. Op de manege werd ik altijd op een paard gezet maar vond dat helemaal niet leuk en voelde me er niet fijn bij. Op mijn pony's voel ik me helemaal "thuis"
. Voor mij niks anders meer
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar ik vind hem stoerr en ben onwijs blij met hem. Heb hem ook bij de paarden gestart! Inmiddels is hij met pensioen, en we crossen voornamelijk buiten en af en toe pak ik hem dressuurmatig nog!
In Engeland is het hartstikke normaal, hoor.
Dat ze hier in NL nou een aparte mening hebben kan me geen bal schelen. Ze kunnen tot 79 kg dragen (moet je wel een grotere hebben). En ja dat zeggen de experts.
Ik snap dat het misschien wat onwennig is zo'n volwassene op een klein Exje, maar zolang je er geen meters onderuit komt en onder de 75 zit, zou ik zeggen: lekker doen.
Dat het voor 'het mooie' nou te groot is, die term is ook maar verzonnen. Ik rijdt nu overigens op een fjord van 1,46 m. Nu moet ik er natuurlijk wel even bijzeggen dat het hier gaat om niet al te grote volwassenen. Ik ken iemand die op een Exmoor rijdt en die is 1,75, ik zou persoonlijk niet langer willen zijn dan dat. Dus dat is toch wel het maximum, liever nog iets kleiner. 
en rij ook eigenlijk al het liefste mijn hele leven op pony's. Ik heb nu sinds kort een eigen pony en zij is 1.51. Groot genoeg voor mij!