Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
piezze schreef:Nou Larissa, das niet best dan dat die ruiters wel een goede dressuurproef kunnen rijden maar niet zonder martingaal de weg op. Dan schort er toch echt wat aan de training van die paarden want volgens mij hoor je je paard t.a.t. in bedwang te hebben. Beetje de omgekeerde wereld eigenlijk toch?

OKHannes schreef:HC wil je dan ook even naar het filmpje van arabesk zelf kijken????? En kom dan nog maar eens met je oordeel, want dan kijk je echt breed in plaats van in tunnelvisie. Ik sta best open voor andere zienswijze maar niet op deze manier.....believe it or not.

Lies21 schreef:Weet je wat ik zo jammer vind, je hebt in elke tak van deze hobby/sport slechte ruiters. Verschillende meningen, rijstijlen enz. Ik rij zelf ook dressuurmatig maar hou ook niet van dat gezaag. Wat ik dan zo jammer vind is dat de TS zich beter druk kan maken om bijvoorbeeld die tenassee walking horses in Amerika die met gif en hoefschoenen vol spijkers moeten lopen om zo de voorbenen zo hoog te krijgen!!!!!
Ik snap niet wat je doel is TS, waarom de grootste tak (de dressuursport) van deze liefhebberij altijd maar afkraken, omdat daar zoveel mensen toebehoren? Lekker makkelijk? Dicht bij huis? Zelfs in de NH heb je slechte ruiters..... om maar niet te praten over verzorging.
Dus probeer je druk te maken om dingen die er wel toe doen, waar je meer mensen mee kan bereiken... want zeg nou zelf, als we het er over gaan hebben hoe slecht die Tenessee Walking horses worden behandeld hebben, heb je iedereen in dit topic met je mee!

Carien87 schreef:En Arabesk krijgen we gratis bij het cadeau???
Cinnepin schreef:ik heb nog niet t hele topic gelezen ( doek nog wel strax ) en alleen de filmpjes bekeken.
De tranen sprongen me in de ogen, hoe die bitten als messen door die mondjes worden getrokken
Tuurlijk willen mensen het niet in slowmotion zien, als je het gewone filmpje neerzet LIJKT het minder gruwelijk, met de nadruk op lijkt
Lies21 schreef:Ik snap niet wat je doel is TS, waarom de grootste tak (de dressuursport) van deze liefhebberij altijd maar afkraken, omdat daar zoveel mensen toebehoren? Lekker makkelijk? Dicht bij huis? Zelfs in de NH heb je slechte ruiters..... om maar niet te praten over verzorging.
piezze schreef:REactie op Larissa (nee hoef niet te verongelukken op andermans beest, nee dank je)
Heeft ook veel te maken denk ik met voeding en energie. Zou je die sportbeesten 24 uur in de wei gooien en minder krachtvoer geven zouden ze wellicht wat anders reageern maar dat is natuurlijk helemaal niet de discussie hier, je punt begrijp ik wel.
piezze schreef:Lies21 schreef:Weet je wat ik zo jammer vind, je hebt in elke tak van deze hobby/sport slechte ruiters. Verschillende meningen, rijstijlen enz. Ik rij zelf ook dressuurmatig maar hou ook niet van dat gezaag. Wat ik dan zo jammer vind is dat de TS zich beter druk kan maken om bijvoorbeeld die tenassee walking horses in Amerika die met gif en hoefschoenen vol spijkers moeten lopen om zo de voorbenen zo hoog te krijgen!!!!!
Ik snap niet wat je doel is TS, waarom de grootste tak (de dressuursport) van deze liefhebberij altijd maar afkraken, omdat daar zoveel mensen toebehoren? Lekker makkelijk? Dicht bij huis? Zelfs in de NH heb je slechte ruiters..... om maar niet te praten over verzorging.
Dus probeer je druk te maken om dingen die er wel toe doen, waar je meer mensen mee kan bereiken... want zeg nou zelf, als we het er over gaan hebben hoe slecht die Tenessee Walking horses worden behandeld hebben, heb je iedereen in dit topic met je mee!
Dit vind ik onzin, de discussie gaat niet over de Tenessee Walking horses. Wie zegt dat Arabesk allemaal meelopers wil die het met haar eens zijn? Ze heeft een mening over dit en daar hoef je het niet mee eens te zijn toch.
Huertecilla schreef:Carien87 schreef:En Arabesk krijgen we gratis bij het cadeau???
Die slepen jullie er zélf bij. Dat zijn júllie as(s)ociaties.
Ík lees niets bijzonders in de ts.
Ik heb een wáslijst aan inhoudelijke punten van kritiek op wat Arabesk doet, doch dat is volslagen irrelevant.
Ze left de vinger op een probleem wat IS.
Ze geeft daar genadeloze beelden bij. Net als bij de bitloze proefwedstrijd.
Ze heeft gewoon een goed punt en laat het zíen.
Dat geeft een kans![]()
hc
Larissa3 schreef:Mijn paard kan helaas niet op de wei, ze rent haar ijzers er af, peesbeschermers bijt ze af.
En door de vliegen vliegt ze door het hek.
Dus loop ik liever savonds wat met haar aan de hand.
Twiggy2008 schreef:Lies21 schreef:Ik snap niet wat je doel is TS, waarom de grootste tak (de dressuursport) van deze liefhebberij altijd maar afkraken, omdat daar zoveel mensen toebehoren? Lekker makkelijk? Dicht bij huis? Zelfs in de NH heb je slechte ruiters..... om maar niet te praten over verzorging.
Ik zie even niet wat NH (=natural horsemanship) met de verzorging te maken heeft. Of heb je het nu over 'natural'? Dat zijn twee verschillende zaken, die prima samen kunnen gaan, maar dat hoeft dus niet. Ken zat mensen die EN NH doen EN dressuurmatig rijden.