Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:31

criollolover schreef:
WAT EEN DOM GEZEUR HIER OVER TOTILAS! ja sorry hoor, ik kan mij zo kwaad maken over dit soort gezeur.
je kunt niet twisten over smaak, iemand die het niet mooi vind, oke, dat kan.
maar waar in deze topic over gezeurd wordt, bah, altijd dat negatieve gezeur weer over een paard wat zo loopt.
TOTILAS loopt gewoon zo, dit zit in dit paard, je mag het mooi of niet mooi vinden, maar zoals TOTILAS hier wordt afgekraakt vind ik persoonlijk belachelijk

Ohja? Dan moest ie dat als 7 jarige toch ook al doen lijkt me?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:31

criollolover schreef:
WAT EEN DOM GEZEUR HIER OVER TOTILAS! ja sorry hoor, ik kan mij zo kwaad maken over dit soort gezeur.
maar waar in deze topic over gezeurd wordt, bah, altijd dat negatieve gezeur weer over een paard wat zo loopt.
TOTILAS loopt gewoon zo, dit zit in dit paard, je mag het mooi of niet mooi vinden, maar zoals TOTILAS hier wordt afgekraakt vind ik persoonlijk belachelijk

Wat ik mij dan afvraag, is of het paard ook zo zou lopen los in de wei. Om eerlijk te zijn, ik weet wel zeker van niet, want deze draf is voor een paard niet productief en een enorme belasting.

Ik vind Totilas een mooi paard om te zien, maar niet onder het zadel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:32

ThePast03 schreef:
Vond op een forum deze forum, let op de beenzetting:

http://www.pbase.com/marga_dd/image/97966654.jpg

Criollolover relax zeg. Niemand kraakt het dier hier af. Leer er mee leven dat er mensen zijn die hier geen kippenvel van krijgen en Totilas loopt van nature niet zo.

Een paard loopt van nature ook niet nageeflijk.. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:32

op basis van de laatste foto van de openingspost: Mooi show wagentje erachter en utibrengen op hackney shows :j

Hackney's worden afgebrand door menig dressuurruiter (al jaren) omdat ze zo onnatuurlijk lopen, en nu is het ineens mooi? Schiet mij maar lek dan....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:33

_San87_ schreef:
criollolover schreef:

Wat ik mij dan afvraag, is of het paard ook zo zou lopen los in de wei. Om eerlijk te zijn, ik weet wel zeker van niet, want deze draf is voor een paard niet productief en een enorme belasting.

Ik vind Totilas een mooi paard om te zien, maar niet onder het zadel.

Wij rijden onze paarden toch ook nageeflijk? Dat doen ze in de wei toch ook niet? :?

lijntje87

een paard loopt niet "gewoon zo" een paard wordt zo getraind. wat jij zegt vind ik persoonlijk belachelijk.
Als je totilas in de wei zal laten zal hij niet met zijn voorbenen zijn neus aan wllen raken (wel handig als hij jeuk heeft)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Hannah_Menno schreef:

Dat loopt Totilas ook niet :+

Ik neem aan dat je weet waarom wij als we erop zitten een paard nageeflijk willen hebben lopen...

Captain

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:34

klopt maar dan is het ook niet natuurlijk dat we erop gaan zitten dus moeten we dat misschien ook maar niet meer doen? :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:35

Hannah_Menno schreef:

We hebben het hier over bewegingsvormen. Ik wil graag met je discusseren maar kom dan op zijn minst met argumenten in plaats van: ik vind Totilas mooi en wil niet dat iemand ook maar enig kritiek op die hengst heeft.

Jij loopt te beweren dat hij dit doet omdat hij wil showen, een ander dat hij van nature deze bewegingsvorm heeft.
Sorry, maar dan raad ik je echt aan om eens iets verder te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:35

stef schreef:
op basis van de laatste foto van de openingspost: Mooi show wagentje erachter en utibrengen op hackney shows :j

Hackney's worden afgebrand door menig dressuurruiter (al jaren) omdat ze zo onnatuurlijk lopen, en nu is het ineens mooi? Schiet mij maar lek dan....

Hihi, dat zei ik laatst ook al, voor de concourswagen zetten en bij de tuigpaarden uitbrengen :D
Misschien loopt hij Patijn en Manno er nog wel eens uit....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:36

Hannah_Menno schreef:
klopt maar dan is het ook niet natuurlijk dat we erop gaan zitten dus moeten we dat misschien ook maar niet meer doen? :')

Jij ziet geen verschil in een paard wat niet zo extreem gereden wordt waardoor de achterhand ook nog mee kan doen en de manier waarop o.a. Totilas wordt voorgesteld?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:37

ThePast03 schreef:
Hannah_Menno schreef:

We hebben het hier over bewegingsvormen. Ik wil graag met je discusseren maar kom dan op zijn minst met argumenten in plaats van: ik vind Totilas mooi en wil niet dat iemand ook maar enig kritiek op die hengst heeft.

Jij loopt te beweren dat hij dit doet omdat hij wil showen, een ander dat hij van nature deze bewegingsvorm heeft.
Sorry, maar dan raad ik je echt aan om eens iets verder te kijken.

Waarom denk jij dan dat hij 't doet? dat Edward 'm zo hard op z'n flikken heeft geslagen dat hij z'n benen zo hoog optild? lijkt me een beetje onwaarschijnlijk maargoed.. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:38

Waarom doen alle paarden het dan onder Edward? Waarom lopen ze stuk voor stuk op dezelfde manier?

