Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiatje17

Re: Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:00

mijn pony loopt dan ook nooit door, behalve dat ze naar een spropng gaat wel dan poept ze er gewoon op, maar ik straf ze niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:07

suleilitha schreef:
dat van dat misbruik maken vond ik sowieso een zeer kromme gedachtengang, Celticpony. Zo zit een paard namelijk niet in elkaar.

Zo zit een paard ook neit in elkaar.
Misschien wijs ook om het paard vóór de proef de tijd geven om te poepen, dan zal het in je proef niet voorkomen......

Kan werkelijk niet snappen waarom mensen zich daar zo druk om maken.

Chaneltjee schreef:
Het meisje is 14, dat is dus eigenlijk al helemaal erg want dan zou je dat toch wel moeten weten? Ik wist het al toen ik begon met paardrijden dat je zoiets niet doet, maarja....

Nou, ik wist lang niet alles hoor, toen ik begon met rijden, en het is niet redelijk om zoiets te verwachten.

Maar heb je al met de eigenaar gepraat, of blijft het bij galspuwen op Bokt?
Ik ben nog altijd benieuwd naar de andere kant van het verhaal, ik vind het eigenlijk niet fair dat je hier op Bokt iemand loopt zwart te maken, en die persoon kan zich ook nog niet eens verdedigen. Sorry, heb een stronthekel aan roddeltopics. Zeg het recht in haar gezicht, praat erover met de eigenaar, maar ga niet hier op Bokt zitten miepen tegen mensen die er toch niets mee kunnen. Bah!

Trouwens, hoezo wil je wedstrijden gaan rijden, imo ben je daar nog niet helemaal aan toe:

[JITP] Cosmo voor 't eerst @ Bokt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-09 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:08

Stronthekel is hier wel erg toepasselijk, Yam :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:14

Ja, dat dan weer wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:18

Beetje off topic misschien maar wedstrijden rijden? Wat voor discipline vraag ik me zomaar even af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:24

Misschien dat TS op dat punt zelf enige duidelijkheid kan verschaffen?

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:35

ik vind het echt niet kunnen..

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:39

Ik vind dat ze gewoon moeten doorlopen mits JIJ ze stop zet, alleen dat van tussen de oren slaan...daar zie ik het nut niet van in (dat doe je maar als ze omhoog gaan maar niet als ze vóóruit moeten)!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:44

een klein tikje als hij het écht niet afleerd, is normaal volgens mij, maar toch niet TUSSEN DE OREN !! zo maak je die toch kopschuw?! |( :(:)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:57

Beoordelen ofdat de TS al dan niet wedstrijden kan gaan rijden volgens de bokkers is hier een beetje erg naast de kwestie toch? :)
Geef haar beter wat raad hoe ze dit probleem moet aanpakken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:05

En heb je 't nu tegen de eigenaar(en) gezegt? Ik las dat je 't wou zeggen als ze 't nog een tweede keer doet, of iets vergelijkbaars doet dat niet door de beugel kan. Maar als ik zelf 2 verzorgsters zou hebben en eentje doet iets wat niet kan/mag dan had ik dat maar al te graag willen weten! En dan kan die verzorgster die 'm zo'n mep verkocht heeft per direct vertrekken! zo ga je niet met mijn dieren om! En als ik er later achterkom en weet dat die 2e verzorgster ook van op de hoogte was ga ik toch op z'n minst ook even een hartig woordje met die 2e verzorgster (in dit geval zou jij dat dus zijn) praten met de vraag waarom ze dat niet verteld heeft? je moet dit écht bij de eigenaren gaan melden hoor! dit kan écht totaal niet!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:23

als ik jou was zou ik het even met de eigenaren bespreken. Als de pony straks opeens kopschuw is, grote kans dat jij dan de schuld gaat krijgen omdat jij de meeste tijd met hem doorbrengt.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:45

hafjesliefde schreef:
een klein tikje als hij het écht niet afleerd, is normaal volgens mij, maar toch niet TUSSEN DE OREN !! zo maak je die toch kopschuw?! |( :(:)

een paard wordt écht niet zomaar kopschuw ;)
Dit komt meer door van nature schuwe "jonge" paarden die alleen maar in de kudde gelopen hebben
óf ze moeten zich ooit zodanig gestoten hebben dat het helemaal open heeft gelegen..

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 22:18

Yamcha schreef:
suleilitha schreef:
dat van dat misbruik maken vond ik sowieso een zeer kromme gedachtengang, Celticpony. Zo zit een paard namelijk niet in elkaar.

Zo zit een paard ook neit in elkaar.
Misschien wijs ook om het paard vóór de proef de tijd geven om te poepen, dan zal het in je proef niet voorkomen......

Kan werkelijk niet snappen waarom mensen zich daar zo druk om maken.

Chaneltjee schreef:
Het meisje is 14, dat is dus eigenlijk al helemaal erg want dan zou je dat toch wel moeten weten? Ik wist het al toen ik begon met paardrijden dat je zoiets niet doet, maarja....

Nou, ik wist lang niet alles hoor, toen ik begon met rijden, en het is niet redelijk om zoiets te verwachten.

Maar heb je al met de eigenaar gepraat, of blijft het bij galspuwen op Bokt?
Ik ben nog altijd benieuwd naar de andere kant van het verhaal, ik vind het eigenlijk niet fair dat je hier op Bokt iemand loopt zwart te maken, en die persoon kan zich ook nog niet eens verdedigen. Sorry, heb een stronthekel aan roddeltopics. Zeg het recht in haar gezicht, praat erover met de eigenaar, maar ga niet hier op Bokt zitten miepen tegen mensen die er toch niets mee kunnen. Bah!

