op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:38

Als ik zelf niet kan rijden dan worden mijn paarden gewoon niet bereden.. Maakt voor hun niet uit, lopen elke dag gezamelijk lekker buiten. En terugval in conditie, daar heb ik eigenlijk nooit iets van gemerkt.. Iets verleren is ook nog nooit gebeurd. En al zou het zo zijn, dan is dat altijd nog beter dan het afleren van de fouten van een ander.

Malou_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:14

Ik wil da ook niet hebbe soms rijd een vriendin van mij er wel eens op als ik klaar ben gaat ze nog even stappe en draven maar da wil ik ook alleen hebbe als ik er zelf bij ben. En als ik op vakantie ben rijd de jonge waar ik les van hem 1 keer in de week en wordt hij nog 1 a 2 keer gelongeert met passoateugel. Heb ook graag geen vreemd op me paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:24

Ik vind het heel normaal. Alleen mijn instructrise mag op mijn paard rijden en verder wil ik er helemaal niemand op hebben.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:03

xmarliez schreef:
Stel ik zou mijn been breken oid. Dan is er maar 1 iemand die aan mijn paarden mag komen. Mijn paarden staan aan huis en worden niet bereden dus we doen voornamelijk grondwerk en lange lijnen er is 1 iemand waaraan ik ze toe vertrouw iemand met weinig ervaring maar wel met veel gevoel. Onder begeleiding (in mijn rolstoel ;) ) vertrouw ik haar toe aan mijn paarden anders niet. Ik heb dan wel het geluk dat ze aan huis staan en 24/7 buiten lopen en dus zat beweging kunnen krijgen en ze daarom altijd in de gaten kan houden zelfs in mijn rolstoeltje maar zelfs dan zou het nog moeilijk zijn ze uit handen te geven....

Moest heel erg lachen om dit stukje :+
onderbegeleiding in mn rolstoeltje omg

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:53

ik wil juist dat mijn paard doorgereden wordt tijdens mijn vakanties, mijn probleem was altijd dat niemand dat zag zitten. Hij kan nogal lastig zijn als je hem echt aan het werk zet.

Gelukkig is er nu iemand op stal die het leuk vind om tijdens mijn vakantie af en toe te dressuurmatig te rijden en een iemand anders neemt hem altijd een of twee keer mee naar het duin voor een buitenritje. Dat gaat prima.
Helemaal stil zetten doe ik niet meer, dan was ik weken bezig om alles weer op te bouwen, hij werd moddervet van het volvreten in de wei en hij vindt het eigenlijk net zo leuk om gereden te worden.

Ik ben niet zo moeilijk hoor, als mensen netjes kunnen rijden mogen ze er zo op. Hij selecteert zelf wel uit wie er wel of niet op kunnen rijden.

Eerlijkheidshalve moet ik wel vertellen dat bij ons op stal geen jonge meiden rondlopen en de meeste eigenaren boven de 18 zijn. De meesten weten hoe hij is en daarom kan ik hun er zo op zetten.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:07

Ik zou ook niemand op mijn paarden laten rijden als ik er niet ben, dat is niet zozeer een vertrouwenskwestie, maar ik als eigenaar ben altijd verantwoordelijk. Dus op het moment dat iemand eraf valt en iets serieus oploopt, heb ik een probleem. Dat heb ik in mijn omgeving al enkele keren zien gebeuren :n

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:32

Ik heb niemand die mijn paarden rijd als ik op vakantie ben.
Dit wil ik gewoon niet, als er wat gebeurd, ben jij als eigenaar de pineut.
Daarbij laten mijn paarden het ook niet snel toe om een ander op zijn rug te hebben, de een in eenkennig en de ander rij ik nu in.

lien05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:39

Denk inderdaad dat dit heel veel met vertrouwen te maken heeft! vertrouw je iemand, prima gewoon laten rijden. Maar zegt je gevoel niet doen, danmoet je het vooral ook niet doen. Als het paard maar wel lekker kan lopen als je op vakantie bent en niet 2 weken lang in z'n stal staat. Dat is natuurlijk niet zo gezond! Veel succes

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:54

Wij gaan altijd een week op vakantie en in die week hebben onze paardjes ook vakantie :) Zou eigenlijk niet weten wie ik moet vragen om haar door te rijden en vind ik ook niet zo nodig :) Mijn pony is niet zo moeilijk daar kan ik zo weer opstappen na een week :) Niet dat ik dan al gelijk weer vanalles vraag ofzo maar ik geef mijn pony wel vaker is een weekje rust als ik erg druk ben met school/stage

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:05

Buiten het feit dat het voor mij erg moeilijk is om een volwassen iemand te vinden die op een pony van 1.40 past, laat ik liever niemand op mijn pony rijden als ik er niet ben. :n

Ze heeft een gebruiksaanwijzing, ondanks de 20-jarige leeftijd moet je haar wel bezig houden anders gaat ze dingen 'zoeken', wegspringen etc. Als je haar aan het werk houdt is er niet zoveel aan de hand, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

En ik heb geen zin in een belletje op m'n vakantie dat er een 'ongelukje' is gebeurt ofzo. Dan heeft mijn pony maar lekker vakantie, ik ga toch nooit langer weg dan 1 week :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:09

Het is toch jouw pony/paard? Dat betekent dat jij bepaalt!