Niemand beweerd dat Edward het er in slaat. Totilas is volgens mij een dusdanig bewerkbaar paard dat het je moeite zal kosten om hem niet tot het extreme te rijden. Maar net daarom zou dit paard extra beschermd moeten worden tegen zichzelf. Niet zijn goede wil uitbuiten...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:39

@ hannah: dus training gaat automatisch gepaard met slaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:40

Hannah_Menno schreef:

Kom anders maar terug als je wel met argumenten aan kan komen :wave:

Kom op zeg. Er werd hier beweerd dat het dier van nature zo loopt. Nou nee, dat is niet productief en dan zal het binnen no time versleten zijn. Vervolgens kom jij met het argument dat paarden in de natuur ook niet nageeflijk lopen.

Afbeelding

Of toch wel?

Anoniem

Hannah_Menno schreef:
Waarom denk jij dan dat hij 't doet? dat Edward 'm zo hard op z'n flikken heeft geslagen dat hij z'n benen zo hoog optild? lijkt me een beetje onwaarschijnlijk maargoed.. :=

Ik zou zeggen, verdiep je eens wat in de training van tuigpaarden en het werken met "schoenen", dan kun je een paard met aanleg echt wel zover krijgen dat hij zijn voorbenen zo weg zet....

ThePast03

Hannah_Menno schreef:

Waar zitten de flikken bij een paard? :+

Het is een manier van rijden waarmee ze dit soort "spectaculaire" gangen krijgen.
Zoals al zei heeft Nick Wagman daar in 1996 enorm veel kritiek mee gekregen toen hij Krack C op deze manier voorstelde. Nu is het algemeen geaccepteerd en vinden mensen het blijkbaar mooi.

Captain

stef schreef:
@ hannah: dus training gaat automatisch gepaard met slaan?

Zeg ik toch niet? :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:42

_San87_ schreef:
Hannah_Menno schreef:

Kom anders maar terug als je wel met argumenten aan kan komen :wave:

Kom op zeg. Er werd hier beweerd dat het dier van nature zo loopt. Nou nee, dat is niet productief en dan zal het binnen no time versleten zijn. Vervolgens kom jij met het argument dat paarden in de natuur ook niet nageeflijk lopen.

Afbeelding

Of toch wel?

Bit en geschoren staart.. niet natuurlijk! :D
Maargoed.. Blijkbaar is Edward zo vreselijk slecht voor zijn paardjes! Och Och wat hebben ze het slecht en zijn ze zielig.
Kan hier alleen maar om lachen en met een glimlach aan het niveau op bokt denken.
Want in het ene topic is Totilas geweldig en echt een sterrenpaard maar nu er een paar slechte plaatjes tussen zitten zit iedereen op de kast!
Succes! :')

:wave:

edit; weer typfout! :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:43

nop, maar de enige manier die je kan verzinnen is de onwaarschijnlijke manier dat edward het erin geslagen heeft... aangezien dat onwaarschijnlijk is is jou conclusie (althans, zo komt het nu op mij over) dat het dan dus showen is... Dus is mijn conclusie dan: Dergelijke dingen kunnen naar jou idee dus alleen met slaan bereikt worden...
Naar mijn weten doe je aardig wat aan o.a. VD, dan zou jij dus zéker moeten weten dat je een paard zo ongeveer alles kan leren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:44

HM waarom doe jij zo kinderachtig en kan je niet luisteren? Wie zegt dat Edward verschrikkelijk slecht is voor zijn paarden? :roll: Het is alleen onzin om te beweren dat Totilas zo van nature loopt. Iedereen leest over mij heen denk ik :') Ik heb spijt dat ik de foto van mijn pony kwijt ben die op weide galoppeerde.. Die liep nl netjes met zijn neus op de loodlijn :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-09-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:45

kinderachtig? wie zit hier meteen op de kast als er een paar slechte foto's getoont worden? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:46

Geef me het antwoord eens?
Als je het op mij hebt: Ik vind al dat Toti niet bepaald een "voorbeeld" is nog voor hij het EK liep dus dat gaat niet op :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-09-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:46

Hannah_Menno schreef:

Even simpel gezegt: hyperflexie --> verkorte halsspieren --> Oprichting zorgt voor voorbeenliften.

Daar is dus geen op z'n flikker slaan voor nodig.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:47

Hannah_Menno schreef:
Maargoed.. Blijkbaar is Edward zo vreselijk slecht voor zijn paardjes! Och Och wat hebben ze het slecht en zijn ze zielig.
Kan hier alleen maar om lachen en met een glimlach aan het niveau op bokt denken.
Want in het ene topic is Totilas geweldig en echt een sterrenpaard maar nu er een paar slechte plaatjes tussen zitten zit iedereen op de kast!
Succes! :')

:wave:

edit; weer typfout! :+

Ik zeg nergens dat Edward slecht voor zijn paarden is of dat zijn paarden per definitie zielig zijn.
Wel dat ik geen kippenvel krijg van zijn optredens en het eigenlijk liever niet zie.

Dat ik niet reageer in een "wat is Totilas geweldig" topic lijkt me logisch. Als andere mensen hem geweldig vinden is dat toch prima?
Je hebt mij ook niet horen juichen toen hij Europees kampioen werd hoor.

Om eerlijk te zijn ben je behoorlijk kinderachtig bezig en reageer je elke keer zonder argumenten.