Trouwens, hoezo wil je wedstrijden gaan rijden, imo ben je daar nog niet helemaal aan toe:

[JITP] Cosmo voor 't eerst @ Bokt

Yamcha, leer lezen: Cosmo voor het eerst @ Bokt!
Dat is alweer een tijdje geleden. En trouwens, ik zeg dat ik wedstrijden wíl gaan rijden en dat ik daarmee bezig ben, niet dát ik ze rijdt.
En als je weer even goed leest staat er dat ik er allang met haar heb over gepraat.
Dus niks roddelen.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:51

Hoe staat het ondertussen TS ? Hoe gaat het verder met die ruiter en pony?

Mrkk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:05

Ik vind het zeker niet kunnen, en omdat het niet eens haar
eigen paard is zou ik het zeker tegen de eigenaar zeggen.
De eigenaar moet tenslotte wel weten waarom hij
bang reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:16

Chaneltjee schreef:
Dat is alweer een tijdje geleden. En trouwens, ik zeg dat ik wedstrijden wíl gaan rijden en dat ik daarmee bezig ben, niet dát ik ze rijdt.
En als je weer even goed leest staat er dat ik er allang met haar heb over gepraat.
Dus niks roddelen.

En wanneer was dat? En wanneer heb je met de eigenaar gepraat? Wat zei die ervan?

Weet de andere verzorgster ook dat je een topic op Bokt hebt aangemaakt? Misschien ook sympathiek om haar de link even te geven, zodat ze zelf kan reageren?
't Is nog altijd roddelen, want jij praat erover achter haar rug om op Bokt. Ik moest er niet achter komen dat je zoiets bij mij flikte iig, want dan had je écht een gigantisch probleem........ vind het nog altijd niet erg charmant van je, wat je doet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:40

ik vind het ook niet kunnen hoor, dat het andere meisje de pony tussen de oren slaat. Arme pony :(:) als ik jou was zou ik idd met de eigenaar praten ;)
Laatst bijgewerkt door Butterfly op 01-06-09 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:42

Dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was wanneer ze met de andere verzorgster had gepraat. beter lezen graag ;)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:09

tussen de oren slaan?
wat haalt dát nou weer uit?
net alsof die pony snapte dat : hmm op mijn hoofd geslagen worden> betekend doorlopen.

echt niet, het dier raakt alleen maar in de stress;)

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:13

Mallodie schreef:

Nou, weetje, dat meisje komt eigenlijk bijna nooit meer en hoezo is me een raadsel, maarja. Als ze er niet is vind ik het al helemaal wat om naar die eigenaar te stappen! Ik moet het toch wel eerst even met haar bespreken voordat ik naar de eigenaar stap?

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:14

Yamcha schreef:
Chaneltjee schreef:
Dus niks roddelen.

En wanneer was dat? En wanneer heb je met de eigenaar gepraat? Wat zei die ervan?

Weet de andere verzorgster ook dat je een topic op Bokt hebt aangemaakt? Misschien ook sympathiek om haar de link even te geven, zodat ze zelf kan reageren?
't Is nog altijd roddelen, want jij praat erover achter haar rug om op Bokt. Ik moest er niet achter komen dat je zoiets bij mij flikte iig, want dan had je écht een gigantisch probleem........ vind het nog altijd niet erg charmant van je, wat je doet.

Dat meisje heeft geen bokt, en ik heb het er allang met haar over gehad maar het punt is dat zij denkt dat het "normaal" is om een paard zo te slaan, vandaar dit topic ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:38

wij moeten juist liever stil staan met poepende paarden op de manege
(ja, tenzij je in galop/draf zit, maar de paarden poepen meestel alleen in stap)
de lesgeefster moet dat opruimen uit de bak (zit van dat speciale spul in, anders gaat de boel rotten)
en als het mooi op een hoopje licht, is dat weer maklijker, en ik vind dat als je toch aan het uit stappen bent,
wat maakt het dan uit als je paard ff wil poepen. :D maar ik vind een tik op het hooft echt gestoord!
idy heeft ook overal wel eens een tik gehad (afcours :Y) ), maar nooit op zijn hoofd! ook niet op zijn benen trouwens.
geef hem dan een lekkere lel op zijn dikke billetjes, en anders op zijn hals, maar NOOIT op zijn hoofd.

zal toch echt met haar gaan praten als ik jou was (als ze dit vaker doet in iedergeval)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:40

Chaneltjee schreef:
Mallodie schreef:

Nou, weetje, dat meisje komt eigenlijk bijna nooit meer en hoezo is me een raadsel, maarja. Als ze er niet is vind ik het al helemaal wat om naar die eigenaar te stappen! Ik moet het toch wel eerst even met haar bespreken voordat ik naar de eigenaar stap?
Dat vind ik idd wel logisch, en ook wel het meest eerlijk, ja. Het is iig wel de beste weg :j
Chaneltjee schreef:
Dat meisje heeft geen bokt, en ik heb het er allang met haar over gehad maar het punt is dat zij denkt dat het "normaal" is om een paard zo te slaan, vandaar dit topic ;)

Denkt ze dat écht? Hmz...... :(:)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:42

Ik vind het niet kunnen, dit is zo'n gevoelige plek.
Als mens wil je zelf ook geen klap op je kop.
Ik zou met dat meisje praten, uitleggen dat het wel zeker gevoelig is,
dat ze het absoluut niet mag doen, en haar gewoon in de gaten houden.
De volgende keer dat ze zoiets raars doet,
zeg je gewoon tegen haar dat ze de vorige keer ook al iets deed wat niet klopte,
nu weer, en dat je het tegen de eigenaar gaat zeggen.
Dan ben je geen klikspaan, dan heb je haar gewaarschuwd, uitgelegd waarom,
én je hebt haar laten weten dat je het gaat zeggen.