En nee, er komt ook niet zomaar iemand anders op mijn paard en al helemaal niet als ik er niet bij ben.

Amy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:03

Wij gaan eigenlijk nooit op vakantie, zijn te druk met de paarden.

Maar ik kan het me voorstellen dat je niet iemand op je paard/pony wilt hebben als je op vakantie bent. Ik vind het zelf al moeilijk genoeg wanneer ik een keer een dagje van huis ben en m'n nicht bij ons de boel in de gaten houdt. Niet dat ik haar niet vertrouw, maar ben dan veel te bang dat er toch wat gebeurt, want je zult altijd maar net zien ben jij weg en dan gebeurt er iets.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:12

Hierover had ik vandaag een discussie op het strand met me vriend!!!

Hij wil op vakantie en ikke niet!!!
Waarom?
Ik heb me paard en ik wil hem niet missen of echt 2 weken aan een ander overlaten...
Hij is pas 2,5 en je kan er nog niet op rijden... Maar ik ben bezig met zijn opvoeding en wil het niet aan een ander over te laten...
Het gaat zo goed en wil ieder dingetje van hem zelf meemaken!!!

Als ik echt niet kan poets een vast meisje hem en gooit hem los, maar dat is voor een dag!!!

Nu heb ik de deal gesloten
o Deze zomer, scheveningen, strand, zwembad, dagjes weg, uiteten...

Volgend jaar rond deze tijd:
Paard 3 weken op het land, bij me opa, die poetst hem dan wel enzo...
Kan me paard lekker bijkomen van de eerste ervaringen van het rijden...
Ben ik gerust!!!
En kunnen we lekker 3 weken op vakantie!!!

Ik begrijp je goed!!!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:49

Als ik op vakantie ga dan hebben mijn paarden ook vakantie!
Er komt echt helemaal niet op mijn paarden, want de enige die ze als beste kent dat ben ik :o

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:04

als ik weg ben rijd er soms wel iemand op omdat ik het toe vertrouw en mijn pony is heel braaf, en het is goed voor de pony en de ruiter dat ze afwisseling hebben.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:07

Vreemd. Tsja wat is vreemd. Als je kundige mensen met verstand hebt die hem willen rijden vind ik het vreemd ja.
Ik laat mijn paarden altijd door anderen rijden, ten eerste omdat ze geen vakantie nodig hebben, hebben ze het hele jaar al. :+ En ten tweede omdat ze hier alleen maar van kunnen leren, verpesten kunnen ze er toch niet veel aan, na een week lopen ze bij mij toch net zo als voorheen. En ten derde omdat ik het belangrijk vind dat mijn paarden onder allerlei verschillende ruiters en amazones kunnen functioneren, ongeacht ervaring/leeftijd etc. Altijd handig bij evt. verkoop, en ik wil niet dat ze op mij vastroesten.

Dus andere mensen op je paard? Ik zeg JA! :Y)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:08

Ik ben toch nooit langer weg dan een week :=
Als ik weg ben rijdt er niemand anders op mijn paardje.
Ze staat lekker 24/7 buiten dus vermaakt zich prima..!

Edit: Ik zou trouwens ook niemand weten die graag op mn paard zou wíllen rijden :')

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:46

Als ik op vakantie ben, rijdt er nooit iemand op. Ik wil er ook niemand op hebben en zeker niet als ik in verweggiestan zit.
Dus dat wordt dan een weekje (ben vaak toch niet langer weg) rust (wei/molen/paddock).

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:45

Als ik op vakantie ben hebben de paardjes ook vakantie :D Ik vind de verzorging van m'n pony's aan iemand overlaten al een drama, laat staan dat iemand ze nog gaat rijden. Bovendien kan een weekje vakantie voor de paarden nooit kwaad. Maar ondanks dat ik me altijd verschrikkelijk druk maak om deze zaken staan m'n pony's er altijd goed verzorgd bij als ik thuis kom :Y)
Bovendien kan m'n pony nogal lastig doen met andere mensen op zijn rug, wat zich uit in veel spanning :o ik voel me nou echt zo'n zeurderige dressuurmiep :o

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:48

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:57

Ik snap het wel dat iemand dat niet wil hoor!
Je pony/paard kan makkelijk een paar weken vakantie hebben :)

aml95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:24

er is pas twee keer iemand op mijn paardje geklommen en absoluut alleen als ik er bij ben

SamDoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:34

ik vind dat je100 procent gelijk hebt
k wil dat ook niet, en dan der bij het is helemaal niet slect om je paard 1 weekje op rust te setten
vinden ze vaak alleen maar fijn,

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:38

Ik heb er heel lang moeite mee gehad, maar op een gegeven moment moet je wat. Mijn pony kan geen week stilstaan, want hij is erg hoefbevangengevoelig. Lang ben ik op zoek geweest naar een verzorger waar ik me prettig bij voelde en ja, heb wat meisje al afgewimpeld :+ Nu heb ik eindelijk een klik en ik moet zeggen, het is soms wel een week lekker. Even lekker helemaal weg, maar dit is het lekkerste wanneer het kan zonder zorgen.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:47

Ik begrijp het volkomen. Ik wil ook geen ander op mijn paardje. Alleen degene die mij les geeft en heel af en toe mijn moeder.