2 uur rijden op een dag zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura232

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:11

manege paarden lopen soms wel 4 uur, ik heb ook gehoort van een manege daar liepen ze 6 uur per dag.
dat kan jou paard best 2 uur lopen (dat van de 6 uur vond ik trouweens wel te lang hoor)

akke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:13

nou als het niet warm is! het is zielig als ie alleen maar in z'n stal moet staan!

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:16

nee ik denk dat het niet zielig is.
ligt wel aan de training! als je bijna niet gestapt heb vind ik dat 1 uur goed genoeg is.
als je goed traint hoef je eigenlijk ook maar 1 uurtje

kaas_

Re: 2 uur rijden op een dag zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:22

Ik vind het niet zielig, manegepaarden lopen ook zo 5 x per dag ongeveer, en als jou paardje 2 x per dag rijden gewend is dan kan het geen probleem zijn toch?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:29

Vind dit ook niet zielig. Onze manegepaarden lopen ook 2 uur per dag. Heel enkele x 3 uur.
Nu in de zomertijd zijn er geen lessen op onze manege. Wel elke avond een buitenrit van 2 uur.
Mijn lievelingspaard rij ik 1 a 2 dagen in de week nog een ochtendje bij. Uurtje dressuur. Als ik aankom staat ze al helemaal te trappelen en na dat uurtje ga ik buiten nog even met haar wandelen en laat ik haar lekker grazen. Ze staat me dan uitgebreid te knuffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:36

in de bak rijd ik nooit langer dan een uurtje ( vind t zelf dan wel genoeg al kam mn paard meer )
Maar als ik naar t bos ga ben ik soms gerust 3,5 uur weg hoor ( tuurlijk niet alleen draven en galloperen en wel eens een stop tussendoor ) Nou heb nog nooit gemerkt dat ze t erg vind ( en dat laat madame wel merken aan me als haar iets niet zint ) en ze vind t nog steeds heerlijk om naar t bos te gaan :P

Htoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:17

Nee, zolang je ze goed bijvoert en verzorgt zie ik geen probleem

lissaagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:36

2uurtjes klinkt eingelijk weinig.
de manege paarden rijden 4a5 uur perdag.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:47

is best weinig eigelijk laatst ben ik 2 en half uur onderweg geweest met een buitenrit. van boyl naar vledder en van vledder door wateren en toen weer door naar boyl.

en in de manege werken ze 4 tot 5 uur perdag.

Everyone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:36

kan makkelijk hoor!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:38

Geen probleem hoor. Ben vorige week naar de instructieweek op het KNHS-centrum geweest. Nou, dan krijg je 2 keer per dag (1 uur 's ochtends en 1 uur 's middags) echt intensief les. Tussendoor kunnen ze mooi uitrusten en sowieso, als je een fit paard hebt gaat het makkelijk.

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:30

Ligt natuurlijk ook aan conditie/leeftijd/e.d. Maar ik denk dat het geen probleem is ;) . Vooral niet als er wat tijd tussen zit!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:38

Lynn_Nikita schreef:
Nou ja, ik ben van meding van niet,
Vooral niet als 1 uur in ochtend deel is, en het ander uur in de middag of avond.

Pony loopt 24-7 buiten
en zou dan 1 uur op b niveau getraint worden , en het ander uur wat in bak rondgereden worden , maar beide keren niet in het zweet werken

wat vinden jullie ervan?

HIHI...normaal gesproken is dit niet zielig, maar met b.v temparaturen als vandaag????
Alhoewel...ik sta ook uit te mesten met het zweet tussen mijn...je weet wel!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 02:37

opisop_shop schreef:
Klopt, en ook ik rijd gewoon b-niveau.
Maar mijn paarden komen er nu allemaal aanrennen als ik bij de wei aankom. Denk dat ze dat niet doen als ik ze twee keer per dag zou pakken om te rijden!
De geestelijke belasting is dus niet in de zin van veel concentreren en dingen leren enz maar puur het twee keer rijden.

Ik heb bv veel plezier in mijn werk, maar ik ga ook liever een halve dag werken dan een hele dag, zodat ik daarna kan doen waar ik zin in heb.
Onze paarden vermaken zich prima met zn allen dus aandacht genoeg, ze spelen regelmatig samen en kunnen verder lekker grazen en rollen.

Nee, mijn paarden zou ik er geen plezier mee doen, tenzij het dus in een vreemde omgeving zou zijn, iets mafs in de bak doen of lekker naar buiten. Maar twee keer dressuren in de bak dus niet.
Maar goed, dat is vanuit MIJN paarden gesproken, vandaar ook mijn dubbele aanhalingstekens bij het woord zielig.
Ik rijd mijn haflinger zelfs maar 2 a 3 keer per week ;)

mijne komen nog steeds allemaal aanrennen,, Ik rijd hedda ook wel eens 2 keer buiten Risse niet die is nog maar 4,5 die heeft wel conditie enzo maarja2x doe ik niet. al rijd ik wel vaak genoeg 2 uur met haar buiten wel rustig en relaxed.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:41

Ik heb al zo vaak een buitenrit van 2 uur gemaakt, en het paard liep op de terugweg dan nog te trappelen van de energie. Nee hoor, niets zieligs aan!

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:58

Vind het niet zielig, als je soms hoort hoeveel uren een manege paard moet lopen op een dag, en dan ook nog niet een uur rust ofzo.
1 paard bij ons op de manege liep soms wel 5 uur op een dag in de manegelessen.
En dan vinden ze het gek als die vervelend word.
Is leuk paardje, iedereen kan er zo op weg rijden..
Dus ja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:35

Moet tocht gewoon kunnen. Beter 2 uur lopen dan geen uur lijkt me.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:45

Het is mij niet helemaal duidelijk of hier bedoeld wordt structureel iedere dag s morgens en s middags.

Als dat het geval is, dan vraag ik me af waarom je dat zo zou doen? Een paard kan dat best aan daar niet van, maar ik zie er beslist het nut niet van.