Rijden jullie als het stormt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meloentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:11

Als takken om me oren vliegen ga ik niet rijden maar als er gewoon een wat hardere wind staat dan rij ik wel. ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:19

Met storm rij ik wel maar blijf hoofdzakelijk op de weg rijden en ga niet de bergen in.
Met regen rij ik altijd ( vind ik wel lekker) thuis aangekomen een warme douche.
Met onweer rij ik niet omdat ik bang ben voor onweer, soms ben ik onderweg en begint het dan rij ik rustig naar huis.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:21

Ik laat mijn paard liever als het echt hard waait op stal staan want als ik erop ga rijden krijg ik alle hoeken van de bak te zien! :+
Met regen licht eraan hoe hard het regent.
En met onweer rij ik helemaal niet want ik vind onweer niet echt fijn.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:28

ik rijd altijd weer of geen weer ;)
als het regent, onweert, hagelt & hard waait rijd ik binnenbak en verder in de buitenbak en meestal in de zomer op de springwei&dressuurwei

AnnemiekvM

Re: Rijden jullie als het stormt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:35

In de buitenbak vind ik het geen probleem. Maar met storm ga ik niet het bos in. Strakt valt er een tak op ons.

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:39

Ik heb ook alleen en buitenbak tot mijn beschikking. Met mijn eigen paard rijd ik ook gewoon, geen probleem, zolang ik er maar niet af waai ;-) Ik rijd een paard van iemand anders 3 x per week, daar ga ik niet op als het heel hard waait, dan kies ik meestal voor longeren. Onder het mom van de veiligheid zeg maar :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:46

Regen ligt er net aan hoe hard het regent en hoe de bak erbij ligt. Wind maakt me niet zo heel veel uit (ligt er ook aan welke windkracht natuurlijk) en met onweer ben ik toch liever binnen dan buiten ;)

lien05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:28

Bij onweer ga ik niet de buitenbak in, op je paard ben je zo ongeveer het hoogste punt op een plat oppervlakte. Met regen (geen slagregen hoor) en wind ga ik wel rijden, maar mijn paard is dan nog steeds braaf dus ik denk dat dat ook wel scheelt.

_naomi_berg_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:39

ja, als het echt stormt wel in een binnenbak!

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:46

ja, ik rij mijn verzorgpony's als het rotweer is in een binnenbak, de binnenbak is wel klein maar Thora en Goofy zijn ook niet zo groot.
dus dan rij ik meestal zonder zadel want echt oefenen gaat vaak niet.

het zijn allebij koudbloeden dus worden ook niet zo snel gek van het weer.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:27

Sure, weer of geen weer. In de buitenbak, ook al hebben we een enorme binnenbak. :Y)
Mijn paard en ik zijn niet van suiker en gaan niet dood van regen/wind. :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:30

Van een beetje regen of wind, lig ik niet wakker. Maar regent het keihard of stormt het, nee, dan ga ik niet rijden. Waarom zou ik? Ik doe mijn paard daar ook geen plezier mee, die staat dan liever bij zijn vriendjes op het land. :D

Gisteren waaide het trouwens ook lekker bij ons, in combinatie met het zonnetje. Heb heerlijk gereden en gegrondwerkt, hoor. :)

Maar in de winter is regen en storm vaak een heel ander verhaal en dan doe ik lekker rustig aan.

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:34

Jawel, of het moet zo hard waaien dat ik bang ben dat het dak eraf waait, dan sla ik het over, maar dat komt niet vaak voor hoor!

Sientje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:59

Nee, ik ga niet rijden als het stormt ofziets...kijk wel beter uit! :D

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:15

Nee dan ga ik niet rijden. Mijn paard is dan helemaal door het dolle heen, ik heb alleen een buitenbak en dat rijd voor geen meter met harde regen en wind. Met onweer ga ik zoieso niet rijden. Dat is al eens bijna fout gegaan.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:18

ja wat valt nou precies onder storm?
Kwa regen rij ik eigenlijk altijd hoe hard het nou ook gaat alleen soms als het echt knoeihard begint te gieten ga ik even snel binnen schuilen en daarna weer gewoon rijden.
Onweer doe ik zowieso niet. En harde wind ook gewoon ook al wordt ik van me paard afgeblazen hihi. :+

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:55

Ik kan ook alleen buiten rijden en als het heel hard waait rij ik niet want mn paard loopt dan niet meer :P als het regent wel maar niet als het keihard regent (en dan heb je ook vaak weer die harde wind :P)
ook niet bij hagel of onweer oid

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 02:00

Met wind ga ik wel rijden, maar als het het regent en stomt dan niet. Als het regent ga ik trouwens ook niet rijden, een bui onderweg vindt ik niet erg. Maar als het al regent zadel ik haar niet op. Het blijft echt geen dagen achter elkaar regenen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 02:06

Met regen rij ik gewoon als ik dat gepland heb. Wind doet me ook niet zoveel. In beide gevallen rijden we gewoon buiten.

Als het echt extreem hard waait blijf ik liever in de bak. Die is welliswaar buiten, maar voor mijn merrie vertrouwd gebied. Met onweer rijd ik niet, maar dat is omdat ik eigenlijk een beetje bang ben voor onweer.... :D

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:36

Ik heb mijn paard aan huis en we hebben geen bak.
Als het waait en stormt ga ik niet rijden.

De wegen waar ik langs rij hebben veel bomen en de takken vliegen dan om je oren. Vind ik zelf gewoon doodeng, als zonder paard!

VAn onweer ben ik op mijn dood, dan zet ik de paarden ook in de paddock met loopstallen ipv op de wei, ga ik al helemaal niet rijden!!

Regen vind ik niet erg, we smelten niet.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:08

Ik rij zelf met onweer nooit. Veel te gevaarlijk.
Met wind rij ik welgewoon. Maar met windkracht 8/9 waai je hier in de polder wel bijna van je paard af, dus dan blijf ik wel met twee voetjes op de grond.

Marielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:18

ik reed een keer toen het hard waaide
en mijn pony schrok ergens van en wilde steigeren en omdraaien dus ze viel en ik lag er nog onder en ze rende dus weg!
dus ik ga met stevige wind niet meer rijden ;)

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:05

Ik heb een new-forest x KWPN en die heeft best veel weerstand.
Ik vind het neit erg om in de regen te rijden en mijn paard ook niet.
met harde windstoten is hij wel schrikkerig en wat vervelender maar dan rijd ik gewoon door.

met onweer stop ik wel meestal. (ligt eraan of het nog verweg is en regend enzoo)

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:22

Ga bij slecht weer meestal wat anders doen (grondwerk ipv rijden). De merrie wringt zich namelijk in allerlei bochten om een druppel of windvlaag te ontwijken, en de ruin wordt onveilig: die heeft zo'n pesthekel aan werken in slecht weer dat ie zelf zijn tempo gaat bepalen (snoeihard) en je hebt alleen nog een stuur zonder rem. Niet zo verantwoord dus en echt leerzaam is het ook niet meer voor allebei.
Ze staan 24/7 buiten dus het ontbreekt ze niet aan beweging. En zelf zou ik ook niet gaan hardlopen of fietsen in de regen (pak ik ook de auto) dus waarom zouden zij dan wel moeten?
Als ik een paardje had wat er niets om gaf zou ik waarschijnlijk wel in de regen gaan als ik zin had.

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:58

Bij een beetje slecht weer, dus beetje regen en beetje wind is het nog niet zo erg. Maar bij echte harde windstoten zou ik niet gaan rijden, en al helemaal niet bij storm/bliksem.