Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xmarliez schreef:Stel ik zou mijn been breken oid. Dan is er maar 1 iemand die aan mijn paarden mag komen. Mijn paarden staan aan huis en worden niet bereden dus we doen voornamelijk grondwerk en lange lijnen er is 1 iemand waaraan ik ze toe vertrouw iemand met weinig ervaring maar wel met veel gevoel. Onder begeleiding (in mijn rolstoel) vertrouw ik haar toe aan mijn paarden anders niet. Ik heb dan wel het geluk dat ze aan huis staan en 24/7 buiten lopen en dus zat beweging kunnen krijgen en ze daarom altijd in de gaten kan houden zelfs in mijn rolstoeltje maar zelfs dan zou het nog moeilijk zijn ze uit handen te geven....
Zou eigenlijk niet weten wie ik moet vragen om haar door te rijden en vind ik ook niet zo nodig
Mijn pony is niet zo moeilijk daar kan ik zo weer opstappen na een week
Niet dat ik dan al gelijk weer vanalles vraag ofzo maar ik geef mijn pony wel vaker is een weekje rust als ik erg druk ben met school/stage
En ten tweede omdat ze hier alleen maar van kunnen leren, verpesten kunnen ze er toch niet veel aan, na een week lopen ze bij mij toch net zo als voorheen. En ten derde omdat ik het belangrijk vind dat mijn paarden onder allerlei verschillende ruiters en amazones kunnen functioneren, ongeacht ervaring/leeftijd etc. Altijd handig bij evt. verkoop, en ik wil niet dat ze op mij vastroesten.
Ik vind de verzorging van m'n pony's aan iemand overlaten al een drama, laat staan dat iemand ze nog gaat rijden. Bovendien kan een weekje vakantie voor de paarden nooit kwaad. Maar ondanks dat ik me altijd verschrikkelijk druk maak om deze zaken staan m'n pony's er altijd goed verzorgd bij als ik thuis kom
ik voel me nou echt zo'n zeurderige dressuurmiep
Nu heb ik eindelijk een klik en ik moet zeggen, het is soms wel een week lekker. Even lekker helemaal weg, maar dit is het lekkerste wanneer het kan zonder zorgen.