg. Ging voor geen meter. Ben ondertussen al een paar maanden hard en het oefenen en elke keer gaat het een stukje beter. Hij loop mooi ontspannen aan de teugel. (GEEN valse krul!) Veruimen is inderdaad nog moeilijk en de galop ook. (racen). Maar daar word aan gewerkt.
Mischien zijn we volgend jaar klaar voor de wedstrijden. Mischien ook niet. Ik zie het wel. Ik weet in ieder geval zeker dat we ooit zo ver zijn. Het is harder werken dan met een KWPN. Maar dat zie ik juist als een mooie uitdaging.
Vind het ook totale onzin dat een Fries niet in een dressuurring thuishoord.
Het zijn echt hele fijne paarden om mee te werken.![]()
![]()
Komt ie weer he.... Denk jij nou echt, dat KWPN'ers daar niet "voorbij" moeten? Dat die zo snel er een zadel op ligt perfect kunnen verzamelen?
Bah wat haat ik dit soort topics hier om. Een fries is een paard, het heeft vier benen en kan bijgevolg dressuur. Dat mensen het feit dat ze meer haar hebben willen gebruiken om hun eigen gebrek aan rijkunsten te verdoezelen, vind ik weer wat minder maar goed. Ja, Friezen kunnen dressuren.
_Lott schreef:waar wil je heen pharagirlke? ik leg toch uit wat ik ermee bedoel.

En nee dat zei jij niet, maar om alleen maar een voorbeeld te geven van hoe naief mensen zijn naar wpn'ers.
Dat heb je met elk ras/stamboek.