edit: russel verwoorde het beter, te laat gelezen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
russel schreef:Ben ik niet mee eens, ik heb een heel heet springpaard, door hem onder controle te moeten gaan houden met een slof is gewoon dom bezig zijn. Na veel meer oefening heb ik meer controle over hem, wacht hij ipv op een hindernis af te rennen en maar proberen hem terug te krijgen, om daar dan een slof voor te gaan nemen omdat je dan sterk bent, is het probleem niet oplossen, eerder vergroten. Paarden kunnen nl ook heel slim worden om de werking van de slof te ontlopen en een paard dat zich opkrult, daar heb je geen controle over en een opgekruld paard daar trek je snel de slof te strak mee aan.
Kortom leer er eerst mee rijden, hoevelen voelen niet of ze wel of geen contact met het bit hebben? Wat een aanleuning is, hoeveel gewicht ze in de hand mogen hebben en wat sterk maken is en of dat komt door ongehoorzaamheid, spanning of omdat ze gewoon veel te strak gehouden worden van voren en niet anders kunnen.
.
[RT-HAW] Finesse @ work
Ik zou met zo'n iemand best wel eens de discussie willen aangaan om er achter te komen wat voor een denkwijze (misconcepten?) zo'n iemand er aan over houdt!
Voor mij kent de slof juist veel voordelen.. maar voor de 358734508734592e keer: Mits goed gebruikt
KiWiKo schreef:_Bitje_ schreef:Kiwiko: tja, je gebruikt hem niet op die foto,
maar waarom zou je hem dan omdoen, voor de sier?
voor de veiligheid??
KiWiKo schreef:
ik zou zeggen brand los, wetende dat dit een 4 jarige is
KiWiKo schreef:dat het jouw smaakje niet is vind ik prima,. jij hebt ook niet de paarden gereden die ik heb gereden.
gaan we weer met het referentiekaderverschil.
Op het moment dat jij op paarden gaat zitten waar niemand meer op wil, en die met twee benen in het slachthuis staan, dan gaan we verder praten over sloffen en veiligheid
Amadeo schreef:KiWiKo schreef:
ik zou zeggen brand los, wetende dat dit een 4 jarige is
Brand los? Goed; waarom überhaupt een slof aan een 4 jarige hangen??????? Daar heb ik totale onbegrip voor en daar word ik erg verdrietig van![]()
Is het niet de bedoeling dat het jonge paard eerst zijn balans weet te bewaren in alle gangen met een ruiter op zijn rug en dan de takt weet te bewaren en dan door middel van oefeningen aanleuning krijgt met als gevolg de hoofd-hals houding die wij ook wel kennen als 'aan de teugel'? Dus in welk opzicht is een slof, ook al hangt deze los, bij een 4 jarige nodig of gewenst of noodzaak?!?!?
_Bitje_ schreef:KiWiKo schreef:dat het jouw smaakje niet is vind ik prima,. jij hebt ook niet de paarden gereden die ik heb gereden.
gaan we weer met het referentiekaderverschil.
Op het moment dat jij op paarden gaat zitten waar niemand meer op wil, en die met twee benen in het slachthuis staan, dan gaan we verder praten over sloffen en veiligheid
waar ga ik op rijden?
pardon?
laat me niet lachen