lessen van De Bodt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:40

FaberSmid schreef:
knollentuin schreef:
ik vind die man zo bijzonder,hij pretendeerd de oplossing te hebben voor kreupele paarden en beweerd dat hoefkatrol niet bestaat :o?
hij leidt mensen op die een kursusje bij hem volgen van een paar dagen[daar dik voor betalen] en als ze dan les gaan geven dragen ze per lesklant een percentage af aan de meester himself.
hij vind zichzelf enorm geweldig en klopt zichzelf continu op de borst :r
mijn vriend is het niet ,beetje bescheidenheid is hem vreemd...
ik moet daarentegen zeggen heb m wel eens iemand zien helpen met een heel scheef paard wat door rechtrichten beter ging lopen,het klopt wel wat hij zegt,alleen het rechtrichten komt al uit de eeuwen oude klassieke rijkunst[steinbrecht:rijdt je paard voorwaarts en richt het recht] en niet bij deze super commerciele zelfingenomen kwast.

Lijkt wel een beetje op wat ik beschreven heb met piramide "sekte".

Een beetje hij heeft het uitgevonden :Y)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:53

Antoine de Bodt heeft zelf inderdaad ook een "klassieke" opleiding genoten.

Denk dat zijn werkwijze vooral werkt, omdat er zoveel mensen "paardrijden" en er zoveel mensen zijn, die zeggen dat ze "instructeur/ instructrice" zijn, dat deze combinatie weleens "fout" gaat.

Als er vanaf het begin, dat men gaat rijden, er een "vakkundig" oog, bij is, er veel "voorkomen" kan worden.

Dan heeft men deze "methode' niet eens nodig.

De basis van de basis "moet" gewoon kloppen.

Hier wil ik dus niemand mee "afzeiken", maar als alle "vrije" beroepen, nu eens om de zoveel tijd, opnieuw "beoordeeld" worden, door een vakkundige jury, er wellicht meer paarden zijn, die blij en tevreden rondlopen onder het zadel.

Wil nog even "zeggen" dat ik zelf bij een paard hier in de buurt heb mogen "zien", dat zijn methode goed kan werken.
Het paard was al "afgekeurd" door de verzekering en loopt nu samen met zijn eigenaresse (die gelukkig verder "zocht") in de M2

Esther28

Re: lessen van De Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:05

En wat mankeerde dat paard dan Modie?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:43

Ik denk HKO :)